ساحل مکسر بندر مقام، زیباترین ساحل خلیج فارس

ایران یکی از کشورهای بسیار زیبا با جاذبه گردشگری شگفت انگیز میباشد که در جای جای آن میتوانید فرهنگ و تمدن اصیل و قدیمی را مشاهده کنید. یکی از سواحلی که در ایران زیبا همیشه زبانزد است ساحل مکس میباشد که در جنوب کشور خلیج فارس قرار دارد. کلمه مکسر در زبان عربی به معنی خرد شده و یا شکسته شده است. که در این منطقه افرادی که سکونت میکنند عرب های فارسی زبان هستند که بخشی از گویش این منطقه را عرب های عزیز در برگرفته اند. ساحل مکسر یک ساحل صخره ای است که با گذشت زمان و فرسایش این صخره ها به شکل و شمایل متفاوت و در عین حال جذابی در آمده است.

اشکال این صخره ها به گونه ای هستند افراد احساس میکنند که این سنگ ها از سیاره ی دیگری بر روی زمین آمده اند. این را نیز باید بگوییم که برخی از افراد این ساحل را به نام شوسا نیز میشناسند، به دلیل آنکه یک زوجی به نام شورش و سارا در کنار این ساحل زندگی میکنند و به همین دلیل یکی از هم محلی های آنها که به این زوج آشنایی دارد این ساحل را به نام سوشا نامیده است. شاید بخواهید به طور دقیق بدانید که ساحل مکسر در کجا قرار دارد که در اداکه به بررسی موقعیت مکانی ساحل مکسر نیز میپردازیم. پس با رویای شیرین همراه باشید.

ساحل مکسر بندر مقام

ساحل مکسر( شوسا) بندر مقام کجاست؟

ساحل مکسر (شوسا) یک ساحلی در سواحل جنوب ایران میباشد که به وسیله میلیون ها سال فرسایش طبیعت به وجود آمده است. که محل جدا کننده کوهستان و دریا است. اگر به صخره های ساحل مکسر توجه کرده باشید صخره های بسیار زیبایی که خالق آنها را اشکال متفاوتی تبدیل نموده است. برای رفتن به این ساحل باید گشت و گذار خود را از مسیر بندر عباس کنید که خود شهر بندر عباس یکی از فضاهای دینی وزیبا برای گردشگری میباشد. پس از طی نمودن مسافت حدود180 کیلومتر، به بندر لنگه میرسید که از جمله جذبه های گردشگری زیبا در بندر لنگه قرار دارد.

ساحل مکسر( شوسا)

چگونه به ساحل مکسر بندر مقام برویم؟

شاید برایتان سوال باشد که چگونه به ساحل مکسر برویم؟ در جواب باید بگوییم که برای سفر کردن به ساحل مکسر راه های متفاوتی است که باید در نظر بگیرید که از چه مسیری قرار است به بندر مقام و ساحل مکسر بروید. یکی از راه هایی که میتوان به این ساحل زیبا و دوست داشتنی رسید از طریق بندر لنگه است. که میتوانید از بندر عباس پس از طی نمودن 180 کیومتر به بندر لنگه بروید و همینطور مسیر را به سمت غرب ادامه دهید و با فاصله 187 کیلومتر به بندر مقام برسید.

دومین راهی که میتوان به آن اشاره کرد ازطریق استان فارس و بوشهر است که از شهر عسلویه میگذرد. همان طور که در بندر عسلویه هستید در جهت جنوب شرقی، هنگام طی نمودن مسافت 60 کیلومتری به شهر پارسیان میرسید و در حین مسیر پس از 60 کیلومتر هنگامی که از روستای زیارت و مغدان عبور کردید، به بندر مقام میرسید. ساحل مکسر در 10 کیلومتری مانده به بندر مقام قرار دارد. نام جاده ای که بین بندر مقام و شهر پارسیان است، جاده مقام بستانو میباشد که یکی از جذاب ترین جاده ها را در بر میگیرد.

چگونه به مکسر برویم

جاهای دیدنی ساحل مکسر بندر مقام

ساحل مکسر بندر مقام یکی از زیباترین جاهای دیدنی در شهر پارسیان میباشد که هر ساله توریست و گردشگران بسیاری، از این ساحل بی نظیر بازدید کرده و از طبیعت آن لذت میبرند. همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد، ساحل مکسر در جنوب غربی استان هرمزگان میباشد که این منطقه نخلستان، دره ها، روستاها و منظره های بسیار شگفت انگیزی را در بر گرفته است.

