برترین مراسم و جشن های دنیا

همه مردم دنیا از جمله ایرانی ها علاقه بسیاری به جشن و شادی دارند. جشن و شادی سبب میگردد تا افراد روحیه و انگیزه کافی برای ادامه زندگی داشته باشند. افراد همه ساله ترجیح میدهند برای جشن و سرگرمی به دور دست ها سفر کنند تا از جشن های باشکوه لذت ببرند. در سر تاسر دنیا هرساله فستیوالی برگزار میگردد که این فستیوال از یک فرهنگ خاصی پیروی میکند که شهرت بسیاری در برابر عام و خاص دارد. میلیون ها افراد در جای جای دنیا برای دیدن فستیوال های بسیار هیجان انگیز سفر میکنند. پس بیایید باهم به معرفی 5 فستیوال برتر دنیا بپردازیم.

گران ترین فستیوال کارناوال دنیا در برزیل

گران ترین فستیوال کارناوال دنیا که مهم ترین جشن در کشور برزیل به حساب می آید، که شرکت کنندگان این فستیوال به 2 میلیون نفر میرسند. این فستیوال دقیقا زمانی آغاز میگردد که هر سال 40 روز مانده به عید پاکیدر پایان فوریه انجام میشود. این جن باشکوه، تا 5 روز ادامه دارد. خیابان هایی محل برگزاری این فستیوال هستند، خیابان ریو بوده و سامبودرومو محلی است که رویداد مهم و اصلی کارناوال برگزار میگردد.

گران ترین فستیوال کارناوال دنیا در برزیل

در این جشن، رژه ها، جشن های خیابانی و بالماسکه به همراه رقص و موسیقی انجام میگیرد که گردشگران و افراد بسیاری را به خود جلب میکند. میتوان گفت مدارس سامبا از ماه های قبل جهت اجرای سامبا با یکدیگر رقابت میکنند که هر کدام از آنها سعی دارند تا داوران کارناوال رامتقاعد سازند تابه اجرای آنها رای خوبی دهد.

هر مدرسه یک موضوع متفاوتی را انتخاب مینماید و آن را اجرا میکند. این اجراها با لباس های بسیار رنگارنگ انجام میشود.ازم به ذکر است این اجرا با 200 تا 400 نوازنده طبل که با ریتمی تند است انجام میشود که هیجان بسیار بالایی دارد.

 فستیوال بالون؛ رقص بالون ها در آسمان آمریکا

فستیوال بالون، رقص بالون ها در آسمان آمریکا یکی دیگر از جذاب ترین جشن ها میباشد به گونه ای که میتوان آن را بزرگترین فستیوال جهان معرفی نمود. این جشنواره باشکوه در ماه اکتبر در پارک بالون شهر البوکرکی برگزار میگردد که مساحت این پارک برابر 9 زمین فوتبال است. علت انتخاب البوکرکی در این است که جهت وزش بادها در این منطقه از شهر قابل پیش ینی میباشد که به هدایتکننده بالوناین امکان را میدهد تا در هر منطقه ای که مد نظر دارد پروازش را آغاز و یا فرود بیاورد.

لازم به ذکر است مدت برگزاری این جشن 9 روز است که طی آن 600 بالون از کشورهای مختلف دنیا با پرچم های مختص به هود به پرواز در می آیند. در این فستیوال میتوانید از جمله برنامه های مختلفی نظیر گشت خورشید، اجسام جادویی، چشم انداز هنری و پرواز اشکال خاص را نظاره گر باشید.

 فستیوال بالون

فستیوال ونیز، جشنواره ماسک های رنگی در ایتالیا

فستیوال ونیز، جشنواره ماسک های رنگی در ایتالیا از بزرگترین جشن های ونیز محسوب میگردد که برای اولین بار در سال 1162 میلادی به دلیل پیروزی جمهوری ونیز علیه توطیه اولریش دوم برگزار شد. این برنامه دو هفته انجام میگیرد که سالانه افراد بسیاری برای دیدن این جشن به ونیز سفر میکنند و از آن لذت میبرند. در این مراسم انواع ماسک هایی نظیر باوتا، مدیکو دلا پسته، کلمبیا، مورتا و غیره گذاشته میشود و به جشن و پایکوبی نیز میپردازند. همچنین رژه، بالو دل دوجه، نمایش شام و رقص نیز از مراسم های این فستیوال بی نظیر است.

فستیوال ونیز

فستیوال فانوس؛ پرواز آرزوها در تایوان

یکی از مهم ترین فستیوالو جشن ها، فستیوال فانوس، پرواز آرزوها در تایوان است. که در روز 15 از اولین ماه تقویم( لونار) برگزار میگردد. یکی از روایت هایی که در رابطه با فانوس وجود دارد این است که هرساله فانوس ها برای نیایش به آسمان فرستاده میشوند. در این جشن، زن ها آرزوی فرزند بیشتر دارند تا نیروی کار کشاورزی افزایش پیدا کند. فانوس ها با دعای زایمان بسیار راحت و محصول فراوان یه آسمان روانه میشوند.

فستیوال فانوس

این جشن یک رویداد سه روزه است که هر روز سه بخش و هر بخش هشت مرحله رهاسازی فانوس را شامل میگردد. میدان فانوس آسمانی شیفن یکی از شلوغ ترین میدان ها برای تماشای هزاران فانوس میباشد که منظره بسیار زیبایی را برای بینندگان رقم میزند.

فستیوال مجسمه های شنی، شهر شنی در پرتغال

فستیوال مجسمه های شنی، شهر شنی در پرتغال یکی از جشن هایی است که از سال 2003 در شهر پرا در منطقه الگریو کشور پرتقال برگزار میگردد که این جشن یکی از جشن هایی میباشد که بازدید کنندگان بسیاری دارد. در این جشنوار موضوع مشخصی برای ساخت مجسمه ها عنوان میگردد که طبق آن 60 هنرمند با 40000 تن شن و ماسه به ساخت مجسمه های بزرگ میپردازند.

فستیوال مجسمه های شنی

کشور

  • آمریکا

  • ایتالیا

  • برزیل

  • چین