مکان های مخوف و عجیب در ایران

افرادی که علاقه بسیاری به گردشگری دارند و از جمله افرادی هستند که ازدیدن مکان های جدید از جمله مکان های تفریحی و مخوف لذت میبرند تا اخر این مقاله کمربند خود را محکم ببندید و حتما یک لیوان آب در کنار خود داشته باشید تا با هم به دنیای هیجان انگیز مکانهای مخوف و عجیب در ایران برویم پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله جاذبه های گردشکری بسیار هیجان انگیز به همراه چاشنی جن و روح بررسی میگردد.

کال جنی طبس _ تفرجگاه خصوصی شاه پریان

برای دیدن کال جنی باید به شهر طبس سفر کنید. این شهر یکی از شهرهای کویری  و بسیار خشکی میباشد که شاید چندین سال پیش ماجرای طوفان شن هواپیمای آمریکایی رادر این سرزمین شنیده باشید در این بیابان بی آب و علف بهشت بسیار زیبایی وجود دارد که توجه بسیاری از گردشگران رابه خود جلب نموده است. در میان این بیابان چگونه ممکن است یک دره بسیار سرسبز به همراه آب و درختان پر بزگ وجود داشته باشد. اینمسیر چیزی از باغ های بهشت کم ندارد ولی احتیاطبر این است که در حین سفر به این منطقه حتما احتیاط لازم رارعایت نمایید منظور از این حرف این است که حتما کسانی که به طبس سفر میکنند باید مهارت کوهنوردی و دره نوردی را آموزش دیده باشند تا در این مسیر دچار مشکل نگردند.

کال جنی طبس

دره اجنه در مشهد

در شهر مشهد یک دره ای وجود دارد که به نام دره اجنه مشهور میباشد این دره انقدر زیبا و جذاب است که هر ساله گردشگران زیادی بهاین منطقه سفر میکنند تا از دیدن این دره نهایت لذت را ببرند. سال هاست داستان های بسیار مختلفی را در خصوص روستای اخلمد شنیده اید. اخلمد کوهستانی میباشد که در زمان حمله اعراب به ایران برخی از افراد خراسانی به این مکان پناه بردند و در لابه لای دیوارهای دره پنهان شدند. دیوارهای دره بسیار کم عرض و تاریک و وحشتناک است کهحتی صدای نفس زدن نیز توی راهروها میپیچد و شاید خیال کنید جنی در این مکان ها تردد میکند.

دره اجنه در مشهد

جنگل جیغ طرقبه در مشهد

جنگل طرقبه در استان خراسان یکی از جنگل های بسیار هیجان انگیزی است که توریستهای بسیاری برای مشاهده این جنگل به استان خراسان سفر میکنند. با توجه به تراژدی های وحشتناکی که در این جنگل بسیار زیبا و ترسناک شنیده میشود، گفته میشود چندسال پیش زنی در این جنگل خودسوزی کرده و هرشب صدای این زن مسافران بسیاری را کر میکند. حالا اگر این داستان ها را کنار بگذاریم شب های این جنگل برای استراحت و ماندن به دلیل نعره درندگان و یا جیغ زن اصلا مناسب نمیباشدو فکر ماندن در شب را از ذهن خود دور کنید.

جنگل جیغ طرقبه در مشهد

قبرستان سفید چاه، مردگان در انجا نمیپوسند

درایران منطقه ای وجود دارد که  به نام قبرستان سفید چاه معروف است در این قبرستان اگر رفته باشید متوجه میشوید که سنگ قبرهای این قبرستان هرکدام در سمت و سوی مختلف بود و برخی از سنگ قبرها نیز مانند شکل سنگ قبرهای امروزی است. به گفته اهالی محل، مردگان در این قبرستان به هیچ عنوان بدنشان نمیپوسد و از بین نمیرود آن هم به دلیل خاک این محدوده است که به هیچ عنوان بر روی جنازه مرده تاثیری نمیگذارد وتا سالیان سال بدن آن دست نخورده باقی میماند. البته از بخش های هیجان انگیز ومخوف این قبرستان این است که یک جعبه طلسم شده ای در این محدوده قرار گرفته است که هیچ کسی نمیتواند قفل آن را بازکندو هرکه تلاش بر باز کردن قفل آن کند دچار زندگی بسیار شومی میگردد.

