جاذبه‌های گردشگری شهر پاتایا

سواحل شرقی تایلند مکانی خوشایند برای مسافرانی است که به دنبال قطعه ای از بهشت در این کشور هستند. گردشگران زیادی از سراسر جهان در جست و جوی سواحل دوست داشتنی و فضای سرزنده به پاتایا، شهر معروف ساحلی می آیند. در حالی که خیلی ها از تفریحات هیجان انگیز آن، مانند گردش در طبیعت لذت می برند. اما هیچ تعطیلاتی بدون خرید کامل نمی شود. 

جاذبه‌های گردشگری شهر پاتایا که در سفر به تایلند نباید از آنها غافل شوید

 

پاتایا، تفرجگاه ساحلی و رنگارنگ تایلند، با جاذبه های گردشگری فوق العاده، سالانه هزاران توریست را به خود جذب می کند. این شهر که در ۲۰۰ کیلومتری بانکوک، پایتخت تایلند واقع شده، شما را برای تجربه لذت بخش آفتاب و ساحل و دریا دعوت می کند! جاهای دیدنی پاتایا که شامل جاذبه های تاریخی و تفریحی می شود، این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده و همه ساله با نزدیک شدن به تعطیلات، افراد به دنبال بلیط هواپیما پاتایا برای سفر به این شهر رویایی هستند.


دولت این کشور نیز بودجه ای را به گردشگری این شهر اختصاص داده است تا خانواده ها با مسافرت به این شهر، سفری فراموش نشدنی را تجربه کنند. این موضوع را می توان از تعداد بالای پارک های آبی و آکواریوم های مختلف این شهر متوجه شد.
تفریح در این شهر ساحلی هیچ گاه تمامی ندارد! پس چمدان خود را ببندید و برای تعطیلات به یک شهر خوش آب و رنگ با آب و هوای فوق العاده سلام کنید! در این بخش می خواهیم به جاذبه های گردشگری در پاتایا بپردازیم. همراه ما باشید.

در پاتایا چه تفریحاتی انجام دهیم؟

به نظر شما در پاتایا چه تفریحاتی میتوانیم انجام دهیم؟ در این منطقه میتوانید از خیابان های بسیار شلوغ این شهر نیز میتوانید بازدید داشته باشید. پاتایا به دلیل موقعیتی که دارد باعث شده است تا بیشتر تفریحاتی که در این مجموعه قرار گرفته است به دریا ربط داشته باشد. گشت و گذار در اطراف این ساحل از محبوب ترین تفریحات است. در ادامه به تفریحات این محل بیشتر میپردازیم.

بازی گلف در پاتایا

بازی گلف در پاتایا یکی از بازی های هیجان انگیز است که افراد بسیاری به آن تمایل دارند. در این محل میتوانید 30 زمین گلف را مشاهده نمایید که برخی از آنها ساده بوده و برخی از آنها 18 حفره هستند. زمینی در این محل وجود دارد که متناسب با استانداردهای جهانی ساخته شده است که این زمین به نام سیام نام گذاری شده است. پاتایا به دلیل آب و هوای بسیار خوب و شرایط مناسب و هزینه ارزانی که دارد، محبوب افراد گلف باز شده است. در این منطقه علاوه بر بازی میتوانید از هوای بی نظیر آن لذت ببرید.

رفتن به جزایر اطراف در پاتایا

اگر میخواهید به بهشت جزایر استوایی وارد شوید، حتما رفتن به جرایز اطراف پاتایا را فراموش نکنید. این جزایر دارای سواحل شنی بسیار زیبا و صخره های مرجانی است. البته میتوانید با کروز به جزایر کوه رین، کوه خرم و جزیره میمون بروید و از آب های شفاف و صاف آن لذت ببرید. همچنین میتوانید به میمون های ماکاک غذا داده و از نسیم تازه و دلپذیر دریا لذت ببرید.

