معرفی جاذبه های گردشگری دبی

گردشگران زیادی تنها به قصد خرید و بازدید از مراکز خرید مدرن و متنوع دبی، به این شهر زیبا سفر می کنند، ولی همانطور که می دانید دبی یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که سالانه میلیون ها توریست خارجی را به این شهر مدرن جذب می کنند، در این مقاله قصد داریم از بهترین جاذبه های گردشگری دبی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در سفر به این شهر، بتوانید به بهترین شکل از بین آن ها، بهترین ها را انتخاب و بازدید نمایید، جاذبه های توریستی و مناطق دیدنی دبی بسیار زیاد و متنوع اند ولی بررسی و معرفی تمامی آن ها در این مقاله نمی گنجد و مواردی که در این قسمت به معرفی آن ها پرداخته شده، بهترین های دبی می باشند که هر توریستی که وارد این شهر می شود، بدون بازدید از آن ها از دبی خارج نمیگردد.

مناطق دیدنی دبی

 

برج خلیفه

 

برج خلیفه برجسته ترین ساختمان دبی می باشد که با 829 متر بلندترین ساختمان جهان محسوب می شود که در شهر دبی تور امارات می توانید از دیدن این برج شگفت انگیز لذت ببرید، برای بسیاری از گردشگران رفتن به این برج و مشاهده 360 درجه دبی در طبقه 124 بسیار جذاب می باشد و چشم انداز شهر در این ارتفاع بسیار شگفت انگیز است و نکته مهم این است که برج خلیفه در سال 2010 افتتاح گردید؛ این مکان برای عکاسان و گردشگرانی که می خواهند منظره زیبایی از دبی را در شب مشاهده نمایند، بسیار مناسب می‌باشد.

برج خلیفه دبی

موزه دبی

 

این موزه یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی است که در قلعه‌ای قدیمی به نام «آل فهیدی» قرار دارد. این قلعه، قدیمی‌ترین بنای شهر دبی است که ساخت آن به سال ۱۷۸۷ بر می‌گردد و در زمان‌های گذشته کاربردهایی همچون کاخ سلطنتی، قلعه‌ی نظامی، انبار مهمات و زندان داشته است. موزه‌ دبی در سال ۱۹۷۱ میلادی، درون این قلعه و با هدف به نمایش گذاشتن نحوه‌ی زندگی سنتی دبی به ویژه در قرن ۱۹ میلادی راه‌اندازی شد. اگر علاقه‌مندید که با تاریخ و فرهنگ دبی و روند تبدیل آن از روستایی ساحلی به یک شهر مدرن و توریستی آشنا شوید، حتما از این موزه دیدن کنید. در اینجا قایق‌ها و وسایل ماهیگیری ساکنان قدیمی دبی و خانه‌های سنتی که در آن زندگی می‌کردند را خواهید دید. همچنین تصاویر زیادی در این موزه وجود دارند که همراه با صداها و جلوه‌های ویژه، نحوه‌ی زندگی مردمان منطقه را پیش از اکتشاف نفت به نمایش می‌گذارند. در قسمت باستان‌شناسی موزه نیز، اشیاء بسیار قدیمی نظیر اسلحه‌ها، ظروف سفالی و … نگهداری می‌شوند.

جزیره نخل دبی

 

جزیره نخل دبی از دیگر جاذبه های گردشگری دبی است. در واقع، یک جزیره ای که آن را به شکل نخل ساخته اند. این جزیره بر روی خلیج فارس و در 5 کیلومتری شهر واقع شده است. برای دسترسی به آن می توان از پل استفاده نمود. این جزیره فقط یک جزیره ساده نیست و در داخل آن می توان از انواع تفریحات آبی علاوه بر رستوران ها و مراکز خرید لذت برد. این تفریحات شامل غواصی، باغ وحش زیر آب، اسکی روی یخ و پارک آبی آتلانتیس می‌باشد.

