کوه های رنگین کمانی چین

اگر میخواهید به مکانی سفر کنید شگفتی های بسیار عجیب را نظاره گر باشید حتما به کوه های رنگین کمان در کشور چین بروید. کوه های رنگین کمان چین یکی از زیباترین طبیعت هستی میباشد که خالق آن را همانند آبنبات های رنگی نقاشی کرده است و هیچ انسانی در تغییرات این کوه نقشی نداشته و نخواهد داشت. هرساله گردشگران بسیاری به کشور چین سفر میکنند تا از جاذبه گردشگری کوهستانی آن لذت ببرند تا لحظات بسیار زیبایی را در این محدوده با گوشی و یا دوربین عکاسی خود ثبت نمایند. در رنگ های این کوه رنگین کمانی میتوانید لایه هایی از آبی نیلگون، بنفش، زرد و نارنجی را مشاهده نمایید. تنوع رنگ در کوه های چین بی نظیر است که کاربران بسیاری را هر ساله به خود جذب میکند.

کوه های رنگین کمان چین

 فرم کوه های رنگین کمانی چین ظریف بوده و از تشکیل کوه های هیمالیا در چین شکل گرفته است. میتوان گفت در گذشته های بسیار دور این کوه ها لایه افقی و تخت بودند که به وسیله صفحات زمین ساختی هند که به صفحات زمین ساختی اوراسیا در مدت تقریبا 55 میلیون سال برخورد کرده اند و حالا از حالت افقی خارج شده اند و فقط کمی به صورت برآمده هستند. همینفرآین سبب میگردد تا این مدل کوه ها بر روی زمین شکل بگیرند همچنین تاثیرات آب و هوایی، فرسایش سبب میگردد تا لایه های سنگی قاره ای وسازه های زیرزمینی از بین برود و لایه های زیرین در معرض کانی ها، مواد شیمیایی قرار بگیرد و همین امر سبب تشکیل کوه های رنگین کمانی چین شده است. در تصویر زیر نمونه ای کوه های رنگین کمان چین را مشاهده میکنید.

رنگ های کوه های رنگین کمان چین

شاید برایتان سوال باشد رنگ های کوه های رنگین کمان چین، به چه رنگ هایی است. همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد. کوه های رنگین کمان چین دارای رنگ های بسیار متنوعی است که جذابیت این کوه را چند برابر کرده است. وجود رنگ قرمز در این کوه ها نشان دهنده وجود اکسید آهن است. همچنین رنگ های زرد و قرمز نیز اکسید شدن لیموتیت یا گوتیت را نشان میدهد. وجود مگنتیت نیز میتواند رنگ بسیار زیبای سیاه را در کوهستان نمایش دهد. اگر به کوهستان رنگین کمان چین توجه کرده باشید رنگ سبز چمنی که توسط کلریت یا سیلیکات است را مشاهده میکنید و هم چنین وجود رنگ زرد میتواند توسط گوگرد به دست آید. تمام رنگ هایی که نامد برده شد تنها بخشی از رنگ های متنوع از کوهستان کشور چین است. برای مشاهده مناطق زیبای کوه های رنگین کمان حتما به کشور چین سفر کنید تا از زیبایی های این منطقه لذت ببرید. البته  تنها کشور چین دارای این زیبایی گردشگری نمیباشد، کشورهایی از جمله ایران و کانادا نیز کوه های رنگین کمانی بسیار زیبایی را برای جاذبه گردشگری دارد. کانادا مکانی است که کوه های رنگین کمان در بریتیش کلمبیا دارد که رنگ های آن به وسیله کانی سازی به دست آمده است. همچنین پرو، کوه هایی به نام وینیزنا دارد که تمام آنها همانند رنگین کمان رنگارنگ است. در کشور خودمان ایران نیز در نزدیگی گرمسار تپه های مریخی بسیار زیبایی وجود دارد و همچنین در جزیره هرمز نیز میتوانید کوه های رنگین کمانی بسیار زیبا را مشاهده نمایید. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. برای مشاهده مقالات جاذبه های گردشگری و دانستنی های سفر حتما مقالات ما را مطالعه نمایید.

رنگ های کوه های رنگین کمان

 

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • ماجراجویانه

به سبک

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • چین