زیباترین مکان های دیدنی شهر پاریس

زیباترین مکان های دیدنی شهر پاریس که بسیاری از گردشگران و توریست ها به آنجا میروند و از دیدن آنها لذت میبرند بسیار است که در این مقاله قصد داریم برخی از این مکان های دیدنی پاریس را به شما معرفی کنیم پس بیایید باهم کوله بار خود را ببندیم و از دیدن این مناطق در رویای شیرین لذت ببریم.

صداهای دلنشین آکاردیونی، سنگفرش های خیابان، بوی باگت تازه، برج بلند فلزی و غیره. میتواند تصویر پاریس را در ذهن شما تداعی کند. سال های بسیار است که افراد، شهر پاریس را با نام شهر عاشقان میشناسند. شاید دلیل آن این باشد که قدم زدن بر روی پل های رودخانه و رودخانه سن باعث  معروف شدن پاریس به نام عاشقان باشد. و شاید هم کوچه پس کوچه های بسیار آرام به همراه باغ های بسیار زیبای آن دلیل آن باشد.  شهر پاریس یکی از شهرهای بسیار دیدنی و زیبای فرانسه است که اگر تا بحال به آن سفر نکرده اید حتما با یک بار رفتن، عاشق آن میشوید. با رویای شیرین همراه باشید تا با هم به مکان های دیدنی شهر پاریس سفر کنیم.

برج ایفل، قد بلند پاریسی

در این زمانه کمتر کسی است که برج ایفل را نشناسد و میتوان به جرعت گفت شهر پاریس با وجود برج بسیار زیبایش محبوبیت بسیار دارد چون این برج سنبل افتخارات فرانسه بوده که سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن برج پاریس، به این شهر سفر میکنند. اگر بخواهیم تاریخچه کوچکی از برج ایفل داشته باشیم، میتوانیم بگوییم که برج ایفل را گوستا و ایفل در سال 1889 به دلیل صد سالگی انقلاب فرانسه، آن را طراحی کرد. که تقریبا 41 سال طول کشید تا این برج 324 متری ساخته شود. این برج شامل 18 هزار بخش فولاد بسیار قوی دارد که وزن آن را به بیش از 10 هزار تن میرساند. در ساخت این برج بیش تر از 2.5 میلیون پیچ و مهره استفاده شده است که در  این برج به هیچ عنوان جوشکاری انجام نشده است.

بازدیدکنندگان میتوانند با استفاده از آسانسور و یا پله به بالای برج، خود را برسانند. البته باید این مورد را گفت که پله های برج بسیار زیاد است و برای آنکه بخواهید به طبقه اول برسید، باید 360 پله و طبقه دوم از 344 پله را بالا بروید. وسیله های تفریحی بسیاری از جمله اسباب بازی های مخصوص کودکان در اطراف برج هستند که افراد میتوانند از آن لذت ببرند و اگر به این مکان رفتید میتوانید از یکی از معروف ترین رستوران های پاریس به نام رستوران ژول ورن برای صرف غذای خود استفاده کنید. اگر در طول شب به بازدید برج ایفل رفتید میتوانید از نورپردازی و بازی با نورهای شبانه این برج لذت ببرید.

زیباترین مکان های دیدنی شهر پاریس

 

کلیساهای پاریس

بعد از دیدن برج بسیار زیبای پاریس، اینبار نوبت کلیساهای پاریس است که درتمام جهان، زیبایی این کلیساها خیره کننده است. همانطور که در شهرهای ما مسجدهای معروف و قدیمی وجود دارد در پاریس نیز کلیساهای قدیمی، تاریخی و حتی جذاب نیز قابل مشاهده است. در ادامه میخواهیم به چندین کلیسای بسیار قدیمی و سرشناس پاریس بپردازیم. در ادامه با آنها آشنا میشویم.

کلیسای نوتردام پاریس – یادگار سوخته

یکی از قدیمی ترین کلیساهایی که به دو قرن میرسد، کلیسای نوتردام پاریس است که عملیات ساخت این کلیسا در سال 1345 میلادی به پایان رسید. یکی از مواردی که این کلیسا را به نسبت کلیساهای دیگر متمایز میکند. وسعت آن است اما در حال حاضر کلیساهای بزرگتر از نوتردام نیز در فرانسه وجود دارد. معماری بسیار زیبای گوتیک در ساختار این کلیسا به همراه تعداد زیادی مجسمه چوبی و سنگی در بیرون کلیسا از زیبایی های این مکان میباشد. البته باید گفت که در فروردین 1398 این کلیسا دچار آتش سوزی شد و همین آتش سوزی باعث شد تا بخشی ازاین کلیسا به طور کلی آسیب ببیند و بسیاری از فرانسوی ها و دوست داران نوتردام در سایر نقاط جهان از بابت این موضوع بسیار آزرده خاطر شوند.

کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای سکره کور

از زیبایی و جذابیت پاریس میتوان به محله مون مارت، کلیسای سکره کور اشاره نمود. این کلیسا قدمت زیادی ندارد و در سال 1914 به بهره برداری رسیده است همین عمر کوتاه باعث شده است که معماری ونقاشی مدرنی در کلیسا انجام گیرد. اگر به برخی از کلیساهای اروپا رفته باشید وجود نقاشی های بسیار ناراحت کننده و غمگین باعث آزرده خاطر کردن شما میشود.

اما در کلیسای سکره کور این طور نیست و از نقاشی های شاد و دلپذیری استفاده شده است. همین ویژگی در این کلیسا باعث شده است تا افراد تمایل داشته باشند تا از این کلیسا بازدید کنند. البته باید گفت معماری نمای بیرونی ساختمان به قدری زیبا است که از دور هم میتوانید شاهد ساختمان سفید و جذاب این کلیسای منحصر به فرد باشید.

کلیسای سکره کور

هنگامی که بر روی پله های این کلیسا می‌ایستید میتوانید تمام پاریس را زیر پای خود ببینید. کلیسای سکره کور یکی از دومین مکان های بلند پاریس بعد از برج ایفل محسوب میگردد. با ایستادن بر روی پله های این کلیسا انگار روبه روی ایفل قرار گرفته اید.(البته با چندین کیلومتر فاصله ) در روزهای تعطیل میتوانید جمعیت انبوهی را اطراف کلیسا ببینید.  جوانان و اقشار دیگری، در اطراف کلیسا دور یکدیگر جمع شده اند و مشغول ساز زدن هستند.

معبد پانتئون پاریس

در یکی از بخش های تاریخی منطقه لاتین، معبد پانتئون پاریس قرار گرفته است. این کلیسا یکی از کلیساهای بسیار قدیمی برای یکی از فرقه های پاریس است. که از زمان انقلاب فرانسه، به محل خاکسپاری برخی از چهره های بسیار مشهوری از جمله ویکتورهوگو، ماری کوری، الکساندر دوما  اختصاص پیدا کرده است.

معبد پانتئون پاریس در زمان لویی پانزدهم به وسیله معمار بسیار معروف در آن زمان به نام ژاک ژرمن سوفلو، ساخته شده است. ژرمن سوفلو برای ساخت این عمارت از معماری های یونانی و روم باستان الهام گرفته است. البته باید این مورد را یاد آور شد که نام این کلیسا از روی نام پانتئون شهر رم(معبد معروف در این شهر) انتخاب شده است.

معبد پانتیون پاریس

کلیسای سنت شاپل پاریس

یکی از کلیساهای بسیار زیبا در عین حال شناخته شده در پاریس، کلیسای سنت شاپل پاریس است. این کلیسا در قرن 14 میلادی ساخته شده است و یکی از شاهکارهای معماری گوتینگ میباشد. وجود ساختمان های بسیار بلند به همراه سنگ کاری ها و حکاکی های هنرمدانه و شیشه های رنگی پنجره ها باعث شده است تا جلوه بسیار زیبایی را به کلیسا بدهد.

این کلیسا یکی از اثار تاریخی بسیار ارزشمند محسوب میگردد که ابهت بسیاری دارد. اگر چه برای این کلیسا هزینه های بسیاری شده است. اما ارزش تاریخی این کلیسا، چند برابر هزینه ساخت آن میباشد. تاج خار مسیح یکی از آثارهای بسیار مهم این کلیسا میباشد.

کلیسای سنت شاپل پاریس

موزه های پاریس

موزه های پاریس علاوه بر آن که در این شهر محبوبیت دارد، در کشور فرانسه نیز از شهرت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این موزه ها میتوانید آثار هنری و زیبا را به همراه آثار تاریخی و طبیعی و سایر حوزه های مختلف تماشا کنید. موزه های پاریس یکی از بهترین مکان هایی میباشد که برای آشنایی با ابعاد مختلف این شهر و مردم آن به شمار میرود. در ادامه به برخی از موزه های شهر پاریس میپردازیم.

موزه لوور پاریس

از مکان های بسیار پربازدید و دیدنی میتوان به موزه لوور پاریس اشاره نمود. این موزه یکی از موزه های تاریخی و هنری جهان است که از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. که هر کدام از آنها به تاریخ و هنر کشورها و ملت های مختلف میپردازد. یکی از بخش های آن را میتوان به مصر باستان، یونان و روم باستان، شرق نزدیک(خاور نزدیک شامل کشورهای شرق آسیا)، هنر اسلامی، تابلوهای نقاشی، هنرهای دکوراتیو و غیره اشاره نمود.