جزیره نخل

مسجد جمیرا

 

مسجد جمیرا یکی از زیباترین مساجد دبی می باشد و نمونه خوبی از معماری اسلامی است، این ساختار متفاوت سنگی، برگرفته از سنت قرون وسطی می باشد و 2 مناره دارد که زیبایی سنگ کاری این مسجد مثال زدنی است که برای گردشگرانی که عاشق معماری هستند، توصیه میگردد. زیبایی این مسجد زمانی خود را به رخ می کشد که تمامی نور افکن ها روشن می شود و مکانی کاملا عرفانی و خاص برای علاقه مندان می باشد؛ ضمنا این مسجد مرکز تفکر فرهنگی شیخ محمد بن راشد می‌باشد و در این مکان امکاناتی از جمله : سخنرانی ها ، کلاسهای عربی و غذاهای سنتی و فرهنگی وجود دارد .

مسجد جمیرا

دبی کریک یا خور دبی

 

دبی کریک یا نهر دبی یا خور دبی، یکی از جاهای دیدنی دبی است که از میان قلب شهر دبی می گذرد و دو شهر دیره و بور دبی (Bur) را از یکدیگر جدا می کند. این خور در واقع یک پیش آمدگی رودخانه ای شکل از خلیج فارس به داخل خاک دبی است و دارای آب شور می باشد و به دلیل آنکه عمق کمی دارد به عنوان منطقه ای مناسب برای پهلو گرفتن قایق ها و ماهیگیری تبدیل شده است.

در طول این نهر بزرگ لنج های سنتی عربی در حال عبور و مرور هستند که می توانید با این کشتی ها قایق سواری کرده و از زیبایی های خور و چشم اندازهای باشکوه آسمان خراش های اطراف آن دیدن کنید. دبی کریک بی شک یک از جاهای پرطرفدار و جذاب برای گردشگران و یکی از زیباترین مکان ها برای پیاده روی در دبی است و در اطراف آن هتل ها، مراکز تفریحی متنوع، رستوران های زیبا و هیجان انگیز و جاهای دیدنی بسیاری قرار گرفته است.

اپرا دبی

 

ساختمان اپرا در مرکز شهر دبی واقع شده است و بزرگترین مرکز فرهنگی – هنری کشور امارات می باشد. محل برگزاری انواع سرگرمی های شهر، اپرا، نمایشگاههای هنری، برگزار کننده موسیقی کلاسیک، برنامه های فرهنگی، نمایش های کمدی و کنسرت های بزرگ این شهر می باشد؛ اپرا میزبان برنامه های سالانه تئاتر و موسیقی های معروف در این کشور است و بسیاری از گردشگران را سمت خود می کشاند؛ ساختار دکل مانند اپرای دبی، شاهکاری در عصر معاصر و ادای احترام به تاریخچه شهر دبی می باشد. طراحی منحصر به فرد این ساختمان توسط Junus Rostock  ، به گونه ای می باشد که توانایی تبدیل شدن به 3 حالت مختلف را دارا باشد برای مثال می تواند از سالن نمایش تئاتر به سالن کنسرت تغییر یابد و از سالن کنسرت به سالن مسطحی مناسب برای برگزاری مراسم ها، ضیافت و یا همایش های مختلف مبدل گردد؛ علاوه بر تمامی این موارد ذکر شده ، این مجموعه دارای چندین سالن و فضای باز در پشت بام خود مانند : رستوران ها و باغ آسمان و غیره است که نمایی فوق العاده ای از فواره ی معروف دبی و بزرگترین برج جهان یعنی برج خلیفه را دارد .

آبنمای دبی

 

