برترین مسیرهای دوچرخه سواری در دنیا

دوچرخه سواری یکی از ورزش های هیجان انگیز و محبوب در بین گردشگران دنیا میباشد. افراد ماجراجو و کسانی که به تناسب اندام خود بسیار اهمیت میدهند با استفاده از دوچرخه به فعالیت تفریحی و ورزشی خود میپردازند. عموما دوچرخه سواران دنیا  مسیرهایی که دارای چشم انداز بسیار زیبا هستند را برای گذراندن یک سفر بیادماندنی و لذت بردن از طبیعت انتخاب میکنند. فرقی ندارد که یک دوچرخه سوار حرفه ای باشی یا فقط برای ورزش و لذت بردن از محیط بخواهید پدال بزنید. در ادامه با فهرستی از برترین مسیرهای دوچرخه سواری در دنیا برای فعالیت ورزشی بسیار لذت بخش در دل طبیعت آشنا خواهید شد. پس با رویای شیرین ما همراه باشید تا با هم به دنیای اسرار آمیز مسیرهای دوچرخه سواری در دل طبیعت برویم.

ترکیه

یکی از بهترین مسیرها در دنیا برای دوچرخه سواری کشور ترکیه میباشد. جاده هایی که میتوانید به شهرهایی مانند استانبول، ازمیر، کاپادوکیا، شمال شرقی، آناتولیا و مرزهای ایران منتهی گردد، را میتوان در این کشور نام برد. ترکیه از جمله کشورهایی میباشد که مردم آنها رفتار مهمان نوازانه ای دارند و گاهی دوچرخه سواران و توریست ها را به نهار و خواب دعوت می‌کنند که همین امر سبب میگردد تا برای شما عزیزان یک سفر بیادماندنی را به وجود آورد. در طول مسیر از شهرها و روستاهایی عبور خواهید کرد که یک تجربه بسیار شگفت انگیز را برای دوچرخه سواران دارد.

دوچرخه سواری در ترکیه

مسیر 7 در شیلی

یکی از مسیرهایی که دوچرخه سواران بسیاری طرفدار آن هستند جاده ی 1300 کیلومتری با آسفالتی ناهموار است که میتوانید از مسیرهای بسیار مختلفی عبور نمایید و مسافران و گردشگران را وادار میسازد تا چندین بار از قایق جهت جابه جایی، استفاده نمایند. کشور شیلی یکی از بهترین و سرسبزترین مسیرهای دوچرخه سواری را دارد به طوری که میتوانید از مسیرهای دوچرخه سواری نهایت لذت را ببرید.

دوچرخه سواری در مسیر 7 در شیلی

مسیر du Comte Jean در بلژیك و فرانسه

بلژیک از جمله کشورهایی است که جاده هایی را برای افراد دوچرخه سوار ساخته است و تمامی خودروهایی که بخواهند از آن مسیر تردد کننده را ممنوع کرده است. این مسیر 220 کیلومتری نیز، در بخش های به صورت انحصاری، برای دوچرخه سواری است که میتواند بهترین تجربه را برای دوچرخه سواران فراهم نماید.

 دوچرخه سواری در مسیر du Comte Jean در بلژیك و فرانسه

فرانسه

فرهنگ دوچرخه سواری در کشور فرانسه بسیاربالا است و وجود جاده های پر پیچ و خمی که شما را به روستاهای با طبیعت بکر میرساند دعوت مینماید. دوچرخه سواری در این کشور بسیار پرطرفدار است و بیشتر دوچرخه سوارانی که در کشور فرانسه دوچرخه سواری میکنند، تمایل دارند که خود را به آلپ(Alps)، دره لوبرون(Luberon Valley)، کنز(Cannes) و لیون(Lyon) برسانند. مناظری که در این کشو خواهید دید هیچ جای دنیا نمیتوانید ببینید. یکی از نکته هایی که باید به شما عزیزان بگوییم این است که برای آنکه از جاده های شلوغ فرانسه فاصله بگیرید بهتر است که از جاده های فرعی شده و به سمت روستاها رکاب بزنید تا از مناظر بسیار چشمگیر طبیعت فرانسه لذت ببرید.

دوچرخه سواری در فرانسه

راه Munda Biddi

یکی از جذاب ترین مسیر هایی که بیشتر دوچرخه سواران دنیا به آن تاکید میکنند راه Munda Biddi می باشد. در زبان محلی بومیان استرالیا نام این مسیر به معنای راهی در جنگل است که این مسیر از جنگل های اکالیپتوس عبور میکند و میتواند یکی از بهترین مسیر ها هم برای طبیعت گردی و هم برای دوچرخه سواری باشد. معمولا در این مسیر مسافران و دوچرخه سواران با گونه های بسیار مختلفی از حیوانات نیز مواجه میشوند.