پاراسیلینگ در پاتایا

همانطور که گفته شد در پاتایا مناطق بسیار دیدنی وجود دارد که یکی از آنها پاراسیلینگ نام دارد در این منطقه میتوانید چشم اندازهای بسیار زیبای شهر را مشاهده نمایید. در چند متر بالاتر از خلیج پاتایا میتوانید از چترهای رنگارنگ بسیاری که در آسمان مشاهده میشود، لذت ببرید که با قایق های موتوری کشیده میشوند. اگر به دنبال یک کار هیجانی هستید حتما این منطقه را از دست ندهید.

صخره نوردی در پاتایا

صخره نوردی در پاتایا یکی دیگر از تفریحات مردم این منطقه است. با صخره نوردی میتوانید علاوه بر ورزش فیزیکی و ذهنی، قدرت دست ها و بازوهای خود را نیز بالا ببرید. در پاتایا سازمان هایی هستند که میتوانید به وسیله آنها این ورزش هیجان انگیز را تجربه نمایید.

پارک آبی در پاتایا

سه پارک آبی در پاتایا ساخته شده است که میتوانید در آن آب بازی کنید. در این پارک های آبی علاوه بر سرسره های آبی، گرداب، رودخانه ها و دریاهای شبیه سازی شده به همراه زیپ لاین و البته رستوران های بسیار با کیفیت هم وجود دارد که میتوانید اوقات خوش خود را در این مناطق بگذرانید.

پارک آبی در پاتایا

8 غذای خیابانی معروف در پاتایا

8 غذای خیابانی معروف در پاتایا که اصلا نباید انها را از دست داد. هر کشوری غذای معروف و حتی خیابانی منحصر به فرد خود را دارد که عموما افراد بسیار به آن توجه میکنند. در این منطقه علاوه بر غذاهای خیابانی، رستوران های بسیار بزرگ را مشاهده میکنید که غذاهای مختلف دنیا در آن سرو میشود. بیایید با هم به 8 غذای خیابانی بسیار معروف در پاتایا بپردازیم.

غذای پاتایا به نام Khao Gaeng

غذای پاتایا به نام Khao Gaeng یکی از غذاهای بسیار معروف در عین حال سنتی میباشد که معنی اسم آن برنج پوشیده از کاری است. این غذا، برنج با ترکیب گوشت های مختلفی نظیر مرغ یا گوشت قرمز میباشد که با سبزیجات مخلوط شده است. میتواند ترکیب بسیار خوب و ارزان، برای افرادی که به دنبال غذای قیمت مناسب هستند، باشد.

غذای پاتایا به نام Som tum

غذای پاتایا به نام Som tum یکی از غذاهای بسیار قدیمی است که در خیابان های پاتایا میتوانید مشاهده کنید. در این غذا میتوانید ترکیب سالاد را ببینید که از پاپایا سبز درست میشود. و در آن بادام زمینی، گوشت دریایی خشک شده به همراه گوجه و سس ماهی مشاهده میگردد، که طعم بی نظیر ومتفاوتی را به این سالاد میدهد. البته این سالاد میتواند ترکیب بسیار خوبی در کنار غذاهای شما عزیزان باشد.

غذای پاتایا به نام Tom yum goong

غذای پاتایا به نام Tom yum goong یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که در ترکیب آن میتوانید گوشت میگو را نیز مشاهده نمایید که برای وعده نهار و شام بسیار مناسب است. البته در این غذا ترکیب سبزیجات، چیلی، آب لیمو، لیمو خشک به همراه ادویه جات را نیز میتوانید مشاهده نمایید. باید این مورد را یادآور نمود که مدل های این غذا با گوشت قرمز یا مرغ نیز درست میشوند. اما مدل های دریایی بسیار خوشمزه و خوش طعم تر هستند.

غذای پاتایا به نام Kai jeow

غذای پاتایا به نام Kai jeow در میان گردشگران به نام املت تایلندی شناخته میشود. این غذا یک موردی از املت پف کرده است که مقداری سبزیجات در آن بکار رفته است و بر روی برنج سرو میشود و کمی سس ماهی به همراه آن دارد. البته اگر در خیایان های پاتایا رفته باشید متوجه دکه هایی خواهید شد که به شما این امکان را میدهد تا در کنار بشقاب این غذا، گوجه، پیازچه، میگو را نیز سفارش دهید.