از مشهورترین سالن های لوور میتوان به سالن ایران اشاره نمود. این سالن آثار تاریخی دوران باستان ایران را به نمایش میگذارد. ازمهم ترین آثاری که در سالن ایران وجود دارد، وجود نقش برجسته تخت جمشید روی سنگ های رنگارنگ میباشد. البته مشابه همین نقش برجسته را میتوانید در ایران نیز مشاهده کنید که در مناطقی نظیر شوش است نه تخت جمشید.

موزه لوور پاریس

از دیگر معروف ترین اثر تاریخی موزه لوور میتوان تابلوی لبخند ژکوند، مونالیزا، اثر لیوناردو داوینچی و از دیگر آثار بسیار مشهور لوور میتوان به تابلوی بانوی صخره ها، اثر لیوناردو داوینچی، تندیس ونوس میلو و چندین تابلوی شام آخر از هنرمندان مختلف اشاره نمود.

موزه اورسای پاریس – برای طرفداران امپرسیونیسم

از اثرات بسیار برجسته امپرسیونیسم را میتوانید در موزه اورسای پاریس مشاهده نمایید. برخی از اساتیدی که نقاشی آنها در این موزه به نمایش گذاشته شده است میتوان به کلود مونه، ادوارد مانه، ادگار دگاس اشاره نمود. موزه اورسای یکی از بهترین دیدنی های شهر پاریس است که علاقه مندان به هنر میتوانند از دیدن آن لذت بسیاری ببرند.

البته باید گفت که آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده تنها نقاشی نمیباشد. بلکه آثار معماری، هنرهای تزیینی، عکس و مجسمه هم شامل میگردد.

موزه اورسای پاریس

در سال 2011 بخش هایی از موزه نوسازی و برای عموم بازگشایی شد. از آن زمان یک فضای 400 متری در میان نمایشگاه، به نمایش آثار هنرمندان پست امپرسیونیسم اختصاص داده شده است.

پارک ها و باغ های پاریس

هنگامی که به پاریس سفر میکنید به هیچ عنوان از پارک ها و باغ های این شهر غافل نشوید. برخی باغ هایی که در پاریس میباشد، قدمت تاریخی دارند و بسیار زیبا و سرسبز هستند. باغ لوکزامبورگ یکی از مهم ترین پارک های پاریس میباشد که نویسندگان فرانسوی بسیاری در آثار خود نام او را آورده اند. در ادامه به برخی از پارک ها از جمله لوکزامبورگ میپردازیم.

باغ لوکزامبورگ پاریس

از محبوب ترین جاذبه های گردشگری میتوان به باغ لوکزامبورگ پاریس اشاره نمود. این باغ در قرن 14 میلادی ساخته شده است که طراحی بسیار زیبایی دارد. از زیبایی این باغ میتوان به استخر و حوض بسیار بزرگ آن اشاره کرد. استخری که به صورت هشت ضلعی بوده و یک چشمه پر آب دارد. مجسمه های سنگی و گلدان های بسیار زیبایی که اطراف استخر را در بر میگیرد و فضایی زیبا و دل انگیز را برای افراد فراهم میکند. پارک لوکزامبورگ علاوه بر آنکه برای گردشگران یک پارک جذاب و دیدنی است، بلکه پاریسی ها هم برای استراحت، گردش و پیک نیک به این پارک میروند. از سرگرمی هایی که میتوانید در این باغ مشاهده کنید، نمایش عروسکی کودکان است که در این پارک اجرا میشود.

باغ لوکزامبورگ پاریس

باغ گیاهان پاریس – گنجینه 6 میلیونی از گیاهان

شاید بعد از آنکه به موزه و کاخ ها رفتید، دلتان بخواهد به محلی بروید که حال و هوایتان به طور کامل عوض شود. یکی از بهترین مناطقی که میتوان برای گردش باغ گیاهان به آن اشاره نمود باغ گیاهان پاریس است. این باغ یکی از جاذبه های بسیار زیبای پاریس میباشد که گونه های بسیار مختلف گیاهان و گل های بسیار زیبا دارد. در این باغ میتوانید چندین گلخانه را مشاهده نمایید که از قرن 18 میلادی باقی مانده است. این گلخانه ها پس از نوسازی دوباره مورد استفاده قرار گرفته اند.

باغ گیاهان پاریس 26 هکتار بوده و برای تحقیق و پژوهش بر روی گل و گیاهان احداث شده است. اما به مرور زمان پای مردم نیز به این باغ باز شد. البته باید گفت که در گیاه شناسی پاریس هنوز هم کار تحقیقاتی انجام میشود و در یکی از ساختمان های آن که رفت و آمد عمومی کمی دور است، حدود 6 میلیون گونه گیاهی خشک شده، نگهداری میگردد که بر روی آنها تحقیقات انجام میشود. البته این ساختمان به شدت تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار دارد.

باغ گیاهان پاریس

قاره

  • اروپا

به دنبال

  • شهرگردی

  • بیابان و کویر

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • فرانسه