معرفی کوبا و شهر های توریستی معروف آن

آیا می دانید کوبا از چه زمانی کشف شده است؟ شاید برای شما جالب باشد که در سال 1492 میلادی در دریای کارائیب کشور کوبا کشف شده است. در واقع کریستف کلمب آن را کشف کرده و پس از این کشف بزرگ کوبا به یک جزیره مستقیم در زمره‌ی مایملک امپراتوری اسپانیا قرار گرفت. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره کوبا و شهر‌های توریستی آن هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اقتصاد کشور کوبا و گردشگری

کوبا از طریق کشاورزی، معدن و صادرات شکر، قهوه و تنباکو به اروپا اقتصاد کشور خود را مدیریت می کند. با توجه به این مسئله که امروزه تحریم های زیادی برای کشور‌های مختلف وجود دارد. باید بگوییم که کوبا با داشتن جاذبه های گردشگری فوق العاده دچار هیچ گونه مشکل اقتصادی نشده است. بنابراین کوبا برای همیشه و در هر زمانی شاهد بازدید بسیاری از گردشگران نیز بوده است.

 

اقتصاد کشور کوبا و گردشگری

 

 آشنایی با شهرهای توریستی معروف کوبا

اگر قصد سفر به کوبا را دارید اما اطلاعاتی درباره شهرهای توریستی معروف آن ندارید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

هاوانا قدیم کوبا:

هاوانا (Habana vieja) در کوبا به عنوان یک شهر توریستی معروف شناخته شده است. هاوانا قدیم همانطور که از اسم آن پیدا است به مردم تصویری از زندگی در کوبا را در 200 سال پیش نشان می‌دهد. جاذبه‌های گردشگری هاوانا قدیم شامل: خانه کوبا، باروک کاستیا، سان سان کریستوبال و قلعه نظامی می‌شوند.

 

 سفر به هاوانا قدیم

 

وارادرو:

یکی از معروف ترین و محبوب ترین سواحل کوبا وارادرو نام دارد. بیش از 50 هتل بی نظیر در وارادو برای راحتی مسافران وجود دارد. سواحل شنی وارادو سفید رنگ هستند. همچنین در شمال شرقی این منطقه امکان غواصی نیز وجود دارد. اگر علاقه مند به ساحل های زیبا و مشاهده زندگی در زیر دریا با انواع ماهی های مختلف هستید بهترین گزینه برای سفر وارادرو در کوبا نیز می‌باشد.

 

معروف ترین ساحل کوبا

 

ترینیداد و مناطق توریستی آن 

ترینیداد trinidad شهر توریستی معروف باکو که جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. در این شهر ساختمان ها به همان سبک قدیمی حفظ  شده‌اند و خیابان های آن سنگ فرش است. شاید برای شما جالب باشد اما قدمت بیشتر معماری های ترینیداد مربوط به قرن های هفدهم و نوزدهم می‌باشد. یکی از جاذبه های ترینیداد میدان مرکزی آن است.  از دیگر مناطق توریستی این شهر می توان به برج ناقوس، موزه معماری استعماری و کلیسا نیز اشاره کرد.

 

ترینداد و مناطق توریستی

 

معرفی بزرگترین کلیسا در باکو

بزرگترین کلیسا در باکو در شهر توریستی ترینیداد وجود دارد. نمای کلیسا ترینیداد عسلی رنگ است. یک مجسمه چوبی در این کلیسا وجود دارد که بسیار مورد پرستش قرار گرفته است. شاید ماجرای این مجسمه چوبی مقدس برای شما جالب باشد در واقع مجسمه چوبی در قرن هجدهم از اسپانیا به وراکروز در حال جا به جایی بوده است. اما بادهای قدرتمند اجازه این جا به جایی و رسیدن مجسمه چوبی را به مقصد نمی‌دهند. در نهایت نسبت به فاصله اندک مجسمه با ترینیداد به کلیسای آن انتقال خواهد یافت.

 

مجسمه چوبی در کلیسا ترینداد باکو

 

آشنایی با معماری  خانه های سان کریستو بال در هاوانا 

یک منطقه مسکونی در کوبا به حساب می آید. معماری خانه‌های سان کریستوبال تشکیل شده از دیوار های حجیم، باغ های پیچیده و پنجره های کوچک است. جالب است بدانید که در سان کریستوبال خانه های مسکونی و مزرعه‌ها با یک سبک ساخته شده اند. چرا که آن‌ها تفاوتی بین انسان‌ها و حیوانات احساس نمی‌کردند و می‌گفتند تفاوتی بین دو جاندار وجود ندارد. حتی جالب است بدانید که آن‌ها منزلگاه انسان‌ها و اسب‌ها را با فاصله کمی در کنار هم دیگر می‌ساختند. در این منطقه خانه انسان‌ها با رنگ های کرم خنثی رنگ شده است. اما سوال این است که رنگ منزلگاه های اسب ها چه چیزی در نظر گرفته شده است؟ رنگ های قرمز تند، صورتی و ارغوانی در این مکان نشان دهنده حضور اسب ها می‌باشد.

 

سان کریستو بال

 

چه زمانی برای سفر به کوبا مناسب است؟

یکی از مهمترین مسائل برای سفر به یک مکان در نظر گرفتن زمان آن نیز می باشد. بنابراین در این بخش ما قصد داریم به بررسی بهترین زمان سفر به کوبا نیز صحبت کنیم. اگر علاقه مند به روز های آفتابی و آسمان آبی زیبا و صاف هستید. باید بگوییم که بهترین زمان برای سفر به کوبا دسامبر تا ماه مه می باشد. اما اگر عاشق فصل های مرطوب هستید باید از ماه ژوئن به سمت کوبا حرکت کنید. اگربه دنبال رزرو اقمتگاه هایخانگی برای سفری ارزان هستید پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از اقامت کاسو در باکو نیز می باشد.

نکته: باید بدانید که به طور کلی سفر به کوبا دربین ماه های آگوست تا اکتبر همراه با طوفان و شرایط آب و هوایی نا مناسب است.

کشور

  • کوبا