پوکت زیباترین جزیره گردشگری تایلند

شاید برایتان سوال باشد برای سفر زیباترین جزیره گردشگری در تایلند کدام جزیره است؟  میتوانیم در جواب به شما بگوییم پوکت یکی از شهرهای توریستی تایلند میباشد که همه ساله توریست و گردشگران بسیاری به پوکت سفر میکنند تا از طبیعت بکر و تفریحات آن لذت ببرند. بدون شک میتوان گفت پوکت یک جزیره زیبای جهانی است که افرادی که به نقاط آسیا سفر میکنند .حتما برای دیدن این جزیره دوست داشتنی، پوکت را به عنوان مقصد اصلی خود در نظر میگیرند.

زیباترین جزیره گردشگری پوکت

در گذشته پوکت یکی از جزیره هایی بود که با چین و هند تجارت میکرد پس میتوان آن را بر اساس قدمت به یک جزیره باستانی هم معرفی نمود هم چنین در گذشته کشتی های پرتغالی، فرانسوی، هلندی و انگلیسی هم  رفت و آمد میکردند. به مرور در قرن 21 میلادی به دلیل مسافرت بیشمار توریست ها و گردشگران به جزیره پوکت  در آمد این منطقه از این را رونق گرفت.

در ادامه بیاید باهم تاریخچه شهر پوکت را بررسی کنیم، پس با رویای شیرین همراه باشید.

درباره شهر پوکت

پوکت یکی از جزیره های کوهستانی، جنگلی و استوایی تایلند میباشد که بعضی از معروف ترین سواحل تایلند را در خود جای داده است. همانطور که میدانید پوکت یکی از جزیره های توریستی در جان است که بازار، رستوران، هتل و مرکز تفریحی بسیار متنوعی را در خود قرار داده است که میتواند مزیبان بسیار خوبی برای طبیعتگران و توریست ها باشد. میتوان به جرات گفت پوکت بزرگترین جزیره کشور تایلند است.

درباره شهر پوکت

جاهای دیدنی پوکت

پوکت یک جزیره بسیار زیبا با چشم انداز بی نظیر است که وجود آب های شفاف و زمردین، ماسه های سفید و طلایی، جنگل های استوایی به همراه باران، توریست های بسیاری را به خود جلب نموده است از جمله جزیره های بسیار معروفی که در شهر پوکت مشاهده میشود هات کارون(Hat Karon) و هات کامالا(Hat Kamala ) است. وجود جاذبه های گردشگری نظیر آکواریوم پوکت، باغ وحش دریایی پوکت (که 51 هزار نمونه جانور دریایی بسیار متنوع دارد)، مجسمه یادبود دو زن قهرمان، موزه ملی پوکت، معبد چالونگ، معبد لایم پرومتپ، بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب میکند.

جاهای دیدنی پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس آب و هوا

میتوان گفت بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس آب و هوا در ماه های نوامبر تا آوریل(10 آبان تا 10 اردیبهشت) این تاریخ بهترین زمان برای شنا، قایقرانی و تفریحات ساحلی میباشد. البته شش ماه مابین ماه های می تا اکتبر (11 اردیبهشت تا9 آبان)، از فصل هایی میباشد که وزش باد و باران های موسمی را میتوانید مشاهده نمایید البته در این فصل با وجود آنکه هزینه مکان های اقامتی بسیار پایین است اما شرایط آب و هوایی میتواند موقعیت یک محدوده را در آن زمان مشخص نماید.

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس فصول

شاید برایتان سوال باشد بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس فصول چه فصل هایی میباشد. در جواب باید به شما بگوییم اگر از جمله مسافران و گردشگران علاقه مند به ماجراجویی هستید که عاشق سفر کردن به کوهستان و سواحل میباشید و میخواهید به جزیره پوکت سفر کنید. پس حتما باید بهترین زمان ها و فصول را برای گردشگری انتخاب نمایید تا در مسیر دچار مشکل نگردید.

