راهنمای یک سفر هیجان انگیز به برزیل

راهنمای سفر به برزیل یکی دیگر از مقاله هایی میباشد که حتما برای خواندن آن باید صبوری به خرج دهید. زیرا این کشور یکی از کشورهای بسیار زیبا در عین حال پهناور بوده که جاذبه های گردشگری بسیاری را دارد. برزیل در قسمتی از آمریکای جنوبی قرار دارد و یکی از متنوع تترین جاذبه های گردشگری را از حیاط باغ وحش تا بناهای تاریخی، ساحل بسیار زیبا برای شنا ، تفریح و غیره را در خود قرار داده است. در کل میتوانیم بگوییم این کشور هرنقطه آن دارای مکان های تفریحی و گردشگری میباشد. برای سفر به این کشور با رویای شیرین همراه باشید.

پایتخت کشور برزیل برازیلیا میباشد که تقریبا 5 ساعت و نیم با تهران اختلاف ساعت دارد و از آن عقب تر است. زبانی که مردم برزیل صحبت میکنند، زبان پرتغالی است که این زبان یکی از زبان های رسمی این کشور است. پولی که میتوانید در این کشور با آن خرید و فروش کنید رئال(real) است که هر رئال تقریبا برابر است با 1245 تومان.

این کشور دارای فرودگاه های بسیار متنوع و گسترده ای میباشد که در ادامه به هر کدام از آن اشاره خواهیم کرد. فرودگاه سانتا ماریا(سرژیپه)، آراکاخو- فرودگاه ول د کائس، بلم- فرودگاه تانکردو نوس، بلو هوریزونته- فرودگاه برازیلیا- فرودگاه دپوتادو لوئیس ادواردو مگاهاس، سالوادور- فرودگاه سانتوس دومنت، ریودوژانیرو- فرودگاه ویراکوپوس – کامپیناس وغیره

راهنمای سفر به برزیل

آب و هوای برزیل

برزیل یکی از کشورهایی است که دارای آب و هوای متنوعی میباشد و میتوانید 5 نوع متفاوت  آب و هوا را در این کشور مشاهده کنید. البته این نکته را باید بگوییم بیشتر هوای این کشور گرمسیری بوده و در نواحی مرکزی حاکم است. آب و هوای برزیل به صورت قابل توجهی از شمال استوایی آن تا مناطق معتدل آن تفاوت دارد. دمای ناحیه استوایی بالا و بالای ۲۵ درجه سانتیگراد است اما دمای هوا در مناطق معتدل در گرمترین حالت از ۳۰ درجه سانتیگراد تجاوز نمی‌کند. تنوع فصلی بسیار کمی در نزدیکی خط استوا وجود دارد؛ هرچند آب‌و‌هوای این منطقه می‌تواند به خصوص در مواقع باران به اندازه کافی خنک باشد تا لباس گرم پوشید.

در طرف دیگر این کشور جنگل‌هایی در جنوب منطقه استوایی قرار دارد و در زمستان (از ژوئن تا سپتامبر) و در برخی سال‌ها بارش برف بر فلات مرتفع و ناحیه کوهستانی برخی مناطق مشاهده می‌شود. بارش برف اغلب در ایالت‌های ریو گرانده دو سول، سانتا کاتارینا و پارانا گزارش شده است و کمتر در ایالت‌هایی چون سائوپائولو، ریودوژانیرو، میناس گرایس و اسپیریتو سانتو مشاهده می‌شود.

راهنمای سفر به برزیل

دمای هوا در شهرهای بلوهوریزنته و برازیلیا معتدل و معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است و این به دلیل ارتفاع تقریبا هزارمتری از سطح دریا است. ریودوژانیرو، رسیف و سالوادور در ساحل دریا واقع شده و آب‌و‌هوای گرم با متوسط دمای ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد دارند اما ساکنان آن از بادهای موسمی لذت می‌برند. شهرهای سائوپائولو، کوریتیبا، فلوریانوپولیس و پورتو الگره پایین‌تر از منطقه استوایی قرار گرفته‌اند و آب‌وهوایی شبیه به مناطق جنوبی آمریکا دارند که دمای هوای آن در زمستان می‌تواند به زیر صفر برسد.

سطح بارندگی تفاوت فراوانی در سراسر برزیل دارد. اکثر مناطق برزیل متوسط بارشی بین هزار تا ۱۵۰۰ میلی‌متر در سال دارند که اکثر بارندگی‌ها نیز در تابستان (بین دسامبر تا آوریل) در جنوب منطقه استوایی رخ می‌دهد. منطقه آمازون آشکارا شرجی است و بارش باران معمولا بیش از دو هزار میلی‌متر در هر سال است که در بخش‌هایی از مناطق آمازون غربی به سه‌هزار میلی‌متر هم می‌رسد. مناطق آمازون با وجود بارش سالیانه بالا سه تا پنج ماه خشک دارند که زمان آن بر اساس بالاتر شمال یا جنوب منطقه استوایی بودن، تفاوت دارد.