دوچرخه سواری در Munda Biddi

جاده میان هانوی تا هوشی مین در ویتنام

اگر علاقه بسیاری به دوچرخه سواری در کنار دریا و امتداد سواحل دارید این منطقه را از دست ندهید. این مسیر 1200 کیلومتری در میان دو شهر بسیار بزرگ ویتنام در امتداد دریا ساخته شده است که دوچرخه سواران و مسافران بسیاری جهت لذت بردن از این مسیر از این منطقه عبور میکنند.

دوچرخه سواری در جاده میان هانوی تا هوشی مین در ویتنام

ونکوور – کانادا

از مناطق شمالی ونکوور کانادا، یکی از مکان های افسانه ای برای دوچرخه سواری است که دارای مسیر شیب دار و مناطقی با شیب بسیار کم دارد و همه چیز در این منطقه بستگی به شما عزیزان دارد که چقدر اهل ماجراجویی هستید. تمامی دوچرخه سوارانی که یکبار تجربه دوچرخه سواری به ونکوور کانادا را دارند میدانند که از بکر ترین طبیعت را میتوانند در این منطقه نظاره گر باشند.

دوچرخه سواری در ونکوور – کانادا

آمستردام – هلند

اگر به کشور هلند و شهرهای آن سفر کرده باشید بیشترین افرادی که در این مناطق مشاهده میکنید دوچرخه سواران هستند نه خودروها! برعکس شهری مانند تهران که شاهد تعداد بیشماری از خودروها در خیابان ها و جاده ها هستیم. این کشور یکی از اولین کشورهای دوچرخه سوار در جهان معرفی شده است. که بی دلیل نیست که این کشور در میان جمعیت بسیار زیادی که دارد یکی از رتبه های اول تعداد دوچرخه سواری را در این کشور داشته باشد. در آمستردام میتوانید علاوه بر دوچرخه های معمولی، دوچرخه های برقی را نیز مشاهده نمایید. آمستردام هلند از جمله جاذبه های گردشگری بسیار جذابی است که میتوانید با دوچرخه سواری از دیدن مناطق بسیار زیبای آن لذت ببرید.

دوچرخه سواری در آمستردام – هلند

استاوانگر – نروژ

استاوانگر یکی از چهارمین شهرهای بسیار پرجمعیت نوروژ است که رکاب زدن در این شهر ساحلی یک فرصت و تجربه بسیار خوبی برای دوچرخه سواران میباشد. نروژ یکی از کشورهای منطقه شینگن در همسایگی سوئد است که به عنوان یک کشور بسیار مرفه شناخته میگردد.

دوچرخه سواری در استاوانگر – نروژ

استرالیا

استرالیا از جمله کشورهایی است که میتوانید از مناطق ساحلی آن عبور کرده و شاهد مناطق کوهستانی با کمی برف بر روی قله های آن شوید. دوچرخه سوارانی که از مسیرهای مشخص، دوچرخه سواری میکنند اگر تمایل داشته باشند بومیان استرالیایی را در این مناطق مشاهده نمایند باید از مسیرهای مشخص، وارد مسیرهای فرعی شوند. از جمله جاده های بسیار جذاب و بکر استرالیا میتوان به جاده استرالیا بزرگراه بونتین Buntine Highway و جاده اوتبک Outback the اشاره نمود.

دوچرخه سواری دراسترالیا

چین

و در آخر منطقه ای که میتوان برای دوچرخه سواری به آن اشاره نمود ناحیه چین میانه و ناحیه غربی چین است که یکی از مناطق بسیار پرآفتاب و گسترده ای میباشد. مردم چین دارای فرهنگ منحصر به فردی بوده و طبیعتی خشن دارند. عزیزان میتوانید سفر خود را با روستاهای دورافتاده چین آغاز نمایید که مردمان آن اهالی دارای فرهنگ بومی کشور چین را دارند. در مسیر دوچرخه سواری میتوانید شاهد منظره زیبای کوه های تبت باشید .وجود دریاچه فیروزه ای و پرچم های دعا کنندگان میتواند صحنه های مصنوعی رنگینی را برای افراد ایجاد نماید و در آخر میتوان گفت سفر به کشور چین با وجود سختی هایی که دارد برای افراد توریست از جمله دوچرخه سواران یک سفر پرخاطره با تجربیات بسیار گوناگون است. امیدوارم مجموعه رویای شیرین توانسته باشد اطلاعات بسیار مفیدی را از برترین مسیرهای دوچرخه سواری در دنیا را برای گردشگران عزیز، ارایه داده باشد.

دوچرخه سواری در چین

قاره

  • آسیا

  • اروپا

  • امریکا

  • اقیانوسیه

به دنبال

  • ماجراجویانه

به سبک

  • بکرگردی

کشور

  • چین

  • سوئیس

  • فرانسه

  • کانادا

  • هند