بهترین زمان برای سفر به تایلند

شاید برایتان سوال باشد که بهترین زمان برای سفر به تایلند چه زمانی است؟ همه ما میدانیم برای سفر کردن به هر مکانی باید در زمان درست و بسته به شرایط آب و هوایی مناسب سفر کنیم. تا از مناطق گردشگری خود لذت ببریم.  کشور تایلند نیز یکی از کشورهای بسیار زیبا و جاذبه های گردشگری بسیار است که همه ساله افراد بسیاری از جمله ایرانی ها به این کشور سفر میکنند و از غذاهای لذیذ، جشن های شبانه و غیره در این مکان لذت میبرند. تا بحال کسی نبوده است که به کشور تایلند سفر کرده و  از سفر خود، ناراضی باشد. گردشگران میتوانند هر چهار فصل تایلند را برای سفر و گردشگری خود انتخاب کنند و از دیدن مناظر زیبای تایلند در هر فصول سال آن لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم زمان مناسب برای سفر به کشور زیبای تایلند را داشته باشیم و تجربه هر سفر در هر فصل را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با رویای شیرین همراه باشید تا به سفری پرماجرا همراه با زیبایی های فصلی کشور تایلند بپردازیم.

سفر به تایلند

معرفی کشور سرسبز تایلند

کشور تایلند یکی از کشورهایی میباشد که در شبه جزیره چین و هند قرار گرفته است و معنی این کشور را میتوان حوری یا تایی در نظر گرفت که در میان مسافران و توریست ها شناخته شده است. این کشور یکی از کشورهای بسیار سرسبز همراه با امکانات بسیار رفاهی و تفریحی میباشد و از جاذبه های گردشگری در این کشور میتوان به پارک ملی خوا یای، پارک ملی مو کوانگ تونگ، پارک های تاریخی سوخوتای ، بازارهای شناوربانکوک که پایتخت تایلند میباشد و یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی میتوان به راه آهن مرگ قطار تایلند برمهو بازار بازار آخر هفته چاتوچاک و غیره اشاره نمود. اگر بخواهیم موقعیه جغرافیایی این کشور را برایتان بازگو کنیم میتوان گفت در جنوب شرقی اسیا از شمال و غرب با برمه و دریای آنداما از شمال شرقی با لایوس و از جنوب با مالزی و خلیج تایلند همسایه است.

اگر یکبار به کشور تایلند سفر کرده باشید متوجه میشوید که مردم تایلند افرادی خوشرو هستند که در تمام شرایط لبخند بر لب دارند که همین دلیل است که به این کشور، کشور لبخند نیز میگویند. مردمان تایلند بسیار مهمان نواز هستند و از رفتارهای تند و توهین آمیز جلوگیری میکنند. مردمان تایلند به هیچ عنوان به سر افراد و با پا به چیزی اشاره نمیکنند و این موارد را توهین و ناخوشایند میدانند پس هنگامی که به سفر میروید حتما به این نکات توجه داشته باشید. تایلندی ها دوست داران کتاب هستند و عقیده بر این دارند که نباید به هیچ عنوان کتابرا بر روی میزبگذارند و در میان حیوانات، فیل از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. در حین سفر گردشگران به کشور تایلند نیز توریست ها باید به پادشاه آنها احترام بگذارند و به هیچ عنوان نباید سکه ها را در زیر گا لگد نمود که این خود نشانه بی احترامی است. در ادامه به بررسی آب و هوای کشور تایلند و زمان های سفر مناسب به تایلند میپردازیم، با ما همراه باشید.