سالهاست در اکثر نقاط جهان شاهد آب نماهای گوناگون با نمایی از زیبایی که با رقصاندن آب همراه با نورهای متفاوت شاهد بوده ایم؛ حاکم شهر دبی محمد بن راشد آل مکتوم با دقت بر این موضوع که خاص بودن و تک بودن آب نما در دبی تلاش و فکر بسیار نو و جذابی ارائه کرده است و آن هم آب نمای دبی می باشد و یکی از نمونه پروژه های تفریحی آن نیز این جا می باشد که ساختنش حدود 218 میلیون دلار هزینه در بر داشته است که روبروی برج معروف خلیفه و مرکز خرید بزرگ دبی مال می باشد.؛ آب نما از 5 دایره در 25 رنگ گوناگون زیبایی ان را دو چندان کرده و این سازه تا حدود 152 متر آب را به بالا پرتاب می کند و این خود یک طراحی عالی و منحصر به فرد می باشد و موردی که این آب نما را از سایر آب نماها متمایز کرده است موسیقی این آب نما است که در میان شهری شلوغ و پر ازدحام غرق در قطرات آب به همراه یک موسیقی خاطره انگیز و دلچسب دنیای احساسات را در شما برانگیخته می‌کند.

برج العرب

 

برج العرب هم با ارتفاعش شهرت دارد و می توان آن را در دسته بلندترین هتل های دنیا نام برد. ظاهر این بنا شبیه بادبان کشتی است و در شب به دلیل نورپردازی اش جلوه خاصی می‌یابد. بر شانه های این هتل هفت ستاره می درخشد و آن را به گران ترین هتل دنیا بدل کرده است. رستوران زیر آب المهارا در این هتل تجربه ای کم نظیر را برای مهمانش فراهم کرده است.

مراکز خرید دبی ، شهری برای عاشقان خرید (جشنواره خرید دبی)

 

مراکز خرید دبی را می توان در لیست اماکن دیدنی محبوب شهر خواند، شهری برای عاشقان خرید از مرکز خرید امارات - Mall of the Emirates  گرفته تا  مرکز خرید مارینا مال همه شما را غافل گیر خواهد کرد و یکی از راه های عالی برای فرار از روز های گرم دبی محسوب می شود. در ضمن مراکز خرید دبی تنها جایی برای خرید نیستند، در طول سفر با تور دبی حتی اگر قصد خرید ندارید، سری به یکی از بهترین مراکز خرید خاورمیانه بزنید از امکانات تفریحی لذت ببرید و یا در یکی از رستوران های خوب دبی واقع در مراکز خرید غذایی لذیذ و خوشمزه نوش جان کنید.

طبیعت گردی در پارک های دبی

 

 پارک زعبیل (Zabeel Park) در تفریحات دبی

 

پارک زعبیل با بقیه پارک های دبی فرق دارد. می‌دانید چرا؟ بیشتر به خاطر اندازه آن. این پارک وسعت تقریبا ۴۵ زمین فوتبال را دارد و از میان تفریحات دبی این یکی حتما باید در لیستتان باشد. اولین چیزی که در این شهر توجه شما را به خود جلب می‌کند شهر کودکان است، فضایی که در آن کودکان شما می‌توانند از بازی و بالا پایین پریدن در فضای باز لذت ببرند.

از دیگر جاذبه‌های این پارک زیبا می‌تواند به موزه دایناسورها با مجسمه‌هایی با اندازه واقعی، قایق سواری روی دریاچه با قایق پدالی، و فضای کباب‌پزی خانوادگی اشاره کرد. اگر نمی‌توانید تمام فضای پارک را پیاده طی کنید هم نگران نباشید، قطارهای برقی و اتوبوس‌های سرباز در جای جای پارک برای گردش بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌اند.

 باغ معجزه (Dubai Miracle Garden )

 

واقعا عجیب نیست که این پارک را باغ معجزه نام‌گذاری کرده‌اند. ۴۵ میلیون شاخه گل تازه و زیبا در میان کویر!‌ دیدن این باغ زیبا در میان تمام شلوغی و بیا و بروی شهر واقعا مثل این است که به بهشت پا گذاشته‌اید. طرح‌ها و شکل‌های مختلفی که این گل‌ها درست کرده‌اند مسلما شما را جادو خواهند کرد.

البته بهتر است بگوییم باغ معجزه یک باغ گیاه‌شناسی است تا پارک. در میانه این پارک می‌توانید به باغ پروانه هم بروید که در آن ۲۶ گونه مختلف پروانه زندگی می‌کنند. باغ پروانه در فضای بسته قرار دارد و دمای آن کاملا کنترل شده‌ است.

