راهنمای سیستم حمل و نقل عمومی در گوا

شهر گوا یکی از شهرهای بندری بسیار سرسبزی است  که در حاشیه جنوب غربی هندوستان قرار دارد. این شهر یکی از بکرترین شهرهای هند محسوب میگردد که همه ساله افراد زیادی برای گردشگری به این شهر سفر میکنند با وجود رودهای بسیار تمیز و کشتزارهای برنج و درختان نخل باعث شده است که زیبایی این شهر چند برابر شود. سالانه گردشگران بسیاری از جمله داخلی و خارجی برای تفریح و گردشگری به این شهر سفر میکنند تا با فرهنگ و جاذبه های گردشگری شهر گوا آشنا شوند. گوا یکی از جزیره های بسیار کوچک در هند میباشد  که در این شهر میتوانید با انواع سیستم حمل و نقل از گران تا ارزان سفر کنید. در این مقاله قصد داریم شمارا با سیستم های حمل و نقل عمومی در گوا بیشتر آشنا کنیم پس با رویای شیرین همراه باشید.

حمل و نقل عمومی در گوا

همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد وسایل حمل و نقل شهر گوا به دلیل تنوع گوناگونی که دارد مسافران و گردشگران را برا انتخاب آزاد گذاشته است بدین صورت که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی میتوانید هزینه رفت و آمد خود را به صورت غیر قابل توجهی کاهش دهید. گوا به دلیل آنکه یک شهر بندری در هند میباشد، دارای طبیعت بی نظیر و بکری است کهعلاوه بر توریست ها افراد بسیاری نیز در این شهر تردد میکنند به همین دلیل وسیله حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار زیاد است و دست افراد را برای انتخاب وسیله نقلیه باز گذاشته است. پس بیایید باهم، با انواع وسیله های حمل و نقل عمومی آشنا شویم.

تاکسی های فرودگاه گوا

در اولین قدم بیایید با تاکسی های گوا آشنا شویم  این تاکسی ها تاکسی های فرودگاهی هستند که هنگامی که شما با هواپیما وارد فروگاه میشوید در فرودگاه به استقبال مسافران و گردشگران می آیند. تعداد ماشین های فرودگاهی بسیار زیاد بوده و هر راننده ای فردی را ترغیب میکند تا سوار ماشینش شوید. اما باز هم نمیتوان به هر کدام از این ماشین ها اعتماد کرد. بهترین روش آن است که هنگام وارد شدن به فرودگاه ماشین مورد نظر خود را رزرو نمایید و یا میتوانید از آژانس تاکسی رانی که در فضای فرودگاه میباشد ماشین مورد نظر خود را تهیه نمایید. لازم به ذکر است قبل از آنکه سوار تاکسی شوید حتما با راننده مبلغ مورد نظر خود را طی کنید چون عموما در هر کشوری وقتی راننده ماشین میبیند آن شخص توریست و یا مسافر است، پول بیشتری از او میگیرد.

تاکسی های معمولی گوا – حمل و نقل عمومی در گوا

برای گرفتن تاکسی معمولی در شهر گوا میتوانید از راه های بسیار مختلفی استفاده نمایید. افراد برای آنکه از قسمتی به قسمت دیگر در این شهر بروند باید از تاکسی های معمولی گوا استفاده نمایند. در این شهر تاکسی ها دارای رنگ ها و انواع بسیار مختلفی هستند که از یکدیگر به طور کامل تفکیک شده اند. تاکسی ها عموما با استفاده از نرم افزار و یا اپلیکیشن گرفته میشوند  و هم چنین این تاکسی ها شامل تاکسی های شرکتی، تاکسی های دولتی و تاکسی های شرکت های خصوصی تقسیم بندی میگردند. تاکسی هایی که در گوا مشاهده میشود دارای بدنه سیاه که سقف های زردهستند، میباشند. یکی از کارهای جالبی که تاکسیران های دولتی گوا انجام داده اند این است که یک برنامه گروه جدیدی را در این تاکسی ها اضافه نموده اند که مختص خانم ها بوده و در این ماشین ها تنها خانم، خانواده ها، خانم های تنها و زوج ها میتوانند در داخل آن سوار شوند. این اپلیکیشن به نام GoaMiles میباشد که به وسیله این اپلیکیشن میتوانید تاکسی مورد نظر خود را انتخاب نمایید هم چنین این برنامه به آسانی برای گوشی های اپل و گوشی های اندروید دانلود میشود همچنین جهت دانلود میتوانید از برنامه اپل استوری اقدام نمایید. این برنامه همانند اسنپ میباشد میتوانید در حین سفر هزینه خود را به صورت آنلاین پرداخت نموده و از سفر خود اطمینان لازم را داشته باشید. اگر قصد خوشگذرانی در طول شب در بند گوا را دارید باید بگوییم هزینه سفر در طول شب بسیار زیاد بوده و هنگامی که میخواهید تاکسی های گذری را سوار شوید باید کمی از هتل فاصله بگیرید زیرا تجربه ثابت کرده است که مسافرانی که از کنار هتل سوار شده اند هزینه بیشتری را به نسبت افراد معمولی پرداخت کرده اند.