معرفی کشور سرسبز تایلند

آب و هوای تایلند چگونه است؟

هر فردی قبل از آنکه کشوری را برای سفر کردنانتخاب نماید باید از فصل گردشگری آنکشور اطلاع داشته باشد که علاوه بر فراهمنمودن وسیله های سفر، از مسافرت نمودن در آن فصل نیز لذت ببرد. تایلند یک آب و هوای گرمسیری مرطوب و نمیه گرمسیری دارد تقریبا میتوان گفت میانگین دمای سالانه آن 30 درجه سانتی گراد است. که این کشور دارای سه فصل بسیار خنک، گرم و بارانی در این کشور دارد. میتوان گفت میانگین دما بین 29 تا 38 درجه در ماه های مارس تا می است و امکان دارد دمای هوا در روزهای گرم این کشور به بالای 40 درجه نیز برسد. فصل های بارندگی در تایلند از ژوین (تیر) شروع و تا اکتبر(مهر) ادامه خواهد داشت. در این کشور میتوانید روزهای آفتابی پرخاطره ای را تجربه نمایید که باران های بسیار کمی در این کشور وجود دارد و فصل های خنک و خشک از نوامبر تا فوریه( آبان و اسفند) ادامه خواهد داشت چون بهطور متوسط دارای میانگین دمای 19 درجه سانتی گراد میباشد. در ادامه به بررسی فصل های بهار تابستان، پاییز و زمستان تایلند میپردازیم، با ما همراه باشید.

سفر به تایلند در بهار

فصل بهار تایلند از ماه مارچ تا اواخر می میباشد که بیشتر گردشگران فصل بهار را برای گردشگری خود انتخاب میکنند در فصل بهار تایلند گرما و بارش باران های موسمی است ولی میتوان گفت شب های بسیار خنکی دارد. در کشور تایلند نمیتوان به جرات گفت که فصل بهار بهترین گزینه برای سفر به تایلند است. در این فصل علاوه بر بارش های باران موسمی هوای صاف و آفتابی هم خواهیم داشت. همچنین پایین آمدن قیمت تور تایلند در نیمه دوم سال باعث میشود تا افراد بسیاری برای گردشگری این کشور را انتخاب کنند. در این فصل اگر به تایلند سفر کرده باشید جشن سال نو تایلندی به همراه آتش بازی و مراسم های ویژه بهاری را نظاره گر خواهید بود.

سفر به تایلند در بهار

سفر به تایلند در تابستان

فصل تابستان در تایلند از ماه جون تا آگست است که میتوان گفت در این فصل باران های موسمی شدت یافته  و هوا گرم و آفتابی به همراه رطوبت بالا را در پی خواهد داشت و در فصل تابستان تایلند، کشور از جمعیت کمتری برخوردار است. در این فصل همانطور که گفته شد به دلیل بارش شدید باران تفریحات ساحلی رونق کمی داشته اما زمانی که به ماه شهریور نزدیکتر میشویم هوا خنک تر میشود و از دمای هوا کاسته و افراد میتوانند به گردشگری خود بپردازند. فصل تابستانکشور تایلند یکی ازارزان ترین فصل های اینکشور است و اگر تمایل دارید برای خرید لباس و پوشاک به این شهر بروید حتما فصل تابستان را برای خرید در نظر بگیرید.

سفر به تایلند در تابستان

سفر به تایلند در فصل پاییز

یکی از جذاب ترین و بهترین زمان برای سفر به تایلند فصل پاییز است که از سپتامبر تا نوامبر آغاز میگردد در این فصل رطوبت و دمای هوا به مقدار قابل توجهی کاهش یافته  و آفتاب ملایم به همراه موج های آرام، سواحل پوکت، پاتایا و کرابی را برای سفر گردشگران در این فصل آماده میکند. در فصل پاییز میتوانید از قایق سواری و تفریحات آبی خود نهایت لذت را ببرید و برای خرید حتما سواحل پایاتا و پوکت را تجربه کنید. این فصل به دلیل آنکه بهترین آب و هوا را دارد پس طبیعتا قیمت بلیط آن نیز بیشتر است و برای سفر نمودندر این فصل حتما دوسه هفته قبل از سفر، بلیط و هتل خود را رزرو نمایید.

سفر به تایلند در فصل پاییز

سفر به تایلند در فصل زمستان

فصل زمستان تایلند از دسامبر تا فوریه آغاز میگردد که در این فصل دمای هوا  18 تا 25 درجه سانتی گراد است و یکی از بهترین زمان ها برای سفر میباشد به دلیل آنکه دیگر خبری از وزش های باد و باران های موسمی نیست و تابش نور آفتاب جایگزین باران و برف است و به همین دلیل است که افراد این فصل را برای سفر خود به تایلند ترجیح میدهند. در این فصل میتوانید از تمام امکانات گردشگری از جمله هتل های کنار دریا، تفریحات آبی، رستوران ها لذت ببرید در فصل زمستان این کشور میتوانید از تفریحاتی همچون غواصی، غذاهای دریایی، ماهیگیری، فیل سواری در جنگل، غذاهای خیابانی و از خرید سوغاتی های متنوع، لذت ببرید.

