سفر به جزیره مونت سنت میشل فرانسه

اگر قصد سفر به اروپا را دارید پیشنهاد ما به شما سفر به جزیره مونت سنت میشل فرانسه است. این جزیره 98 متر بالاتر از سطح دریاست که 44 نفر جمعیت دارد. این مکان بی نظیر مدت هاست که قوه تخیل رهگذران را بر می انگیزد. داستان تبدیل شدن این جزیره زیبا به زیارتگاهی برای زائران مسیحی، خالی از لطف نمیباشد. این جزیره در انتهای رودخانه کوئنون واقع شده است و وجود جزر ومد شدید اقیانوسی، سبب میگردد که اطراف این جزیره به طور مداوم خشک و دوباره پر از آب گردد. البته این نکته را باید یادآوری نمود که راه ارتباطی جزیره با خشکی یک پل و جاده است. انتهای آن به ساحل خاکی میرسد که اطراف آن را ماسه روان وسنگ گرفته است. برخی اوقات در شرایط بد آب و هوایی، این جاده توسط موج های دریا بسته میشود. با رویای شیرین همراه باشید تا بیشتر با این جزیره شگفت انگیز آشنا شوید.

 جزیره مونت سنت

 

جزیره مون سن میشل یکی از چشم اندازهای قاره اروپا

جزیره مون سن میشل یکی از چشم اندازهای قاره اروپا، که یک شهر قرون وسطایی را در خود جای داده است. این شهر یکی از معدود شهرهایی در فرانسه میباشد که دیوارهای و استحکامات دفاعی خود را حفظ نموده است. ساختمان های بسیار زیبا در امتداد خیابان شیب دار روستایی که چشم هر بیننده ای را به خود جلب میکند که در حال حاضر این خیابان به موزه، هتل، رستوران و بوتیک برای گردشگران تبدیل شده است.

این جزیره بخشی از سرزمین نرماندی به جانشینان ویلیام فاتح تعلق داشت. ویلیام فاتح، دوک نرماندی، انگلیس را در سال 10966 فتح کرد و بارگاه خود را به این جزیره آورد. در نتیجه نرماندی و مونت سنت میشل به انگلیس تعلق گرفت.

چشم اندازهای قاره اروپا مون سن میشل

صومعه ای که بازدیدکنندگان بسیاری به دیدن آن از تپه بالا میروند، از نمونه های بی نظیر معماری قرون وسطا میباشد. همچنین قدمت جایگاه گوتیک گروه کر کلیسا به دورانی بعد از خروج انگلیسی ها باز میگردد. اما بیشتر بخش های بنا به دنبال بازدید ویوله لو دوک، معماری بزرگ سبک گوتیک فرانسه، تحت بازسازی گسترده قرار گرفت.

همانطور که در توضیحات بالا به ان اشاره شد خلیج مونت سنت، با جزر و مدی به ارتفاع 15 متر، از شیب دارترین نقطه جزر ومد اروپا میباشد. که یکی از مرتفع ترین مدها در طول روز یا به دنبال ظهور ماه نو، ماه کامل خصوصا در اعتدال بهاری و پاییزی روی میدهد. آب در این زمان تمام جزیره را به غیر از راه میان گذر در بر میگیرد.

در  جزیره مونت سنت میشل چه بخوریم؟

شاید برایتان سوال باشد که در جزیره مونت سنت میشل چه بخوریم؟ باید بگوییم که در این جزیره کوچک انتظار غذای مجلل نداشته باشید. اما شاید املت های مونت سنت میشل را شنیده باشید که چقدر خوشمزه است. این املت ها که در آن تخم مرغ ها به خوبی هم زده شده و با کره داغ پخته میشوند. یکی از بهترین رستوران ها در جزیره La Mere Poulard میباشد که در کنار ورودی جزیره قرار دارد و امکان ندارد از کنار این رستوران گذر کنید و صدای هم زدن تخم مرغ در ظروف مسی را نشنوید. 

مطالب مرتبط:

راهنمای سفر به شهر زیبای پاریس

زیباترین مکان های دیدنی شهر پاریس

در  جزیره مونت سنت میشل چه بخوریم؟

اگر علاقه ای به خوردن در جایی که ارنست همینگوی در آن نهار خورده است را ندارید، میتوانید به مسیر خود ادامه داده و به بالای تپه، به رستوران و غذاخوری ساده تری بروید که علاوه بر املت، غذاهای فرانسوی سرو میگردد. در این منطقه علاوه بر غذا نوش جان کردن، میتوانید از منظره زیبای اطراف آن نیز لذت ببرید.

در مونت سنت میشل چه بخریم؟

آیا در مونت سنت میشل میتوانیم چیزی بخریم؟ اگر تمایل دارید در مونت سنت میشل چیزی بخرید، بهترین گزینه کوکی کره ای معروف است. کوکی های ترد، شیرین، خوشمزه را میتوانید در قوطی و یا بسته بندی های مختلف با ابعاد گوناگون تهیه نمایید. که یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه و خوش طعم به شمار می‌آید.

کوکی جزیره مونت سنت میشل

راه های دسترسی به مون سن میشل

خودرو: استفاده از خودرو یکی از راه های بسیار ارزان و آسان جهت رسیدن به جزیره مون سن میشل میباشد. البته این نکته را نیز باید یادآور شد که عموما صف ورود خودرو به پارکینگ طولانی است. ولی این پارکینگ به قدری بزرگ است که به هیچ عنوان پر نمیشود. میتوانید از جاده A84 کن در مسیر Caen-Rennes به سمت جنوب غربی برانید. همچنین میتوانید از پارکینگ، پیاده و با استفاده از شاتل های رایگان به صمت صومعه بروید. اگر تمایل دارید از شهر پاریس به جزیره مون سن میشل بروید حدود 4 ساعت باید رانندگی کنید تا به مقصد برسید.

راه های دسترسی به جزیره مون سن میشل

وسیله نقلیه عمومی: با استفاده از وسیله نقلیه عمومی به این جزیره زیبا بروید، فقط کافیست که به Pontorson رفته و از این مکان با اتوبوس های TGV به سن میشل سفر کنید. این مورد را باید بدانید که اتوبوس ها در روز 4 بار به آن سمت حرکت میکنند که قبل از آنکه به این منطقه سفر کنید حتما زمان بندی آن را چک نمایید. همچنین میتوانید درشکه و اسب نیز کرایه نمایید یا اینکه تمام مسیر خود را از پارکینگ تا جزیره پیاده بروید و با نزدیک شدن به این جزیره از زیبایی های طبیعت نیز لذت ببرید.

قاره

  • اروپا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • فرانسه