بهترین جاذبه های دیدنی هلند

هلند یکی از کشورهای بسیار زیبا و شگفت انگیز است که بهترین جاذبه های دیدنی دارد. در این سرزمین میتوانید مناظر شگفت انگیز، سنت های قدیمی، هنرهای چشمگیر و تاریخ غنی را مشاهده نمایید. سفر به هلند میتواند برای افراد شامل قدم زدن در میان قلعه های قرون وسطی، شرکت در تورهای دوچرخه سواری حومه شهرها و دیدن مکان‌های دیدنی باشد. جاذبه های هلند آنقدر بی شمار هستند که به این سرزمین، کشور آسیاب های بادی، کانال ها و لاله ها میگویند. در این مقاله قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری این کشور اروپایی بیشتر آشنا کنیم پس با رویای شیرین همراه باشید.

کشور هلند

هلند کجاست؟

هلند کشوری کوچک است که جاذبه های گردشگری گسترده ای دارد. این کشور از سمت جنوب با بلژیک و از سمت شرق با آلمان همسایه میباشد و وجود دریای شمال آن سبب شده است تا از بریتانیا جدا شود. بیشتر افرادی که به هلند سفر میکنند اولین جایی که سفر خود را آغاز میکنند پایتخت هلند به نام آمستردام است. اما باید این مورد را هم در نظر داشته باشید که شهرهای اطراف هلند هم زیبایی های خاص خود را دارند. از مزایای سفر به هلند این است که میتوانید به آسانی از شهری به شهر دیگر سفر کنید زیرا این شهر کوچک است و سفر به شهرهای اطراف آن به آسانی صورت میگیرد.( جهت مشاهده تورها کلیک کنید)

جاذبه های گردشگری هلند

معرفی بهترین جاهای هلند

پایتخت هلند آمستردام

آمستردام پایتخت هلند میباشد که یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که سالانه میلیون ها گردشگر به این منطقه سفر میکنند و از کافه های جذاب، معماری های دیدنی و موزه های زیبای آن لذت میبرند. این شهر دیدنی بزرگترین فرودگاه را به نام Schiphol را به خود اختصاص داده است. یکی از جذاب ترین دیدنی های این شهر وجود تاکسی های آبی و تورهای رو قایق است که میتوانید با آنها در اکثر کانال های شهر بگردید و از دیدنی ها نهایت لذت را ببرید. در این گشت و گذار شما گذرتان به محله جردن میخورد، این محل در قرن 17 جهت اسکان دادن به کارگران و مهاجران ساخته شده است.

پایتخت هلند آمستردام

که هنگام تماشا کردن این منطقه میتوانید زیبایی های باغ های کنار کانال را هم تماشا کنید که هافیوز نام دارد. اگر تمایل دارید با پیاده روی از مکان ها لذت ببرید پیشنهاد ما به شما محله گراختن خویدول (Grachtengodel) است که دارای پل های کوچک بسیار زیبا میباشد. خیابان هایی که در محله گراختن خویدول مشاهده میشود همگی 400 ساله هستند و معماری زیبای خانه‌ها، بوتیک‌ها، کافه‌ها و باغ های اطراف نفستان را بند خواهد آورد. علاوه بر معماری ها، قایق هایی که در کنار کانال پارک شده اند نیز توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگر هنگام پیاده روی در این مسیر تمایل به خوردن غذا و نوشیدنی ای داشتید، میتوانید به میدان دام بروید. در این محله میتوانید کافه ها و رستوران های زیادی را مشاهده کنید که غذاها و نوشیدنی های متنوعی دارد.

موزه آن فرانک در هلند

موزه آن فرانک در هلند یکی ازموزه های معروف است که بسیاری از گردشگران به هنگام سفر به هلند از این موزه دیدن میکنند. اگر شناختی از این موزه ندارید میتوانید فیلم آن را ببینید و یا کتاب آن را بخوانید. به طور خلاصه میتوانیم بگوییم که فرانک دختر کوچک یهودی بود که سال ها در اتاق شیروانی خانه ای از دست ماموران آلمان نازی پنهان شده بود که سال ها بعد نقاشی های روی دیوار به همراه دفتر خاطرات او در آن اتاق پیدا شدند. پساز جنگ جهانی دوم اتاق این کودک به موزه تبدیل شد و تا به امروز یکی از مقاصد اصلی گردشگران در آمستردام است. اما باید بگوییم که آن خانه بازسازی شده است اما اتاق این کودک و خانواده اش همان طورباقی مانده است. که در این اتاق میتوانید خاطرات تلخ شهر آمستردام از جنگ جهانی دوم و جنایت های آلمان نازی را بر بدن این کشور مشاهده کنید. اگر به هلند میروید حتما از این موزه دیدن نمایید.

موزه آن فرانک در هلند

باغ کوکنهاف در هلند( Keukenhof)

اگر تمایل دارید سفری به هلند داشته باشید حتما در فصل بهار این سفر را داشته باشید. زیرا بهار هلند بسیار دیدنی و شگفت انگیز است. باغ کونهاف در هلند، گوشه ای ازبهشت گل های لاله های رنگین است که میتوانید یک روز خود را به این باغ اختصاص دهید زیرا این باغ یکی از بزرگترین باغ گل در جهان است. همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد هلند به کشور لاله ها مشهور است و باغ های بسیار معروفی دارد. البته باید بگوییم که زیبایی این باغ در تمام طول سال در اختیار گردشگران و توریست ها نمیباشد و باید تا ماه آوریل و مه صبر کنید تا درب این باغ زیبا به روی شما باز شود.

