کریسمس در هند چگونه است؟

کریسمس در هند چگونه است؟

کریسمس یکی از جشن هایی میباشد که در سراسر جهان از جمله ایران برگزار میگردد و افرادی که دارای اقلیت مسیحی هستند این جشن را بر پا میکنند همچنین افراد معمولی نیز از دیدن جشن کریسمس در منطقه و شهر خود لذت میبرند. بیشتر مردم جهان جشن کریسمس را در 25 دسامبر برگزار میکنند. عموما جشن های کریسمس بسیار جذاب و پرهیجان بوده و دارای برگزاری مراسم های باشکوهی میباشد. در این جشن آداب و رسوم بسیار خاصی رعایت میگردد. در این جشن افراد درخت کریسمس تهیه نموده و آن را تزیین میکنند و در حین تزیین درخت کریسمس اشیایی از جمله گل، آبنبات و غیره را به آن آویزان نموده و عموما یک فرشته و یا یک ستاره را در قسمت بالای درخت قرار میدهند.  بابانوئل یا  پاپانوئل یکی از واژه های فرانسوی است که با یک شخصیت تاریخی و داستانی در فرهنگ مسیحی و غربی گره خورده است که همیشه  بابانوئل در جشن کریسمس با سوار شدن بر سورتمه ای که گوزن ها آن را میکشند به سراسر آمریکا، کانادا، اروپا سفر کرده و هدایای کودکان را به آن ها توزیع میکند. همچنین در کشور هند نیز افرادی که اقلیت مسیحی دارند از برگزاری این چنین مراسم ها در کنار عزیزان خود لذت میبرد حالا که با مفهوم کلی مراسم کریسمس آشنا شدید تا انتهای این مقاله همراه رویای شیرین باشید تا با هم سفری به شهر هند و برگزاری کریسمس در این کشور بپردازیم.

کریسمس در هند

جشن کریسمس در هند چگونه است؟

شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که مگردر هند جشن کریسمس گرفته میشود؟ باید در جواب به شما عزیزان بگویی بله شهرهای بزرگ هند مانند بمبئی، گوا و دهلی از جمله محل اقامت افراد کاتولیک رومی است و میتوانیم بگوییم جشن کریسمس یکی از جشنهای بسیار بزرگ در بین عموم مردم هند میباشد که در این جشن تمام اعضای خانواده غذاهای خوشمزه خود را بر سر میزها قرار میدهند و هدایای بسیار زیبایی را به یکدیگر هدیه میدهند و تا نیمه شب به خوش گذرانی در کنار هم میپردازند. افراد کلیساهای خود را در سطح شهر به وسیله گل های پوانستیا، شمع های معطر و چراغ های پرزرق و برق می آرایند. در بمبئی هرساله به مناسبت جشن کریسمس آتش بازی در مارین درایو برگزار میگردد و علاوه بر آن در هتل های بین المللی نیز به مناسبت جشن کریسمس آتش بازی های بسیار کوچکی ترتیب داده میشود. شب سال نو در هند نیز یکی از جشن های بسیار بزرگ و پرسروصدا است که تا پاسی از صبح همه افراد از این جشن لذت میبرند و در کنار یکدیگر اوقات بسیار خوشی را دارند.

جشن کریسمس در هند

بهترین شهرهای هند برای سفر در ایام کریسمس و شب سال نو میلادی

هرسال میتوانید شهرهای هند را غرق در خوشحالی و شادی برای جشن کریسمس ببینید. در جنوب هند نیز یکی از رسوم هایی که دارند این است که چراغ خاکی سوان را بر بام خانه های خود قرار میدهند این نماد یکی از نمادهایی است که به معنی عیسی نور جهان است و بسیاری از بزرگان و ریش سفیدان مسیحی در شمال غربی هند نیز داستان کریسمس را نقل میکنند و با یکدیگر سرودهایی با گویش های مختلف را میخوانند. همچنین اگر به جنوب غربی هند سفر کنید میتوانید افرادی را که به صورت دسته جمعی نیمه شب در 24 دسامبر روزه میگیرند را مشاهده نمایید. در جشن کریسمس،کشور هند بر محور غذا خوردن میچرخد. که در بین غذاهایی که طبخ میکنند میتوان به گوشت بوقلمون و سبزیجات کبابی اشاره نمود و در بیشتر هتل های هند میتوانیدشام کریسمس بسیار ویژه ای را مشاهده کنید که این غذاها در بیشتر غذاهای هندی نیزسرو میگردد. بیایید با هم به سفرهای مختلف کشور هند بزنیم و ببینیم در این شهرها جشن کریسمس چگونه گرفته میشود.

گوا(Goa)

گوا(Goa) به دلیل آنکه افراد کاتولیک بسیاری را در خود دارد مراسم های کریسمسبه سبک هندی بسیار زیبایی را در این شهر نظاره گر خواهید بود. اگر به کلیساهای گوا(Goa) توجه کرده باشید این کلیساها به سبک پرتغالی و قدیمی بوده که پر از شادی و حس خوشحالی مردم میشود. در شهر گوا میتوانید از دیدن تزئینات کریسمس در خانه ها، خیابان ها و بازارها تا نیمه شب لذت ببرید به شما پیشنهاد میکنیم اگر سفری به هند داشتید حتما تماشای نمای گوتینگ روشن کلیسای Mae de Deus را در روستای Saligao که در شمال گوا قرار دارد را از دست ندهید.