باغ پروانه از ۹ صبح تا ۶ عصر باز است ولی برای بازدید از آن باید بلیط جداگانه تهیه کنید. باغ معجزه در خیابان البارشا قرار دارد و بین ماه‌های می و نوامبر باز است و می‌توانید از آن بازدید کنید.

جنگل بارانی (The Green Planet) در تفریحات دبی

 

دوست دارید یک جنگل استوایی را در قلب کویر ببینید؟ دبی جایی است که در آن می‌توانید به آرزوی خود برسید. یکی از جاهای تفریحی دبی که دیدن آن خالی از لطف نیست جنگل بارانی است. این پارک مصنوعی زیر سقف یک گنبد شیشه‌ای قرار گرفته و خانه‌ حدود ۳۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری است. انواع موجوداتی که می‌توانید در این پارک ببینید شامل گیاهان استوایی، حشرات، خزندگان، و ماهی‌ها می‌شوند.

جنگل بارانی

بازدید از این پارک تجربه بی‌نظیری برای تمام خانواده خواهد بود. می‌توانید به غار خفاش‌ها قدم بگذارید و این گونه‌های جذاب را از نزدیک ببینید. حتی می‌توانید میمون‌های درختی را ببینید که با دم بلند خود از شاخه‌های درختان آویزان شده‌اند و با آرامش تاب می‌خورند. پا گذاشتن داخل این پارک درست مانند این است که وارد دنیای دیگری شده‌اید که هزاران برابر با دنیای کویری اطراف فاصله دارد. دیدن این پارک حداقل ۲ تا ۳ ساعت وقت می‌گیرد. فقط کافی‌ست بین ساعت‌های ۱۰ صبح و ۶ بعد از ظهر به خیابان سیتی واک بروید و یک تجربه بی‌نظیر را به خود هدیه دهید.

پارک صفا  (Safa Park)

 

یکی دیگر از تفریحات دبی که در قلب شهر می‌توانید به آن پناه ببرید پارک صفا است. این پارک فرصت خوبی به شما می‌دهد که یک روز تمام را در هوای آزاد بگذرانید و از هوای تازه لذت ببرید. به محض اینکه هوا کمی خنک شد، تمام خانواده‌هایی که در منطقه‌های الصفا، الجمیرا، و الوصل ویلا اجاره کرده‌اند به پارک می‌آیند تا از هوای عالی لذت ببرند. حدود ۲۰۰ گونه پرنده در پارک صفا زندگی می‌کنند و با دیدن این پارک ممکن است چشمتان به این پرنده‌ها هم بخورد.

زمین بازی کودکان بهترین مکان برای تفریحات دبی برای کودکان است که هر چه می‌خواهند بازی کنند و نگران چیزی نباشند. یک پارک جداگانه برای بانوان هم در پارک صفا هست که اگر با جمع دخترانه به پارک می‌روید می‌تواند جای خوبی برایتان باشد.

به علاوه، انواع بازی‌های کامپیوتری، کیوسک‌های غذا، و اتاق‌های بازی در انتظار شما هستند. اگر هم به دنبال کمی کالری سوزاندن و ورزش هستید نگران نباشید، امکانات ورزشی برای شما مهیاست. پارک صفا در خیابان شیخ زاید قرار دارد و بازدید از آن بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۱۰ شب آزاد است.

مکان های تفریحی دبی

 

مدینه الجمیرا

 