باغ کوکنهاف در هلند

در این باغ میتوانید علاوه بر گل لاله، گل هایی نظیر سنبل، ارکیده، رزهای رنگی، میخک، نیلوفر و زنبق را هم مشاهده نمایید کههر سال در این باغ کاشته میشود. در ماه آوریل عطر خوش این گل ها به وضوح خود نمایی میکنند. پس این فصل را به هیچ عنوان برای بازدید از دست ندهید. یک جشن سالیانه گل در کوکنهاف برگزار میشود که ماشین و کامیون های بسیاری از گل در خیابان ها به راه می افتند و هرساله بیش از یک میلیون نفر از هلند و کشورهای دیگر در این جشنواره شرکت میکنند.

شهر لیدن در هلند

شهر لیدن در هلند یکی از شهرهای زیبا در هلند جنوبی میباشد که زادگاه یکی ازمعروف ترین نقاش به نام رامبراندون رادین است. اگر در مرکز شهر قدم بزنید میتوانید از باغ گیاه شناسی Hortus Botanicus دیدن نمایید. این باغ گیاه شناسی یکی از باغ های بسیار قدیمی است که در سال 1590 برای اولین بار آغاز به کار کرد. که در این باغ میتوانید بیش از 10 هزار گونه گیاه را مشاهده نمایید. همچنین علاوه بر مشاهده انواع گیاهان در این باغ میتوانیدچندین گونه پرنده را نیز در اینباغ مشاهده نمایید که از نقاط مختلف دنیا به این باغ آورده شده اند تا زیبایی باغ را چندین برابر کنند.

شهر لیدن در هلند

اگر تمایل دارید باغی باستانی را مشاهده کنید حتما سری به باغ کلاسیاستین نیز بزنید این باغ نسخه بازسازی شده اولید باغ گیاه شناسی قرینه است. نسخه اصلی آن پشت دانشگاه لیدن ساخته شده است. اگر دوست دارید گیاهان عجیب را مشاهده کنید حتما باغ زمستان را ببینید در این باغ میتوانید نمونه هایی از گیاهان سرخس، گیاهان گوشتخوار، یک نارنجستان بسیار بزرگ و زیبا و یک باغ ژاپنی را دیدن نمایید و از آنها لذت ببرید. همچنین اگر خواستید علاوه بر تماشای منظره خود را به نوشیدنی دعوت کنید میتوانید در کافه مجموعه نشسته و خود را به یک قهوه خوردن دعوت نمایید.

زاندام در هلند

یکی از جاذبه های جذاب که میتوانیم در این منطقه به ان اشاره نماییم زاندام در هلند است. زاندام یکی از شهرهای دیدنی در نزدیکی آمستردام است که در قسمت غربی کشور قرار دارد. در این منطقه میتوانید انواع خانه های چوبی قدیمی، آسیاب ها، کارگاه ساخت کفش های چوبی را مشاهده کنید. کلودمونه بسیاری از شاهکارهای خود را از این شهر الهام گرفته است که این نقاش هنرمند، زیبایی های این منطقه از جمله تنوع خانه های رنگارنگ، قایق های آن را تحسین نموده است.

زاندام در هلند

ولندام در هلند

ولندام یک منطقه ماهیگیری در هلند است که این دهکده به ماهی، موسیقی و لباس سنتی معروف است. وجود غذاهای خوش طعم و تنوع غذایی در این منطقه باعث شده است تا گردشگران بسیاری به این دهکده سفر کنند و از خوردن غذاهای آن لذت ببرند. در این دهکده میتوانید انواع لباس های محلی را بپوشید و در ساخت انواع کلوچه های هلندی و پنیری شرکت کنید. برای دیدن این منطقه اصلا فرصت را هدر ندهید و یک روز خود را به این منطقه اختصاص دهید تا از مناظر آن لذت ببرید.

ولندام در هلند

اوترخت در هلند

اگر به دنبال مکان های تاریخی جذاب هستید اوترخت در هلند را از دست ندهید. در این منطقه میتوانید معماری های تاریخی که برای چندین قرن است را مشاهده نمایید. اگر به ماجراجویی علاقه بسیاری دارید حتما تورهای قایق سواری، دوچرخه سواری در جاده های مارپیچ را فراموش نکنید.

اوترخت در هلند

کلام آخر

در مقاله بهترین جاذبه های دیدنی هلند سعی نمودیم تا شما را با مکان های دیدنی هلند بیشتر آشنا کنیم اگر قصد سفر به این شهر را دارید حتما با برنامه ریزی به این سرزمین سفر کنید تا از جاذبه های این شهر بیشتر لذت ببرید. در مقاله های بعدی حتما در خصوص آب و هوای شهر هلند و چگونگی سفر به این شهر صحبت هایی خواهیم کرد.

قاره

  • اروپا

به دنبال

  • شهرگردی

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • هلند