راهنمای حمل ونقل عمومی گردشگران در دبی

راهنمای حمل و نقل عمومی گردشگران در دبی یکی از اصلی ترین مواردی است که طی سفر به دبی هزینه های شما و زمان استفاده شما از سفرتان را بهینه می‌کند و به عنوان یک توریست باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. یکی از زیباترین شهرهای امارات که هرساله افراد بسیار زیادی برای تفریح و گردش به آن سفر میکنند، دبی است. در دبی به ازای هرکدام از شهروندان تقریبا 5 گردشگر در این شهر رفت و آمد میکنند.

محبوبیت بیشتر افراد برای مسافرت به این شهر به دلیل وجود امکانات رفاهی و جاذبه های گردشگری فوق العاده آن است. پس باید سیستم حمل و نقل این شهر نیز در وضعیت بسیار ایده آل قرار داشته باشد. از وسایل حمل و نقل عمومی که میتوان در دبی به آن اشاره نمود شامل: اتوبوس، تاکسی، مترو دبی، اتوبوس دریایی و غیره میباشد. برای جابه جایی درون شهری در دبی دو راه دارید.

میتوانید سوار مترو شوید و یا با تاکسی به محل مورد نظر خود بروید. البته اگر در این شهر گواهینامه بین المللی داشته باشید میتوانید خودرو کرایه کنید. ساعت کار مترو در دبی از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 11:30 شب میباشد.

در دبی دو خط مترو به رنگ های قرمز و رنگ سبز وجود دارد که خط قرمز 52 کیلومتر طول و 29 ایستگاه دارد، که میتواند منطقه راشدیه در شرق دبی را به منطقه جبل علی در غرب متصل نماید. لازم به ذکر است بیشتر طول این مسیر روگذر بوده اما در بخش هایی هم زیر زمین است. برای آنکه بتوانید به مراکز خرید و فردگاه دسترسی داشته باشید میتوانید از این خط استفاده نمایید.

راهنمای حمل ونقل عمومی در دبی

چند نکته استفاده از حمل و نقل عمومی (مترو) دردبی

  1. چند نکته استفاده از حمل و نقل عمومی(مترو) در دبی این است که، باید هرفردی برای خود یک کارت جداگانه مترو داشته باشد و دو نفر نمیتوانند از یک کارت به صورت همزمان استفاده کنند.
  2. برای استفاده از مترو باید از کارت نقره ای استفاده نمایید. که قیمت خود کارت 5 درهم است و قابلیت شارژ دارد. به مقدار مسیری که سپری میکنید، مبلغی از کارت شما کسر میشود. در صورتی که بیشتر از نیازخود کارت خود را شارژ کرده باشید در پایان سفر مبلغی در کارت شما باقی خواهد ماند. به جز 5 درهمی که بابت کارت پرداخت کرده اید. در سفرهای بعدی خود میتوانید بسته به مبلغ باقی مانده سفر دیگری داشته باشید و یا در صورت آنکه یکی از دوستان و یا اقوام، کارت را احتیاج داشت میتوانید این کارت را در اختیارش قرار دهید.
  3. در صورتیکه تمایل دارید یک روز یک روز با مترو جابه جا شوید و از جاذبه های گردشگری دبی لذت ببرید، میتوانید از کارت های قرمز یک روزه استفاده نمایید که قیمت این کارتها 16 درهم میباشد و مدت اعتبار آنها فقط یک روز است. بدون آنکه مسافت سفر برایتان مهم باشد میتوانید به صورت نامحدود در یک روز از این کارت در مترو استفاده نمایید.

استفاده از حمل و نقل عمومی (مترو) دردبی

چه کارهایی در مترو دبی ممنوع است و جریمه دارد؟

شاید برایتان سوال باشد که چه کارهایی در مترو دبی ممنوع است و جریمه دارد؟ باید در جواب به شما عزیزان بگوییم که آدامس جویدن، خوردن، آشامیدن در متروهای دبی ممنوع است. در صورتی که آنهارا رعایت نکنید باید مبلغ 100 درهم جریمه بپردازید. قرار دادن پا روی صندلی ها 500 درهم و کشیدن ترمز اضطراری بدون دلیل، 1000 درهم جریمه دارد. در صورتی که جریمه شوید باید در همان واگن جریمه خود را پرداخت نمایید. یکی دیگر از جریمه های بسیار جالب در مترو دبی، چرت زدن و خوابیدن است که مبلغ 500 درهم جریمه دارد. در ادامه نقشه مترو دبی را مشاهده خواهید کرد.

مترو در دبی

نقشه مترو دبی

نقشه مترو دبی نیز با نقشه مترو کشورهای دیگر متفاوت است پس هر کشوری نقشه مترو منحصر به فردی را دارد. با کلیک نمودن روی نقشه میتوانید اندازه تصویر را بزرگتر نمایید.

 ایستگاه ترمینال 1 و نمونه ای از این منطقه ها را میتوان به پارک زعبیل اشاره نمود این پارک دارای جاذبه های گردشگری بسیار است و از طریق خط قرمز میتوانید  به ایستگاه ماکس فشن دسترسی داشته باشید.

مرکز تجاری جهانی دبی:

در مرکز تجاری جهانی دبی میتوانید نمایشگاه های مختلفی را نظاره گر باشید. عزیزان میتوانید با سوارشدن در خط قرمز، در ایستگاه الراس پیاده شوید.

برج خلیفه و دبی مال:

برج خلیفه و دبی مال یکی از بلندترین و زیباترین ساختمان های جهان است، میتوانید برای خرید نیز از بزرگترین مرکز خرید دبی، بازدید کنید. برای سفر به این مسیرها میتوانید در خط قرمز مترو دبی در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید.

