بهترین رودخانه های دنیا برای رفتینگ

 درباره رفتینگ

رفتینگ یک ورزش تفریحی مشهور در سراسر جهان است. سطح هیجان و ترشح آدرنالین در خون با ورزش رفتینگ تجربه‌ای هیجان‌انگیز را رقم خواهد زد. هنگامی که شما به سمت آب‌های پر تلاطم می‌روید، چشم‌انداز شگفت‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. رفتینگ ورزش و تفریحی مهیج است که افراد به تنهایی یا به شکل گروهی بر قایق‌هایی که اکثراً بادی هستند، سوار می‌شوند و قایق را در مسیر رودخانه هدایت می‌کنند. هر چه رودخانه خروشان‌تر باشد هیجان و زیبایی رفتینگ بالاتر می‌رود.

رودخانه کلرادو Colorado در آمریکا

کلرادو یکی از بزرگ‌ترین رودخانه‌های آمریکاست که در ایالت آریزونای این کشور واقع شده است. این رودخانه طولانی و خروشان در مسیر خود از مناظر و چشم‌اندازهایی دیدنی و بی‌نظیر، از جمله گرند کنیون، عبور می‌کند. گرند کنیون، یک ژرف‌دره بسیار زیبا با عمق حدود 1600 متر است که در طول میلیون‌ها سال به دلیل فرسایش طبیعی آب‌های رودخانه کلرادو ایجاد شده است و اکنون زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است. رفتینگ بر روی رودخانه خروشان کلرادو زمانی که از میان این دره عمیق عبور می‌کنید و جاذبه‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده آن را از نزدیک می‌بینید، یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین بخش‌های این ورزش آبی است. جالب است بدانید رودخانه کلرادو سالانه بیش از 22 هزار بازدیدکننده دارد که اغلب آن‌ها نیز برای انجام رفتینگ به این مکان آمده‌اند. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه کلرادو، بین ماه‌های مه تا اکتبر است.

 رودخانه زامبزی Zambezi در آفریقا 

رودخانه زامبزی مهمترین رودخانه در کره زمین به‌شمار می‌آید که با گذر از جمهوری دموکراتیک کنگو وآنگولا از سمت غرب وارد زامبیا شده است.

رودخانه ای که باعث خلق یکی از عجایت هفتگانه طبیعی جهان در مرز دو کشور زامبیا و زیمبابوه یعنی آبشار ویکتوریا است. بهترین بهانه برای دیدار از این منطقه منحصر به فرد و لمس عظمت و قدرت طبیعت که در آفریقا تجلی یافته است.

رودخانه زامبزی چهارمین رودخانه بزرگ آفریقاست که در آفریقای جنوبی به آن «رود زندگی» می‌گویند. این رودخانه در 6 کشور جریان دارد. این رودخانه جایی است که حیوانات وحشی و طبیعت وحشی گرد هم می‌آیند تا یک تجربه شگفت‌انگیز را رقم بزنند. رودخانه زامبزی برای تفریح رفتینگ ماجراجویی مملوء از آدرنالین را فراهم می‌کند. ماه جولای تا میانه ماه فوریه بهترین زمان برای رفتینگ در رودخانه زامبزی است.

رودخانه زامبزی مسیری طولانی را بر روی سنگ های رنگی می گذراند تا به دهانه آبشار ویکتوریا برسد قبل از رسیدن به دهانه آبشار جزیره های کوچک و بزرگی از درختان دیده می شود که همین باعث شده آبشار ویکتوریا از چندین دهانه ریزش داشته باشد.

در ماه هایی که رودخانه زامبزی پر آب است، ویکتوریا هم بسیار خروشان تر می شود در بعضی از ماه های سال ارتفاع آبشار ویکتوریا به ۴۰۰ متر هم می رسد و تقریبا از فاصله ۵۰ کیلومتری هم قابل دیدن می شود. دربرخی ماه های سال وقتی که سیل به راه می افتد رودخانه زامبیزی چهره اش ر ادر پشت نقابی از مه پنهان می کند که بسیار جذاب و دیدنی است.ماشای مناظر فوق العاده و دنبال کردن رد پرواز پرندگان می تواند احساسی فوق العاده را برای شما به ارمغان آورد. در قسمت بالایی رودخانه زامبزی امکان انجام فعالیت هایی مانند تماشای زندگی حیوانات مختلف وجود دارد که از جمله تجربه های تکرار نشدنی شما خواهد بود. تماشای زندگی پرندگان یکی از فعالیت های شگفت آور در آفریقاست که هر کسی نمی تواند شاهد آن باشد.

رودخانه نوس Noce در ایتالیا

از دیگر رودخانه‌هایی که می‌توانید برای ورزش رفتینگ انتخاب کنید، رودخانه نوس در استان ترنتینوی ایتالیاست. مناظر جالب و دیدنی اطراف رودخانه در کنار صدای خروشان آب از ویژگی‌های رودخانه نوس است که گردشگران سایر نقاط دنیا را برای انجام ورزش رفتینگ به این مکان می‌کشاند. آب این رودخانه از یخچال‌های طبیعی دولومیت تامین می‌شود و آب بسیار زیادی را روانه این رود می‌کند. دولومیت، بخشی از رشته‌کوه‌های آلپ است که در ایتالیا قرار دارد که به دلیل نوع سنگ‌هایش به این نام خوانده می‌شود. دولومیت یکی از زیباترین کوهستان‌های دنیاست که در زمستان برای ورزش‌هایی چون اسکی و در تابستان برای ورزش‌هایی چون کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و ... مورد استقبال طبیعت‌دوستان دنیا قرار می‌گیرد. عبور رودخانه نوس از منطقه دولومیت زیباترین و دیدنی‌ترین مناظر و چشم‌اندازهای دنیا را در مقابل دوستداران رفتینگ قرار می‌دهد. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه نوس، فصل تابستان است.