غذای پاتایا به نام Kai jeow

غذای پاتایا به نام Satay

غذای پاتایا به نام Satay، نوعی کباب کوچک است که بر روی سیخ چوبی درست میشود سیخ های کوچک آن عموما اندازه یک لقمه گوشت بر روی خود دارند و میتوانید به تعداد زیاد سفارش دهید. بیشتر افراد تایلندی این غذا را به عنوان میان وعده غذایی در نظر میگیرند. انواع گوشت ها و مرغ به همین شیوه درست میشوند که میتوانید سوسیس های کبابی را نیز برای خود سفارش دهید.

غذای پاتایا به نام Satay

غذای پاتایا به نام Pad Thai

غذای پاتایا به نام Pad Thai یکی از معروف ترین غذاهای تایلندی میباشد که میتوانید به صورت خیابانی  و با قیمت کم آن را تهیه نمایید. Pad Thai از نودل های سرخ شده درست شده است که با پیاز نیم سرخ شده و میگو، سیر، چیلی، ترب، جوانه لوبیا، لیمو و بادام مخلوط میگردد. Pad Thai را با انواع گوشت های مختلف درست میکنند که همه آنها بسیار خوشمزه هستند. این غذا از جمله غذاهای بسیار خوشمزه ای میباشد که بیشتر گردشگرانی که به تایلند سفر میکنند تمایل دارند، این غذا را بارها تجربه نمایند.

غذای پاتایا به نام Pad Thai

غذای پاتایا به نام Jok

آخرین غذا، غذای پاتایا به نام Jok است که یکی از محبوب ترین غذاهای تایلندی محسوب میگردد. Jok یک نوع فرنی برنجی است که شیرین درست نمیشود و در آن میتوانید کمی گوشت را مشاهده نمایید. روی این غذا سبزیجات تازه ریخته میشود که قبل از نوش جان کردن با یکدیگر مخلوط نمایید. این غذا یکی از غذاهای خیابانی است که در رستورانها نیز سرو میگردد.

بهترین خیابان های پاتایا برای تفریحات شبانه کدامند؟

شاید برایتان سوال باشد که بهترین خیابان های پاتایا برای تفریحات شبانه کدامند؟ باید بگوییم در پاتایا میتوانید چندین خیابان  را مشاهده نمایید که شب تا صبح میتوانید در آنها شاد و مفرح باشید. هر کدام از این خیابان ها هر کدام یک نوع جذابه توریستی در پاتایا هستند که برای توریست ها، هر کدام از آنها جذابیت خاص خود را دارند. بیایید باهم به معرفی دو مورد از بهترین خیابان ها برای تفریحات شبانه بپردازیم.

بهترین خیابان های پاتایا

واکینگ استریت پاتایا برای تفریحات شبانه

یکی از شلوغ ترین خیابان هایی که میتوان آن را معرفی نمود، واکینگ استریت پاتایا برای تفریحات شبانه است. این خیابان دارای طول حدود 760 متر است. از 7 شب تا حوالی 3 صبح مخصوص پیاده روی میشود و ورود ماشین ها به آن ممنوع میباشد. در حوالی همین ساعت ها، چراغ های رنگارنگ و بسیار درخشان در هر گوشه این خیابان، روشن میشود، صدای موزیک در کافه ها، کلاب و دیسکوها بیشتر و بیشتر میگردد و شور و هیجان توریست ها را به اوج میرساند.

پس اگر از جمله افرادی هستید که به تفریحات شبانه بسیار علاقه دارید میتوانید به واکینگ استریپ سر بزنید. در این خیابان رستوران های بسیار خوبی هم وجود دارد که غذاهای دریایی لذیذی دارد. علاوه بر آنکه اوقات خوشی را در این خیابان میگذرانید، میتوانید خود را به یک نهار و یا شام لذت بخش دعوت کنید.

خیابان دیاموند پاتایا برای تفریحات شبانه

خیابان دیاموند پاتایا برای تفریحات شبانه درست بین واکینگ استریت و خیابان دوم یا جاده دوم قرار گرفته است. در این خیابان میتوانید 5 کافه را مشاهده کنید. این منطقه یکی از قدیمی ترین قطب های تفریحی پاتایا شناخته میگردد که از حوالی سال 1970 تا به الان یکی از بهترین خیابان های پاتایا برای تفریحات شبانه شناخته میگردد.

