جاذبه های گردشگری برزیل کدام ها هستند؟

برزیل یکی از بزرگترین کشورهای آمریکایی جنوبی میباشد، که مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری دارد. این کشور به قدری زیباست که توریست ها ترجیح میدهند چندین بار به این منطقه سفر کنند و از دیدن طبیعت و جاذبه های گردشگری آن لذت ببرند. وجود منظره های بسیار زیبای آمریکای لاتین برای هر گردشگری بسیار زیبا و حیرت انگیز میباشد.

کشور برزیل یکی از کشورهای شادی است که مردم به هر بهانه ای به جشن و پایکوبی میپردازند. در ادامه به بررسی جاذبه های حیرت انگیز این کشور میپردازیم، با رویای شیرین همراه باشید.

کارناوال ریو دو ژانیرو در برزیل

برزیل به دلیل آب و هوای گرمسیر و سواحلی حیرت انگیزی که دارد، جشن ها و فستیوال های بسیاری را برگزار میکند. کارناوال ریو ازبزرگترین فستیوال های جهان است  که آوازه مراسم های آن هر ساله در جهان میپیچد. از برجسته ترین ویژگی این کارناوال سامبا است که سامبا، نوعی موسیقی و رقص سنتی خاص برزیلی است که ریتم آفریقایی دارد که نواختن طبل و حرکات تپنده ریتمیک آفریقایی میباشد که از زمان لغو برده داری توسط آفریقایی – برزیلی ها به محله های فقیر نشین ریو آورده شد که به بخش جدایی ناپذیر ازاین کارناوال تبدیل شد.

کارناوال ریو دو ژانیرو در برزیل

آمازون در برزیل

یکی از بزرگترین رودخانه هایی که میتوان در برزیل به آن اشاره کرد، آمازون میباشد که حجم آب ان تقریبا یک پنجم آب رودخانه کل جهان را در بر میگیرد. در این رودخانه میتوانید بیش از 2 هزار گونه ماهی های مختلف را مشاهده کنید. حتی تا به آلان نیز گونه های بسیار مختلفی از ماهی درداخل آن کشف شده است.

این مورد را باید یادآوری نمود که جنگل های باران زای آمازون به بزرگترین جنگا جهان نیز شناخته شده است که در این جنگل نیز میتوانید نمونه گونه های مختلف حیوانات وحش را در آن مشاهده نمایید. از عجیب ترین موردی که در جنگل آمازون میتوان به آن اشاره نمود این است که یک دهم کل گونه های شناخته شده جهان در آمازون زندگی میکنند.

آمازون در برزیل

عیسی مسیح ناجی در برزیل

مجسمه عیسی مسیح ناجی با ارتفاع 710 متر در بالای قله کورکووادو ایستاده، با دست هایی که در دو طرف باز شده است و با آرامش به شهر نگاه میکند. این مجسمه از بتن و سنگ صابون ساخته شده است که یکی از بزرگترین سبک آرت دکودر دنیا میباشد. در گذشته هنگامی که بازدید کنندگان میخواستند به پایه قله برسند باید با قطاری چرخ دنده ای و عمودی خود را به بالای قله میرساندند که برای رسیدن به پایه باید از صدها پله بالا میرفتید تا به نوک مجسمه برسید. ولی الان برای آنکه به بالای مجسمه برسید میتوانید از آسانسور و پله برقی که در آنجا نصب شده است استفاده نمایید.

عیسی مسیح ناجی در برزیل

آبشار ایگواسو در برزیل

از بزرگترین عجایبی که میتوان به آن اشاره کرد آبشار ایگواسو است که در مرز بین برزیل و آرژانتین واقع شده است. این مجموعه شامل دویسیت و پنجاه و هفت آبشار است که در طول رودخانه ایگواسو قرار دارد که اکثر آنها در حدود شصت و چهار متر ارتفاع دارند. یکی از باشکوه ترین و عظیم ترین آن میتوان به گردن شیطان اشاره نمود که آبشاری شبیه به یو دارد که دارای هشتاد و دو متر ارتفاع، صد و پنجاه متر عرض و هفتصد متر طول دارد.

آبشار ایگواسو در برزیل

پانتانال در برزیل

یکی از بزرگترین تالاب در برزیل، پانتانال است که بخش بزرگی از آن در غرب برزیل قرار دارد. اما میتوانید بخشی دیگر از این تالاب را در کشورهایی نظیر بولیوی و پاراگویه نیز ببینید. در این تالاب میتوانید نمونه حیوانات نظیر کاپی بارا(یکی از بزرگترین جوندگان جهان)، کارسایمن(یک نوع تمساح)که به تعداد میلیون ها عدد وجود دارد. البته باید بگوییم که پانتانال یکی از بزرگترین جمعیت جگوار در قاره آمریکا را در خود جای داده است.

پانتانال در برزیل

قاره

  • امریکا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • برزیل