قبرستان سفید چاه

تالاب ارواح مازندران

دریاچه ای در 12 کیلومتری شهر نوشهر در استان مازندران قرار گرفته است که در گذشته های بسیار دور اسم این دریاچه را تالاب ارواح مازندران نامیده اند بیشتر درختان مرده در وسط این دریاچه قرار گرفته اند که صداهای بسیار عجیب حیوانات از ایندریاچه شنیده میشود. این ویژگی باعث میگردد تا این دریاچه لقب تالابارواح را به خود گیرد. البته لازم به ذکر است اهالی این منطقه ارواحی را در اطراف آن ندیده اند. اگر به دنبال محیط هیجان انگیز همراه با ماجراجویی هستید این تالاب برای سفر بهترین گزینه میباشد.

تالاب ارواح مازندران

قلعه جنی کیش

در جزیره کیش در نزدیکی کشتی یونان قلعه بسیار کوچک و مخروبه ای وجود دارد که کمتر کسی از وجود این قلعه آشنا میباشد چون بیشتر افراد در عجله برای رسیدن به کشتی یونانی هستند و کمتر کسی به سمت این قلعه میرود. اهالی این منطقه بر این باور هستند که جن ها در این قلعه زندگی میکنند و به هیچ عنوان این اهالی در شب شما را برای دیدن این قلعه همراهی نخواهند کرد ولی باید موردی را بیان نمود که این قلعه یک محیط بسیار شگفت انگیزبوده که در هنگام سفر به کیش حتما این منطقه را فراموش نکنید.

قلعه جنی کیش

کویر ریگ جن (مثلث برمودای ایران)

کویر ریگ جن یکی از مناطق کویری در استان سمنان میباشد که در 170کیلومتری تهران قرار گرفته است  که هر موجودی که در این منطقه سفر میکند سالم باز نمیگردد. این منطقه، یکی از داغ ترین نقطه بر روی زمین است که دارای باتلاق های نک و تپه های شنی میباشد. در طول این سال ها حیوان و انسانی در این منطقه زندگی نکرده و نمیکند.این منطقه به نام مثلث برمودای ایران  شناخته شده است. قصه های بسیاری درباره این منطقه بهگوش میرسد که این منطقه نفرین شده است و محلی برای زندگی اجنه و ارواح میباشد. به گفته برخی افراد گفته میشود هر کسی به این منطقه پا گذارد بلعیده میگردد و راه فراری ندارد با وجود تمامی این افسانه ها این کویر به شدت شگفت انگیز و اسرار آمیز است. که از جاذبه های بسیار جذاب استان سمنان شناخته شده است.

کویر ریگ جن

دریاچه تخت سلیمان – دریاچه گنج

این دریاچه یکی از دریاچه های بسیار مرموز در استان اذربایجان غربی میباشد که با کوبیده شدن عصای حضرت سلیمان در زمین پدید آمده و یک گنج بسیار با ارزشی را در عمق این دریاچه گذاشته است. گنجی که در زمان های بسیار قدیم توسط افراد کهن بوده و به وسیله این دریاچه بلعیده شده است. افسانه های بسیاری درباره این دریاچه به گوش ها شنیده میشود و عده ای دیگر از مردمبر این باورند که این دریاچه محل تولد زرتشت پیامبر است و عده ای دیگر بر این باور هستند که کوروش کبیر پس از پیروزی بر کروسوس پادشاه لیدیه که ثروتی افسانه ای داشته تمام خزانه خود به همراه اشیا را در این دریاچه ریخته است و ساکنان آن منطقه دریاچه تخت سلیمان را غنیمت های جنگی و اموال ارزشمند خود میدانند.

دریاچه تخت سلیمان

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • بیابان و کویر

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • تاریخی و فرهنگی

کشور

  • ایران