مراکز خرید در پاتایا

شهر ساحلی پاتایا علاوه بر جاذبه های گردشگری مراکز خرید بسیار متنوعی دارد. البته نمیتوان آن را با مراکز خرید شهر بانکوک قابل مقایسه دانست ولی میتوانید دراین بازارها، فروشگاه ها، بازارچه ساحلی و مراکز خرید و کلیه کالاهایی از جمله سوغاتی های تایلند، پوشاک، غذا و غیره را با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمایید. در ادامه به معرفی این مراکز خرید میپردازیم.

مراکز خرید در پاتایا

رویال گاردن پلاز در پاتایا

رویال گرادن پلازا در خیابان ساحل واقع شده و در جلوی ورودی آن یک هواپیمای قرمز و یک بالون زرد قرار داده شده که هر دو بخشی از موزه هستند و موزه هم بخشی از مرکز خرید است. در این مرکز مغازه های برند زیادی و همچنین اجناس الکتریکی، سوغاتی و رستوران های مختلفی وجود دارد. آنقدر امکانات رفاهی و تفریحی در پاساژ هست که در واقع مرکز خریدی تفریحی به حساب می آید. وجود مغازه های مختلف به همراه رستوران های عالی، جاذبه های سرگرم کننده و فعالیت های خانوادگی باعث شده که در یک مکان از داشتن همه چیز لذت ببرید.

سنترال فستیوال پاتایا بیچ در پاتایا

مرکز خرید زیبای سنترال فستیوال پاتایا بیچ بیش از ۳۰۰ مغازه دارد که در آن می توانید اجناسی از برندهای معروفی مثل H&M  و کلوین کلین را پیدا کنید. بعد از چند ساعت گشت و گذار و خرید در مغازه های این مرکز، طبیعی است  که احساس گرسنگی بکنید در این هنگام می توانید به رستوران های ایتالیایی و خاورمیانه ای بروید و از بین غذاهای متنوع غربی و آسیایی غذایی خوشمزه را میل کنید. در این مرکز نه تنها می توانید تجربه خریدی عالی را داشته باشید بلکه می توانید در تجمعات اجتماعی هم شرکت کنید، برای تفریحات شما سالن بولینگ و سینما هم در نظر گرفته شده است. این پاساژ موقعیت ساحلی دارد و به همین دلیل یکی از محبوب ترن مراکز خرید پاتایاست.

میموسا در پاتایا

این مرکز خرید عجیب در خیابان سوخومویت قرار دارد و ساختمان های آن طراحی ای شبیه دهکده های قدیمی اروپایی دارند. آسیاب آبی و فواره آبی موزیکال به این مرکز جلوه ای زیبا و منحصر بفرد داده است به طوریکه در لحظه اولی که وارد این مرکز می شوید تصور می کنید که به شهری کارتونی پا گذاشته اید. این مرکز بیش از سیصد مغازه دارد که در آن ها اجناسی مثل لباس، جواهرات، صنایع دستی تایلند و سوغاتی به فروش می رسد. در حین خرید می توانید از سه جاذبه تماشایی هم دیدن کنید. با خرید در این مرکز شیفته معمای جذاب و کانال کوچکی می شوید که به این محل جذابیت و شخصیت داده است.

پاتایا اوتلت مال در پاتایا

می توانید برندهایی را مثل آدیداس، نایک و لوی را از بین برندهای بین المللی اوتلت مال پیدا کنید. اوتلت های تایلند حراج ها و تخفیف های زیادی دارند. بسیاری از برندها در بیشتر ایام سال حراج دارند و حتی گاهی تا ۷۰ درصد بر روی یک جنس خاص تخفیف می دهند. در اوتلت مال رستوران های ویژه ای هم وجود دارد که می‌توانید در کنار خرید از غذاهای خوشمزه آن ها هم لذت ببرید.

 

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • تایلند