شمال‌شرقی برزیل خشک‌ترین بخش این کشور است. این منطقه گرم‌ترین هوای کشور را نیز به خود اختصاص داده و در فصل خشک بین ماه می تا نوامبر دمای هوا به بیش از ۳۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با این حال سرتائو، منطقه‌ای شبه کویری که در زمان بارندگی سرسبز می‌شود. جنوب و اکثر منطقه شرق این کشور تقریبا فصل خشک ندارند.

سفر به برزیل

هزینه اقامت در برزیل

کشور برزیل از کشورهای گران قیمت نمیباشد و میتوانید هزینه اقامت ارزانی را در این کشور داشته باشید. برای مثال میتوانید برای اقامت در هاستل با حدود 100 رئال شبی را در یک اتاق خصوصی اقامت کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که برایتان اهمیت ندارد تا شخصی دیگر هم در اتاق شما اقامت داشته باشد میتوانید با شبی 20 تا 30 رئال در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. در برزیل میتوانید از هتل هایی استفاده کنید که به صورت خانوادگی مدیریت میشود این هتل ها به نسبت هتل های دیگر از قیمت بسیار کمتری برخوردار هستند و برای اقامت داشتن میتوانید بین 80 تا 100 رئال را بپردازید.

هزینه اقامت در برزیل

غذا و هزینه در برزیل

اگر تمایل دارید اطلاعاتی درباره غذا و هزینه در برزیل بدانید باید بگوییم که  رستوران هایی در برزیل هستند که محلی و کوچک بوده و قیمت بسیار مناسب و پایین تری دارند و برای هزینه نمودن در این رستوران ها برای یک وعده غذایی فقط 15  رئال میپردازید. غذای این رستوران ها از کیفیت و طعم بسیار خوبی برخوردار است. اگر برای صرف غذا ظاهر رستوران نیز برایتان بسیار اهمیت دارد میتوانید با پرداخت 35 رئال یک وعده غذایی بسیار خوبی را داشته باشید.

غذا و هزینه در برزیل

هزینه حمل و نقل در برزیل

هزینه حمل و نقل در برزیل نیز یکی از مواردی میباشد که باید به آن توجه نمود. برای آنکه بخواهید مسافت های طولانی را در برزیل طی کنید میتوانید از اتوبوس استفاده کنید. اتوبوس یکی از وسیله های بسیار ارزان در برزیل است که بلیط آن به ازای هر ساعت میتوانید 8 ریال بپردازید. همچنین میتوانید از قطارهای گردشگری و سرویس اینترنتی اوبر که در مقاله راهتمای سفر به دبی درباره آن صحبت کردیم استفاده نمایید. اوبر در 11 شهر برزیل قابل دسترس کاربران قرار دارد.

در برزیل چه جاذبه های گردشگری وجود دارد؟

کارناوال ریو در برزیل

یکی ار جاذبه های گردشگری برزیل کارناوال ریو یا ریودوژانیرو میباشد که بی شک بهترین کارناوال کشور برزیل محسوب می شود و سالانه بیش از 500 هزار توریست خارجی در کنار مردم محلی در این کارناوال شرکت می کنند. تاریخ برگزاری این فستیوال 5 روزه، بین 22 مارس تا 25 آوریل (2 فروردین تا 7 اردیبهشت) متغیر است و 40 روز پیش از عید پاکی برگزار می شود.

کارناوال های برزیل مخصوصاً کارناوال ریو از اهمیت بسیار زیادی در میان مردم این کشور برخوردار هستند و گردشگران تو برزیل با شرکت در این فستیوال ها می توانند تا حد زیادی با فرهنگ، تاریخ و سنت های مردم برزیل آشنا شوند.

کارناوال ریو در برزیل

کارناوال ریو، جشنی بسیار شاد و مفرح است که شرکت کنندگان در آن به رقص و آواز خوانی مشغول می شوند. اگر در این کارناوال شرکت کنید خواهید دید که مردم اوج شادی، لذت و هیجان را در این جشن تجربه می کنند.

خوب است بدانید که بر اساس اعتقادات و منابع مذهبی، این جشن برای خداحافظی با پلیدی ها، ناپاکی ها و مشکلات برگزار می شود. کارناوال ریو در واقع در تمامی نقاط کشور برزیل از جمله شهرها، روستاها برگزار می شود اما محل اصلی برپایی این کارناوال مهیج شهر ریو دوژانیرو می باشد.

لازم به ذکر است که شهر ریو دوژانیرو پایتخت فستیوال های جهان محسوب می شود و کارناوال ریو نیز بزرگ ترین کارناوال دنیا می باشد. جالب است بدانید که برپایی کارناوال ریو از سال 1641 در شهر ریو دو ژانیرو آغاز شده و تا امروز ادامه دارد، باید بدانید که این کارناوال همواره در حال گسترش است و از مهمترین کارناوال های برزیل به شمار می آید.