رفت آمد با اتوبوس های گوا

رفت و آمد با اتوبوس های گوا

حمل و نقل اتوبوس های گوا یکی از مهم ترین اصل استکه باید به آن توجه نمود همچنین شرکت هایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت میکنند شرکت های خصوصی بوده و اتوبوس ها نیز زیر مجموعه شرکت های خصوصی هستند. اتوبوس های شهر گوا عموما کوچک بوده و در مسیرهای بسیار شلوغ و پر رفت و آمد میباشد. البته میتوان گفت در ساحل های پرطرفدار و محبوب نیز خط اتوبوس وجود دارد اما از این اتوبوس ها نمیتوانید در مسیرهایی که دارای رفت آمد بسیار کمی میباشد، حساب باز کنید. توریست هایی که در این شهر به صورت انفرادی سفر میکنند و تفریح و گردش از اتوبوس ها استفاده میکنند. البته این نکته را باید در نظر گرفت که کرایه اتوبوس ها نسبت به ماشین های دیگر بسیار ارزان تر میباشد. یکی از مزیت های استفاده از اتوبوس های گوا این است که هنگامی که سوار اتوبوس شدید میتوانید در هر کجایی که میخواهید، به راننده بگویید تاراننده اتوبوس را برای شما نگه دارد.

اتوبوس های گوا

تاکسی های موتوری گوا

در شهر گوا میتوانید علاوه بر تاکسی و اتوبوس با تاکسی های موتوری برای رفت و آمد استفاده کنید استفاده از تاکسی های موتوری یکی از روشهای مقرون به صرفه برای رفت آمد در شهر بندری گوا میباشد و میتوانید در کمترین زمان ممکنبه وسیله تاکسی های موتوری گوا به مقصدتان برسید. تاکسی های موتوری یک وسیله متمایز بوده که توسط تاکسیرانی های دولت هند تایید شده است. از لحاظ قیمتی نیز میتوان گفت کرایه این وسیله به نسبت کرایه تاکسی ها ارزان تر میباشد. اگر در خیابان خواستید سوار یکی از تاکسی های موتوری گوا شوید میتوانید از موتورهای زرد رنگ که راننده لباس کلاه و دستکش های ایمنی به رنگ زرد و آبی دارد بخواهید تا شما را به مسیر مورد نظر برساند.

موتورهای گوا

قطارهای محلی گوا

یکی دیگر از روش های رفت و آمد در شهر گوا، قطار محلی آن است به گونه ای که این قطار همانطور که از نامش پیداست در کل دو ایستگاه دارد که یکیاز این ایستگاه ها مارگاو و دیگری ایستگاه واسکو داگاما میباشد با توجه به این قطار محلی میتوانید در این ایستگاه ها توقف نمایید که به صورت سراسری شهرهای مختلف به وسیله این قطار محلی به یکدیگر متصل میشوند. لازم به ذکر است هزینه خرید بلیط قطار در گوا بین 10 تا 25 روپیه هند میباشد.

قطارهای محلی گوا

موتور سه چرخ (اتوریشکا) گوا

یکی از محبوب ترین و جذابترین موتور سه چرخی که اهالی هند از آن برای رفت و آمد خود استفاده میکنند اتوریشکا نام دارد که با پیشرفت تکنولوژی، موتورهای سه چرخ به صورت اتوماتیک شدند و از لحاظ ظاهری نیز تغییر پیدا کردند. کرایه موتور سه چرخ (اتوریشکا) از تاکسی های موتوری مقداری بیشتر ولی از تاکسی کمتر است. اگر میخواهید در فواصل کوتاه از مکانی به مکان دیگر بروید پیشنهاد ما به شما این است که از اتوریشکا برای رفت و آمد خود استفاده کنید و قبل از سوار شدن حتما با راننده قیمت نهایی خود را طی نمایید تا در هنگام پیاده شدن به مشکل برنخورید.

موتور سه چرخ(اتوریشکا) گوا

اجاره یک وسیله در گوا

یکی دیگر از مقرون به صرفه ترین وسیله هایی که میتوان در حین رفت و آمد در گوا از آن استفاده نمود اجاره کردن ماشین و یا موتور است به گونه ای که اگر در طول روز میخواهید از وسیله های بسیاری برای رفت و آمد استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است که یک موتور و یا ماشین اجاره نموده تا در مصرف هزینه شما نیز صرفه جویی گردد. البته میتوانید با استفاده از برنامه مسیریاب مانند Waze هرکجا که خواستید بروید. همینطور میتوانید به صورت آنلاین در این شهر وسیله مورد نظر خود را کرایه کنید ولی باید این نکته را به یاد داشته باشید که حتما گواهینامه بین المللی را داشته باشید. برای دریافت گواهینامه بین المللی میتوانید با مراجعه نمودن حضوری با سازمان جهانگردی و اتومبیلرانی و حتی نمایندگی ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری درخواست گواهینامه بین المللی را بدهید.

حرف آخر درباره حمل و نقل عمومی در گوا

گوا یکی از شهرهای توریستی بسیار زیبا با طبیعت فوق العاده است که سالیانه میزبان گردشگران بسیاری میباشد این شهر دارای تنوع غذایی، بازی و تفریح و آثار تاریخی بی نظیری است که برای رفتن به این مکان ها میتوانید از حمل و نقل عمومی در گوا استفاده نمایید. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • هند

شهر

  • گوا