سفر به تایلند در فصل زمستان

بهترین زمان فصل سفر به تایلند

در توضیحات بالا با ماه ها و آب و هوای شهر تایلند پرداختیم ولی شاید برایتان سوال باشد که بهترین زمان فصل سفر به تایلند چه زمانی است. در ادامه باید به شما بگوییم نیمه دوم سال یکی از بهترین زمان های فصل سفر به کشور تایلند است. نیمه دوم سال برای تمام نقاط جهان سرد و پوشیده از برف است ولی دراین کشور به دلیل ساحلی بودن دارای موج های بسیار آرام به همراه تابش ملایم را در پی خواهد داشت و رطوبت کم باعث میگردد تا افراد بتوانند از تفریحات ساخلی و آبی نهایت لذت را ببرند و بهترین سفر را در این فصل برای خود رقم بزنند و از آنجایی که در توضیحات به آن اشاره شد در فصل های پاییز و زمستان مسافران و گردشگران بسیاری به این کشور سفر میکنند یکی از فصول گران قیمت است و در صورت آنکه با شرایط در این کشور مشکلی ندارید میتوانید اوایل فصل بهار و اواخر تابستان را برای سفر و گردشگری به خود اختصاص دهید. تا با تخفیف بتوانید بلیط سفر خود را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به تایلند

برای سفر به تایلند چه وسایلی در چمدان خود بگذاریم؟

همه افراد برای سفر کردن به کشور مورد نظر شاید برایشان سوال پیش آید که چه وسیله هایی برای سفر کردن مناسب است که علاوه بر اجازه ورود آنها دیگرنگران برداشتن آنها نباشیم با رویای شیرین همراه باشید تا با هم لیستی از وسیله هایی که برای سفر خود برمیداریم را به شما معرفی کنیم.

نکته اول این است برخی از ملیت ها برای آنکه به کشور تایلند ورود پیدا کنند احتیاجی به ویزا ندارند پس باید در اول بررسی کنیم که آیا کشور ما در لیست معافیت ویزا تایلند قرار گرفته است یا خیر. در طول سفر کردن به هر کشور باید این نکته را توجه نمایید که حتما مدارک خود را به همراه داشته باشید. و اینکه حتما گذرنامه هر فردی 6 ماه اعتبار داشته باشد، به علاوه گواهی واکسیناسیون به همراه بیمه مسافرتی یکی از موارد مهمی میباشد که باید به همراه خود داشته باشید. همینطور کارت های اعتباری، اسناد مهم حتما اسکن شده در اختیار داشته باشید تا در طول سفر به مشکلی بر نخورید. در حین سفر حتما باید راهنمای نقشه آن کشور را به همراه داشته باشید و همینطور از جمله وسیله های ضروری شامل کوله پشتی، کیف پول مسافرتی، لوازم آرایش برای خانم ها، کرم ضدآفتاب، کرم دفع پشه، داروهای درمان اسهال و استفراغ، جعبه کمک های اولیه، لباس مناسب فصل مورد نظر به همراه مایو(اگر میخواهید شنا کنید)، وسیله های الکترونیکی به همراه لوازم جانبی را باید به همراه داشته باشید. همه مواردی که گفته شد وسیله های اولیه ای بود که باید در طول سفر همراه مسافران باشد ولی حتما در حین سفر بر اساس آب و هوای کشور تایلند لباس های مناسب را مد نظر بگیرید تا در طول سفر به مشکلی بر نخورید.

برای سفر به تایلند چه وسایلی برداریم

قاره

  • آسیا

به دنبال

  • شهرگردی

  • دریا

  • جنگل

  • ماجراجویانه

به سبک

  • مدرن و لوکس

  • تاریخی و فرهنگی

  • رمانتیک و عاشقانه

  • بکرگردی

  • استراحت و ریلکسی

کشور

  • تایلند

شهر

  • بانکوک

  • پاتایا

  • پوکت