در ادامه به توضیحات بهترین ماه های برای سفر به پوکت میپردازیم.

ماه های نوامبر تا آوریل( 10 آبان تا 10 اردیبهشت) در پوکت

ماه های نوامبر تا آوریل یکی از فصولگرم و داغ جزیره پوکت شناخته شده است که دمای میانگین 26.7 درجه سانتی گراد دارد. در این فصل میتوانید بارش های موسمی را در جزیره پوکت مشاهده نمایید و میتوان گفت بهترین زمان برای سفر به جزیره پوکت همین ماه ها میباشد که هنگام هزینه نمودن مکان های اقامتی در این فصول سال در اوج مقدار هستند.

بهترین زمان سفر به پوکت

ماه های می تا اکتبر(11 اردیبهشت تا 9 آبان) در پوکت

در ماه های می تا اکتبر(11 اردیبهشت تا 9 آبان) در پوکت وجود باد و بارش های موسمی را مشاهدهمیکنید و همچنین بارش های مکرر و سنگین که موج دریارا بسیار خروشان میکند. در این فصول به هیچ عنوان شنا کردن در سواحل غربی جزیره پوکت توصیه نمیگردد چون به شدت خطرناک است. اما اگر افراد در هنگام سفر کردن مشکلی با شنا کردن در این جزیره ندارند میتوانند در این فصل سفر کنند. لازم به ذکر است یکی از مزیت های سفر کردن در این فصل، هزینه های بسیار ارزان مکان های تفریحی است که برای افراد بسیار خوشایند و مطلوب است.

 

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس فستیوال و رویدادها

تمامی کشورها ازجمله پوکت با توجه به شرایط و فرهنگ های متفاوت دارای مناسبت هایی هستند که میتواند برای گردشگران بهترین زمان سفر بر اساس فستیوال و رویدادها باشد با این وجود جزیره پوکت نیز بر اساس فرهنگ و تمدنی که دارد، دارای مناسب های بسیار جذابی میباشد که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها میپردازیم.

بهترین زمان سفر به پوکت

فستیوال و رویدادهای فصل داغ گردشگری در پوکت

روز ماکا بوچا در پوکت

ماکا بوچه یکی از تعطیلی های رسمی در کشورهای منطقه میکونگ مانند کامبوج و تایلند میباشد تاریخ این جشن مهم برای افراد بودایی بسته به چرخه قمری دارد میتوان گفت به صورت معمول این روز در ماه های فوریه یا مارس(12 بهمن تا 11 فروردین) انجام میشود.

سال های بسیار دور، در سومین ماه تقویم قمری(ماه فوریه) به مدت هفت ما هنگامی که بودا آموزش خود را آغاز نمود. بیش از هزار مانک برای شنیدن نصیحت و پندهای بودا گرد یکدیگر جمع شدند. بودا با انتخاب نمودن راهب های مورد نظر خود یک رویدادی را در توسعه دادن دین بودایی رقم زد.

روز ماکا بوچا در پوکت

در این روزها مردم تایلند صبح زود از خواب برمیخیزند و به معبدهای خود میروند و با انجام دادن مراسم مذهبی دورتادور معابد میچرخند و به نشانه احترام به بودایی ها گل میدهند.

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن (Thao Thepkasattri-Thao Sri Suntorn Festival)

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن یا فستیوال تائو تپ یکیاز بزرگترین و اصلیترین فستیوال های جزیره پوکت میباشد که فعالیت فرهنگی و ورزشی را شامل میگردد. میتوان گفت این فستیوال شامل یک مسابقه دوچرخه سواری، مسابقه تاکرا، مسابقه طناب کشی، یک مینی ماراتن و هم چنین مراسم بودایی آپاسامبوک مو میباشد.