بیایید با هم از مطالعه جاهای دیدنی ساحل مکسر لذت ببریم پس با رویای شیرین همراه باشید.

بندر مقام

بندر مقام یکی از مکان های بی نظیر برای گردشگری توریست ها میباشد که این بندر در جنوب کشور قرار گرفته است اگر به منطقه جنوبی کشور سفر کردید حتما از بندر مقام و ساحل مکسر دیدن نمایید وجود تپه های شگفت انگیز، جاده های زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و غیره میتواند شما را در این سفر شگفت زده کند. در بندر مقام منطقه ای وجود دارد که به منطقه عشاق معروف است در بخشی از این جاده میتوانید یک صخره بزرگ را مشاهده کنید که با بالا رفتن از این صخره جاده، کوه ها، ساحل و خلیج نیلگون در زیر پای شما قرار دارد و میتوانید آن را نظاره گر باشید. به شما توصیه میگردد تماشای طلوع و غروب خورشید را از ارتفاع این صخره مشاهده کنید که بک تجربه بی نظیر را برای شما رقم میزند. اگر به ساحل مقام سفر کردید، حتما شب این ساحل را از دست ندهید به دلیل وجود فیتوپلانکتون ها، ستاره ها یک منظره بسیار زیبایی را برای علاقه مند به طبیعت گردی و عکاسان فراهم میکند. لازم به ذکر است که اهالی آنجا این مکان را به ساحل عشاق هرمزگان نیز میشناسند.

بندر مقام

جزایر لاوان و شیدرو(مارو)

ازجمله  جاهای دیدنی ساحل مکسر بندر مقام میتوان به جزایر لاوان و شیدرو(مارو) اشاره نمود این جزیره یک ساحل مرجانی بسیار زیبا بوده که خوشبختانه بعد چندین سال هنوز زیبایی خود را از دست نداده و دست نخورده باقی مانده است. علاقه مندان به طبیعت میتوانند از جزیره لاوان با قایق به جزیره شیدرو بروند و از سکوت این جزیره لذت کافی را ببرند.

جزایر لاوان و شیدرو(مارو)

شهر کوشکنار هرمزگان جاذبه گردشگری ساحل مکسر بندر مقام

شهر کوشکنار هرمزگان یکی از جاذبه های گردشگری ساحل مکسر بندر مقام میباشد که زیبایی این شهر به گونه ای است که در تمام فصول برای طبیعت گران و توریست ها جذابیت خاص خود را دارد. شهر کوشکنار در غرب هرمزگان و در همسایگی استان بوشهر قرار دارد. در شهر کوشکنار ساحل مکسر بندر مقام میتوانید قلعه های تاریخی از حکومت قبیله آل حرم را مشاهده کنید. اهالی این محدوده افرادی مذهبی هستند و به زبان کوشکناری لاری صحبت میکنند. در این شهر علاوه بر قلعه تاریخی میتوانید از تنبوی شمالی و جنوبی و اسکله و بندر تبن نیز دیدن کنید.

شهر کوشکنار هرمزگان ساحل مکسر بندر مقام

شهر دشتی ساحل مکسر بندر مقام

در شهر دشتی ساحل مکسر بندر مقام میتوانید ارگ کلات سرخ را مشاهده نمایید که یکی از قلعه های بسیار قدیمی قبل از اسلام میباشد. متاسفانه در گذشت زمان به دلیل مدیریت نکردن مسیولین این قلعه مخروبه شده است. البته از دیدنی های شهر دشتی میتوان به تماشای لاک پشت ها برای تخم گذاری اشاره نمود که زیبایی ساحل را چند برابر کرده است.

شهر دشتی ساحل مکسر بندر مقام

چشمه و آبشار بوچیر ساحل مکسر بندر مقام

روستای بوچیر در شرق پارسیان قرار دارد که این روستا دارای چشمه و آبشار بسیار زیبا  و دیدنی میباشد که برای رسیدن به آنباید حتما از آمادگی بدنی بسیار خوبی از جمله صخره نوردی، دره نوردی و شنا برخوردار باشید. البته اکثر افراد از جلیقه و قایق های بادی برای رسیدن به مسیر خود استفاده میکنند. لازم به ذکر است برای مشاهده چشمه و آبشار بوچیر ساحل مکسر بندر مقام حتما از بومی و محلی های آن منطقه کمک بگیرید.