این منطقه زیبا با مساحت بیش از 40 هکتار یکی از بزرگترین تفریگاه های مجلل در دبی می باشد که به گفته خیلی از مسافران لوکس ترین و مردن ترین استراحتگاه های جهان به شمار می رود؛ مدینه الجمیرا دارای گذرگاه های آبی به طول 3 کیلومتر که شامل ساحل اختصاصی ، پنج زمین تنیس و انواع بازار خرید و ... می باشد؛ گردشگران با استفاده از قایق تاکسی های بسیار سنتی و زیبا که به اصطلاح عبره گفته می شود کل آن منطقه را می توانند ببینند و لذت ببرند و بیشترین توجه به این مکان به خاطر معماری سنتی و بسیار خاص و عربی می باشد که مورد علاقه بازدید کننده ها نیز قرار می گیرد؛ در ضمن شما امکان دیدن یک منظره فوق العاده و خاص را دارید و ضمنا مالک مدینه الجمیرا شرکت جمیرا است که مالکیت تنها هتل 7 ستاره جهان را از آن خود کرده است که بیش از 40 رستوران در فضایی دلچسب و همچنین یک بازار به نام سوق مدینه الجمیرا هم دارد که بسیاری از مسافران را برای خرید به سمت خود جذب کرده است .

دبی مارینا

 

دبی مارینا یکی از گرانترین منطقه های شهر دبی است که دارای یک کانال آب مصنوعی میباشد که از خلیج فارس به طول 3 کیلومتر به داخل خشکی کشیده شده و دارای برج های مسکونی در اطراف آن و یک مرکز خرید بزرگ به نام  دبی مارینا مال است که پیشنهاد ما انتخاب آن برای تفریح و حتی سکونت شما می باشد؛ به گفته ی برخی این ناحیه با الهام از منطقه ( فالس کریک ) کانادا ساخته شده است و اکثریت ساکنان آن غربی هستند؛ از تفریحات مهم دبی مارینا و این منطقه ساحل جمیرا است که یکی از سواحل معروف و مجهز دبی می باشد که توسط حاکم دبی تجهیز شده است و دارای چندین پارک ، مجتمع های تفریحی و خدماتی برای گردشگران عزیز می باشد؛ از دیگر مراکز دیدنی دبی مارینا برای شما گردشگران می توان به : آب نمای الشهاب ، تفرجگاه مارینا که محلی ساحلی و بسیار لوکس و زیبا است ، اسکله ی 20 متری ، پارک جزیره و مرکز خرید مارینا اشاره کرد .

سافاری دبی

 

یک تفریح هیجان‌انگیز و جذاب در بیابان دبی منتظر شماست. برای ماجراجویی در دل کویر و تماشای غروب درخشان بیابان‌های دبی آماده‌اید؟ تور سافاری دبی منتظر شماست. این تور بعد‌ازظهر آغار می‌شود، از عرض بیابان‌های دبی می‌گذرد و بعد از توقف در چند نقطه برای عکاسی به یک مرزعه پرورش شتر می‌رسد. مزرعه اولین مقصدی است که به در طول سافاری به آن خواهید رسید. بعد از مدتی کوتاه ادامه‌ی سفر از جایی که مانده بود آغاز می‌شود و شب‌هنگام کاروان به اردوگاه شبانه می‌رسد. جایی که می‌توانید منظره‌ درخشان و بی‌نظیری از غروب خروشید تماشا کنید.
شترسواری، شن‌سواری، صرف شام، دیدن نمایشهای مختلف و… بخش‌های جذابی است که در تورهای مختلف سافاری دبی تدارک دیده شده است.

آکواریوم دبی

 

به جاذبه های گردشگری دبی می توان تفریحات آبی و غیر آبی فراوانی را که در آنجا وجود دارد اضافه کرد. یکی از مهم ترین آنها آکواریوم دبی است. در این آکواریوم بیشتر از 140 گونه آبزی قابل مشاهده است. یکی از امکانات جالب این آکواریوم تجربه قایق سواری در قایق های شیشه ای است. مدینه الجمیرا از بزرگ ترین مکان های تفریحی این شهر است. خیلی از گردشگران این مکان را مدرن ترین و شیک ترین استراحتگاه دنیا می‌دانند. یکی از وسایل جا به جا شدن در این مکان درندشت قایق تاکسی ها هستند که شکل و شمایلی سنتی دارند و به عربی به آنها عبره می گویند. بیشتر از 40 رستوران و بازاری به نام مدینه الجمیرا از دیگر امکانات این مکان به شمار می‌روند.

آکواریوم دبی

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • بیابان و کویر

به سبک

  • مدرن و لوکس

کشور

  • دبی