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن در پوکت

این فستیوال به مدت دو هفته در ماه مارس به مناسبت بزرگداشت پیروزی درمقابل ارتش برمه توسط دو قهرمان پوکترهبری برگزار می گردد. یکی از بهترین فستیوال ها است که میتوان به نمایش تاریخی در مورد تاریخ پوکت اشاره نمود. این نمایش بیش از 300 بازیگر دارد که در پاسی از شهر نیز این فستیوال ادامه دارد.

هفته موتور سواری در پوکت

هفته موتور سواری در پوکت یکی از رویدادهای سالیانه در شهر پوکت شناخته میگردد که در ماه آوریل مصادف با سونگکرانیکی از بزرگترین فستیوال تایلند برگزار میشود. یکی از متنوع ترین برنامه هایی که میتوانید در کنار دوست، آشنا و حتی خانواده خود آن را مشاهده نمایید و مسابقه دختر شایسته در هفته موتور سواری  پوکت قرار دارد.

هفته موتور سواری در پوکت

فستیوال و رویدادهای فصل بارش های موسمی

روز بودا (Visakha Bucha) در پوکت

روز بودا از آن روزهایی است که بوداییان بر این باور هستند که شخص بودا که به مرحله رستگاری رسیده است. در این روز بوداییان به معابد خود میروند و هدایایی را به راهبان خود تقدیم میکنند و از راهبان میخواهند تا برای آنها دعا کند. در این مراسم شمع و عود روشن میکنند، زنگ های ناقوسی شکل به صدا در می‌آورند، با آب های دعا خوانده شده خود را متبرک میکنند، غسل مجسمه های بودا کرده و لباس و غذا به بوداییان هدیه میکنند. لازم به ذکر است این مراسم در ماه های می یا ژوئن در پوکت برگزار میگردد.

روز بودا در پوکت

ماراتن بین‌المللی لاگونا پوکت (Laguna Phuket International Marathon)

مراسم ماراتن  برای بار سیزدهم در سال 2018 در ماه  ژوئن در شهر پوکت برگزار شد. علاقه مندان بسیاری ازسر تاسر کشور، در این مراسم شرکت میکنند. این مسابقه در سه مسیر 2،5، 10.5 کیلومتری انجام میشود. که در سال 2017 بیش از 7 دونده با ملیت های مختلف دراین مسابقه بین المللی شرکت کردند. طبق روال سال های پیش مسیر شروع این مسابقهاز ساحل بسیار زیبای لاگونای پوکت آغاز شده و به همانجا نیز ختم میگردد.

ماراتنبین المللی در پوکت

فستیوال گیاه خواران پوکت

فستیوال گیاه خواران یکی از معروفترین مسابقات رنگارنگ در پوکت میباشد که در تاریخ 8 تا 17 ام ماه اکتبر 2018 یعنی از 16 تا 25 مهر برگزار میگردد در این مسابقه مردم بر این باور هستند که با نخوردن گوشت روح و جسم خود را از هر گونه ناپاکی حفظ میکنند.  این فستیوال به وسیله گروهی از اپرای سرگردان چینی که به بیماری مالاریا مبتلا بودند و به جزیره پوکت پناه برده بودند انجام شد به گونه ای که  آنها تصمیم گرفتند در شهر پوکت با یک رژیم بسیار سخت گیاه خواری به راز و نیاز و عبادت بپردازند. تا توانستند از این مریضی جان سالم به در آورند. این فستیوال هرساله  توجه بسیاری ازکردم چین و کشورهای آسیایی را به خود جلب میکند و باهم این فستیوال را برگزار میکنند.

نتیجه گیری

جزیره پوکت یکی از جزیره های بسیار زیبا در تایلند است که به دلیل زیبایی منحصر به فرد و داشتن تفریحات متنوع، هتل ها، غذاهای گوناگون و آب و هوای دلپذیر، گردشگران بسیاری را به خود جلب میکند. اگر میخواهید یک سفر بیادماندنی آسیایی را داشته باشید پیشنهاد ما به شما سفر به پوکت است. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را برده باشید.

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • تایلند

شهر

  • پوکت