رودخانه سان‌کوسی  Sun koshi در نپال

نپال به دلیل داشتن رودخانه‌هایی بزرگ با آب‌هایی خروشان، یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان برای انجام ورزش‌های آبی از جمله رفتینگ محسوب می‌شود. رودخانه‌های این کشور بسیار طولانی هستند و در مسیر خود با کوه‌ها و تپه‌های جنگلی هیجان‌انگیزی برخورد می‌کنند. یکی از این رودخانه‌ها که مورد توجه بسیاری از رفتینگ‌دوستان قرار دارد، رودخانه سان‌کوسی است که در میان بلندترین ارتفاعات جهان واقع شده است. این رودخانه از میان دره‌های باریک و جنگل‌های متراکم استوایی عبور می‌کند و تصاویری شگفت انگیز و رویایی را در مقابل چشمان ماجراجویان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه سان‌کوسی، بین ماه‌های سپتامبر تا ژانویه است. پس از آن آب رودخانه تا سه برابر افزایش پیدا کرده و دیگر قابلیت انجام رفتینگ را ندارد.

رودخانه سالمون Salmon در آمریکای شمالی

سالمون، طولانی‌ترین رودخانه آمریکاست که در منطقه میدل فورک در ایالت آیداهو آمریکا قرار دارد. رودخانه سالمون مناظر شگفت‌انگیز و جذابی چون جنگل‌های ساحلی، دره‌های گرانیتی، قله‌های پوشیده از برف و طبیعت بسیار زیبا و منحصربفردی را در مسیر خود دارد که آن را متفاوت‌تر از دیگر رودخانه‌های این کشور می‌کند. به همه این جذابیت‌ها، حیات‌وحش و تماشای حیوانات وحشی را نیز اضافه کنید. شما می‌توانید حیواناتی چون خرس و گوزن را در سواحل این رودخانه خروشان مشاهده نمایید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. پس اگر به دنیای وحش علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم رودخانه هیجان‌انگیز سالمون را برای رفتینگ انتخاب نمایید. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه سالمون، بین ماه‌های مه تا سپتامبر است.

 

رودخانه مگپای Magpie در کانادا

رودخانه‌های زیادی در کانادا وجود دارند که برای رفتینگ مناسب هستند، اما رودخانه مگپای چیز دیگری است. برای عبور از این رودخانه بین تا 6 تا 8 روز زمان نیاز دارید و یک سفر فوق‌االعاده جذاب را پیش‌رو خواهید داشت. رودخانه مگپای از بین جنگل‌های بکر کاج و صنوبر عبور می‌کند و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را در مقابل دیدگان مسافران خود قرار می‌دهد. در کنار زیبایی‌هایی که در طول روز شاهد آن خواهید بود، جذابیت‌های حیرت‌انگیز شب را نیز اضافه کنید. شب‌ها می‌توانید در کنار ساحل این رودخانه چادر بزنید و تا صبح به تماشای آسمان پرستاره و شفق های قطبی بنشینید. البته باید بدانید که این طبیعت بکر، دارای حیوانات وحشی چون عقاب، خرس، گوزن و ... نیز می‌باشد که باید در طول سفر مراقب حمله آن‌ها باشید. زمان مناسب برای داشتن بهترین رفتینگ در رودخانه مگپای، بین ماه‌های اوت تا سپتامبر است.

رودخانه جانستون شمالی North Johnstoneدر استرالیا

این رودخانه از بین جنگل‌های بارانی و پارک ملی پالرمسون در بخش شمالی کوئینزلند عبور می‌کند و تصاویری بسیار زیبا از جنگل‌های بکر و دست‌نخورده و تنگه‌های آتشفشانی را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. جالب است بدانید که این رودخانه تنها از طریق هلی‌کوپتر قابل دسترسی است و هیچ راه زمینی به آن وجود ندارد. رودخانه جانستون شمالی رودخانه‌ای وحشی با آب‌های بسیار خروشان است که افراد ماجراجو و علاقه‌مندان به ورزش آبی رفتینگ را به چالش می‌کشد. عبور از این رودخانه 4 تا 6 روز طول می‌کشد. مسافران می‌توانند شب‌ها در جنگل‌های اطراف رودخانه کمپینگ بزنند تا صبح بتوانند مسیر خود را در آب‌های رودخانه جانستون دنبال نمایند.

قاره

  • آسیا

  • اروپا

  • آفریقا

  • امریکا

به دنبال

  • ماجراجویانه

به سبک

  • بکرگردی

کشور

  • آفریقا

  • آمریکا

  • استرالیا

  • ایتالیا

  • کانادا