ریو در برزیل

 ریو یکی از شهر های مدرن کشور برزیل است به همین خاطر برای برگزاری این جشن بزرگ از چندین ماه قبل برنامه ریزی، تحقیق و آماده سازی صورت می گیرد تا کارناوال ریو به بهترین شکل ممکل و با شکوه تر از همیشه، برگزار شود.

 مردم این کشور با رقص مشهور سامبا و هنرنمایی های مختلف، عجیب و دیدنی به استقبال این جشن ملی می روند.  خوب است بدانید کشور برزیل در طول برگزاری کارناوال ریو به مدت 5 روز تعطیل می باشد تا مردم بتوانند با خیالی آسوده در جشن شرکت کنند و لحظات شادی را سپری کنید.

فوتبال در برزیل

حتما فوتبال در برزیل را شنیده اید که جایگاه بسیاری در میان مردم برزیل دارد و در این کشور بیشتر مردم فوتبال بلد هستند و اگر برای حرفه ای شدن به کلاس های فوتبال نمیروند حتما به تماشای فوتبال میپردازند.

فوتبال در برزیل

شهر ریودوژانیرو در برزیل

شهر ریودوژانیرو یکی از شهرهای برزیل است که تنوع و گستردگی بسیاری دارد به گونه ای که برای بازدید از این شهر باید چند هفته زمان خود را به آن اختصاص دهید. از عجایب این شهر میتوان به مجسمه بزرگ مسیح اشاره نمود که از دیدن این مجسمه لذت میبرید. همچنین غذاهای این کشور بی نظیر بوده و میتوانید از سواحل آن لذت کافی را ببرید. ریو شهر ارزانی نمیباشد ولی ارزش دارد که برای تفریح هزینه کنید.

شهر ریودوژانیرو در برزیل

برازیلیا پایتخت برزیل

شاید برازیلیا پایتخت برزیل را کمتر از شهر ریو شنیده باید چون محبوبیت بسیار کمتری به نسبت ریو دارد. با این حال میتوانید از جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید. برازیلیا جایی است که کسانی که علاقه بسیاری به هنر دارند برایشان مناسب میباشد همچنین افرادی که در زمینه معماری های مدرن حرفه زیادی برای گفتن دارند میتوانند از این شهر استفاده نمایند.

برازیلیا پایتخت برزیل

فرناندو دی نوروها در برزیل

یکی از جزیره های بسیار مشهور برزیل،  فرناندو دی نوروها نام دارد. سواحل شنی با آب‌های فیروزه‌ای و غواصی عالی، تماشای دلفین‌های زیبا فوق‌العاده شگفت‌انگیز است. تنها 500 نفر به طور همزمان مجاز به استفاده از این جاذبه هستند و جزیره تا حد زیادی خلوت می‌شود. این منطقه از زیباترین مکان‌های آمریکای جنوبی به شمار می‌رود که گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

فرناندو دی نوروها در برزیل

 آبشار ایگوازو در برزیل

آبشار ایگوازو در برزیل، این آبشارها با آرژانتین مرز مشترک دارد و بالاتر از آبشار نیاگارا و دو برابر عرض دارد 12700 متر مکعب (450000 فوت مکعب) آب در هر ثانیه در 275 آبشار رعد و برق می‌زند و زنجیره‌ای متشکل از صدها آبشار را تشکیل داده است که بیش از یک مایل امتداد می‌یابند

 آبشار ایگوازو در برزیل

تالاب پانتانال در برزیل

تالاب پانتانال در برزیل در غرب این کشور قرار دارد. در این تالاب بیش از 11000 گونه جانور از جمله گوزن کمیاب مردابی، مورچه خوار غول پیکر و غیره زندگی میکنند. اگر به دنبال یکی از اقامتگاه های مقرون به صرفه هستید میتوانید به Cuiabá  و Campo Grande به وسیله این تالاب دسترسی داشته باشید.

تالاب پانتانال در برزیل

استراحت در رسیف برزیل

رسیف در انتهای شرقی کشور مکانی است که شرایط ایده‌آلی را برای استراحت فراهم کرده است. برخی از سواحل دیدنی برزیل ماننو Boa Viagem، امتداد 7 کیلومتری (4 مایلی) شنی بین پینا تا Piedade، با کابانا و صندلی‌های آفتاب‌گیر برای اجاره وجود دارند. Piedade زیبای‌های منحصر به فرد خود را دارد و با ردیفی از رستوران‌ها و بارها مردم محلی بسیاری را به سمت خود می‌کشاندساحلی که در جنوب پورتو د گالیناس قرار دارد نیز از آرامش و زیبایی خاصی برخوردار است.

استراحت در رسیف برزیل

نتیجه گیری

برزیل یکی از جذاب ترین کشورهای توریستی میباشد که دارای آب و هوای استوایی دارد. سالیانه افراد بسیاری به این کشور سفر میکنند و از جاذبه های گردشگری  و فستیوال های آن لذت میبرند. اگر به دنبال بهترین مراکز خرید سائوپائولو در برزیل هستید میتوانید مقاله معرفی بهترین مراکز خرید سائوپائولو در برزیل را مطالعه نمایید.

قاره

  • امریکا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • برزیل