چشمه و آبشار بوچیر ساحل مکسر بندر مقام

روستای مغداد از دیدنی های ساحل مکسر بندر مقام

روستای مغداد نیز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ساحل مکسر بندر مقام است که میتوانید از قدم زدن بر روی شن های ساحلی وتماشا نمودن تپه های شنی لذت ببرید. در روستای مغداد میتوانید از ساحل صخره ای  بسیار زیبا در همین روستا که در پایین دسته گردنه ریگی قرار گرفته است نیز لذت ببرید.

تنگه شوتاریکو و اودبه ساحل مکسر بندر مقام

یکی از معروفترین تنگه هایی که میتوانید در ساحل مکسر بندر مقام مشاهده کنید تنگه شوتاریکو و اودبه است که در نزدیکی روستای چک چک میباشد. این تنگه دارای صخره هایی با شکل های متفوت و عجیب و غریبی است که راهروهای پر پیچ وخمی دارد.

تنگه شوتاریکو و اودبه ساحل مکسر

جاده ساحلی مقام ساحل مکسر – بستانو

یکی از خاطره انگیز ترین جاده هایی که میتوانید از آن به بندر مقام ساحل مکسر بروید بستانو میباشد. این جاده یکی از جاده های بسیار زیبایی است که با قدمت بیست ساله دارد که در یک سمت آن ساحل خلیج فارس و در سمت دیگر آن صخره ها و کوه های بسیار زیبا قرار گرفته است.

بستانو ساحل مکسر

روستای بهده ساحل مکسر بندر مقام

یکی از روستاهای بسیار تاریخی در ساحل مکسر بندر مقام، روستای بهده میباشد که در فاصله 38 کیلومتری  پارسیان قرار گرفته است که دارای قدمت 3000 ساله دارد این روستای تاریخی دارای قلعه های خشتی 400 ساله میباشد که کتیبه های آن از زمان دوران صفویه همچنان پایدار است. از دیگر دیدنی های این روستا میتوان به غارگیری، دره فاریاب، غار کلته عالی گنا نیز اشاره نمود. روستای بهده انقدر جاذبه گرشگری گسترده ای دارد که میتوان به چشمه تنگه سریدون، چشمه شمس، چشمه فاریاب، آبشار و آبدان چله، خلیج فارس و بنادر صیادی آن نیز اشاره نمود.

روستای بهده ساحل مکسر بندر مقام

بهترین زمان سفر به ساحل مکسر بندر مقام

شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که بهترین زمانسفر به ساحل مکسر بندر مقام چه زمانی میباشد؟ میتوان گفت 6 ماه اول سال به دلیل آنکه هوا گرم میباشد. سفر به ساحل مکسر شاید برای برخی از افراد دلچسب به نظر نرسد اما در فصول پاییز و زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب و دلپذیر برای گردشگران بهترین گزینه برای سفر است. پس میتوان بهترین زمان سفر بع ساحل مکسر را در ماه مهر تا ابتدای فروردین در نظر گرفت که شرایط آب و هوایی در این ماه ها بسیار معتدل بوده و برای توریست ها بهترین خاطره را به ارمغان دارد.

بهترین زمان سفر به ساحل مکسر

وسایل لازم برای سفر به ساحل مکسر بندر مقام

همه افراد در طول سفر خود باید وسیله های مورد نیاز خود را آماده نمایند که سفری خوب و خاطره انگیز و بدون مشکلی را داشته باشند. در سفر به ساحل مکسر بندر مقام نیز باید وسیله هایی همچون چادر مسافرتی، زیرانداز، موادغذایی، پاوربانک، ظروف مورد استفاده غذا خوردن، کیسه زباله، جعبه کمک های اولیه، دوربین عکاسی، لباس گرم، لباس اضافی و ضدآب و غیره را به همراه داشته باشید. در تمام این مواردی که مطرح شد دوربین عکاسی یکیازمهم ترین وسیله های مورد نیاز سفر است که با آن میتوانید ثبت لحظات خاطره انگیزی را تجربه نمایید.

نتیجه گیری

ساحل مکسر بندر مقام یکی از زیباترین ساحل خلیج فارس میباشد که سالانه افراد بسیاری به این مکان سفر میکنند و از طبیعت آن لذت میبرند این ساحل یکی از ساحل ها با جاذبه گردشگری متنوع است که اگر تا بحال به این مکان سفر نکرده این حتما ساحل مکسر را به عنوان اولین مسافرت خود در نظر بگیرید چون تجربه بسیار خوبی است. امیدوارم تا اخر مقاله توانسته باشیم شما را با این ساحل دل انگیز آشنا کرده باشیم.

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • ایران

شهر

  • هرمزگان