مرکزخرید امارات مال:

از بزرگترین مرکز خرید میتوان به امارت مال که در نقشه دبی اشاره نمود که میتوانید یک ایستگاه با این نام را در نقشه ببینید.

منطقه تاریخی الفهیدی:

اگر از جمله افرادی هستید که میخواهید مناطق تاریخی را مشاهده نمایید میتوانید منطقه تاریخی الفهیدی مه در خط سبز مترو دبی قرار دارد است را دنبال کنید.

نقشه مترو دبی

راهنمای استفاده از تاکسی در دبی

در این بخش میخواهیم شما را با راهنمای استفاده از تاکسی در دبی آشنا کنیم. هنگامی که میخواهید سوار تاکسی شوید میتوانید از راننده درخواست فیش کنید. فقط به راننده بگویید فیش، خودش متوجه میشود. یکی از مزیت های دریافت فیش این است که هنگامی که سوار تاکسی شدید و در تاکسی چیزی را جا گذاشتید، میتوانید به وسیله همان فیش وسیله مورد نظر خود را پیدا کنید.

لازم به ذکر است کرایه تاکسی در دبی گران است. هزینه ورود به تاکسی 3 درهم میباشد و مابقی مسیر با تاکسی متر محاسبه میگردد. تاکسی هایی که رنگ کرم دارند به نسبت تاکسی های دیگر ارزان تر هستند.

مسیرهایی که نمیتوانید به هیچ عنوان با مترو بروید، حتما باید از تاکسی استفاده کنید. این مسیرها شامل: مرکاتو، باغ وحش، مدینه الجمیرا، پارک آبی وایلد وادی، ورودی برج العرب، پارک ساحلی جمیرا، نخل دبی یا هتل آتلانتیس میباشند.

اگر تمایل دارید تا هزینه سفرتان کمتر گردد، میتوانید با مترو به نزدیک ترین ایستگاه بروید و بقیه مسیر را تاکسی بگیرید.

راهنمای استفاده از تاکسی در دبی

تاکسی های اینترنتی در دبی

دبی نیز مانند کشور ایران دارای تاکسی های اینترنتی میباشد که مشابه سرویس های اسنپ و تپسی هستند. میتوانید هم به صورت دسته جمعی و هم به صورت انفرادی تاکسی خود را برای مقصد خود انتخاب نمایید. از مهم ترین تاکسی های اینترنتی عبارتند از:

اوبر(Uber):

یکی از مشهورترین تاکسی اینترنتی که در سراسر فعالیت میکند اوبرا(Uber) است. دبی نیز یکی از کشورهایی است که اوبر در این کشور فعالیت تاکسی های اینترنتی آن را برعهده دارد.

کریم(careem):

با یکی از بهترین نرم افزار تاکسی اینترنتی به نام کریم میتوانید بدون هیچ مشکلی در دبی رفت و آمد کنید.

تاکسی های اینترنتی در دبی

مونوریل در دبی

مونوریل دردبی یکی دیگر از روش های حمل و نقل میباشد که فقط میتوانید یک مسیر مشخص را با آن طی نمایید. برای مثال رفت و آمد به جزیزه نخل جمیرا، که اولین مونوریل خاورمیانه است. هزینه ساخت مونوریل 1.4 میلیارد درهم است. که اگر بخواهید در هتل آتلانتیس اقامت داشته باشید دسترسی بسیار بیشتری به مونوریل خواهید داشت. برای استفاده از مونوریل میتوانید هر هفت روز هفته از ساعت 8 صبح تا 10 شب از آن استفاده نمایید و به اندازه 40 هزار مسافر در داخل آن گنجانده میشود.

مونوریل در دبی

حمل و نقل های آبی در دبی

حمل و نقل های آبی در دبی یکی از هیجان انگیزترین حمل و نقل های جهان است که اگر تا بحال از این حمل و نقل در دبی استفاده نکرده اید، حتما از آن استفاده و لذت ببرید. از هیجان انگیزترین حمل و نقل ها میتوان به:

اتوبوس های آبی دردبی

اتوبوس های آبی در دبی یکی از اتوبوس های بسیار شگفت انگیز میباشد که ظاهر آن همانند ظاهر اتوبوس های بین شهری است، تنها تفاوت آن این است که در میان امواج حرکت میکند. یکی از مزیت های استفاده از این اتوبوس این است که حرکت اتوبوس از مسیر خشکی شروع میگردد و به دریا ختم میشود.

اتوبوس های آبی در دبی

تاکسی های آبی در دبی

تاکسی های آبی به تاکسی های قایق چوبی و سنتی در دبی میگویند که نام دیگر آن ابراس است. این قایق دارای ظرفیت 20 نفر میباشد و در دو مسیر حرکت میکند.

مسیر اول: مسیر اول از ابرا به سمت بازار قدیمی دیره است.

مسیر دوم: از مسیر دوم نیز میتوانید از بازار قدیمی دیره به طرف منطقه السبخه حرکت کنید.

تاکسی های آبی در دبی

سخن پایانی

با توجه به گران شدن کرایه های تاکسی، میتوانید برای آنکه در هزینه های خود صرفه جویی نمایید، میتوانید از سیستم حمل و نقل عمومی در دبی استفاده نمایید و بیشتر هزینه های خود را صرف خوشگذرانی و تفریحات کنید. همچنین با مشاهده تورهای نوروزی میتوانید بهترین و ارزان ترین تور را برای خود در نظر بگیرید و از تخفیفات ما برخوردار باشید. امیدوارم مقاله راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • دبی