کریسمس در گوا(Goa)

اهالی گوا در روز کریسمس به جهت ابراز علاقه خود به یکدیگر، شیرینی های محلی تعارف میکنند و از معروف ترین غذاهای سنتی آنها میتوان به کیک میوه ای و نورون اشاره نمود که میتوان گفت همانند شیرینی های کوچک پر شده با میوه های خشک و نارگیل است. از جمله شیرینی های بسیار معروف در هند میتوان به دودول اشاره نمود که ترکیب بسیار عالی از بادام زمینی و نارگیل است. ازجمله مکان های دیگری که در جشن های کریسمس میتوانید از آن لذت ببرید محله لاتین Fontainhas در پانجیم است که حتما برای دیدن این مکان در شب کریسمس به هند سفر کنید.

کلکته(Kolkata )

کلکته(Kolkata) یکی از شهرهای دیگرهمانند گوا میباشد که به جشن های خیابانی معروف است در خیابانهای این شهر در جشن کریسمس، نور و تزیینات روشنی را خواهید دید که Flurys کیک های مجلل کریسمس، پخته میشود که منوهای کریسمسی آن انواع غذاهای کریسمسی را ارایه میدهد. در این زمان خیابان ها از غرقه های غذایی بسیاری پرشده و سرودهای محلی نیز در این شهر به گوش میرسد. گروه های موسیقی در آلن پارک  که در خیابان پارک قرار دارد، موسیقی اجرا میکنند. همچنین این جشنواره را میتوانید در 2022 از روز 20 تا 23 دسامبر در کلکته مشاهده کنید. کلیساهایی که در این شهر در روز کریسمس به صورت بسیار باشکوه خودنمایی میکند، کلیسای باشکوه سنت پل کلکته با معماری گوتیک است. که یکی از کلیساهای تاریخی در انتهای جنوبی میدان میباشد که یادبودی از ویکتوریا است. که در سال 1847 افتتاح شده و به همین دلیل نورپزدازی میکنند و این کلیسا در روز کریسمس تا ساعت 4 بعدظهر برای تمامی عموم باز میباشد. اگر میخواهید یک جشن بیادماندنی را به همراه عزیزان خود در کلکته داشته باشید حتما از پادگان Bow که در نزدیکی خیابان مرکزی میباشد را از دست ندهید. در محلی که بیشتر انگلیسی ها و هندی ها در آنجا زندگی میکنند جشن کریسمس از 23 دسامبر برگزار میشود که در این روز گروه خواننده ها، نوازندگان انگلیسی و هندی  کلکته جشن گرفته میشود. بیش از صدها نفر در خیابان های این شهر در نیمه شهر میرقصند و سال نوی خود را با عزیزان خود جشن میگیرند.

کریسمس در کلکته

شهر  بمبئی (Mumbai)

یکی ازمکان های بسیار مشهوری که شاید بسیار اسم آن را شنیده باشید شهر  بمبئی است که در این شهر نیز مراسم کریسمس برگزار میگردد و عموما مردمان این شهر کاتولیک هستند و در اطرافو داخل این شهر کلیساهای بسیاری قرار گرفته است. در این شهر به دلیل آتش بازی و جشن های متنوعی که گرفته میشود انتخاب بسیاری از گردشگران است. یکی از بزرگترین آتش بازی که میتوان به آن اشاره نمود در مارین میباشد. که اتش بازی در این شهر از خیلی از جاهای شهر قابل مشاهده است. در هتل های 5 ستاره نیز برنامه های بسیار متنوعی برپا میشود که هر کدام از آنها جذابیت خاص خود را دارد. جشن های برگزر شده عموما در محیط های روباز و سالن های بسیار بزرگ میباشد که از قبل برنامه ریزی  شده و باید حتما برای ورود به این سالن ها از بلیط ورودی استفاده نمایید تا در هنگام رفتن با مشکلی روبه رو نشوید.

کریسمس در بمبئی

پوندیچری(Pondicherry)

اگراز جمله افرادی هستید که میخواهید مراسم خود را به روش اروپایی بگذرانید پیشنهاد ما این است که پوندیچری بروید در این مکان میتوانید گروه های کر که پیش از شب کنسرت برگزار میکنند را مشاهده نمایید. از جمله از این قبیل میتوان به بازار کریسمس در مدرسه بین المللی فرانسوی اشاره نمود که دارای غرفه هایی از کیک های چوبی سنتی میباشد و مراسم کریسمس را با تم فرانسوی در Eglise Notre Dame برگزار میشود.

کریسمس در پوندیچری

دهلی(Delgi)

دهلی ازجمله شهرهایی است  که در روز کریسمس تبدیل به شلوغ ترین شهر میگردد که شامل غرفه های تغیه و مواد غذایی، تزیینات و چراغ های کریسمس است که زیبایی شهر را چندین برابر میکند. همچنین یکیازمحبوب ترین کلیساهایی که در این شهر وجود دارد و عموما افراد مسیحی در آن عبادت میکنند کلیسای جامع قلب مقدس در Connaught Place است.

کریسمس در دهلی

سخن آخر در مورد کریسمس هند

کریسمس از جمله روزهای بسیار مهم برای افراد اقلیت مسیحی میباشد که در 25 دسامبر این روز را جشن میگیرند البته این نکته را باید گفت که اقلیت مسیحی در هند کمتر از 5 درصد هستند ولی کریسمس در هند یکی از مناسبت های بسیار مهم در این کشور به شمار می‌آید. که اگر به کشور هند در روز کریسمس سفر کنید شاهد جشن های بسیار بی نظیر و باشکوه خواهید شد.امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را با کریسمس در هند آشنا کنیم. برای مشاهده مقالات بیشتر در خصوص جاذبه های گردشگری و دانستنی های سفر بر روی آنها کلیک کنید.

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • ماجراجویانه

به سبک

  • تاریخی و فرهنگی

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • هند

شهر

  • گوا