سفر به قزاقستان و جاذبه‌های گردشگری آن

سفر به قزاقستان در میان توریست ها طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل انتخاب قزاقستان برای سفر وجود تاریخ ریشه دار این کشور در تاریخ آسیا است. آب و هوای قزاقستان به دلیل نزدیک بودن به کشور روسیه همچنین قطب شمال سرد و باد خیز نیز است. اگر شما هم جز علاقه مندان سفر به قزاقستان هستید در ادامه این مطلب با معرفی قزاقستان همراه ما باشید.

مختصری درباره قزاقستان

 باید بدانید که کشور قزاقستان کشوری کاملا کوهستانی است. همچنین 70 درصد مردم این کشور مسلمان هستند. به طور کلی قزاقستان 19 میلیون نفر جمعیت دارد. از منابع طبیعی قزاقستان می توان به منابع معدنی و سوخت فسیلی نیز اشاره کرد. قلمر قزاقستان از غرب به شرق از دریای خزر تا کوه های التا و شمال به جنوب از دشت های سیری غربی تا واحه های و بیابان های آسیای مرکزی امتداد دارد. قزاقستان دارای دریاچه و رودخانه های بلخاش، زایسان، رودخانه، دره چارین، ایلی، ایرتیش، ایشیم است. البته باید بدانید که رودخانه های اورال و سیر به دلایل زیست محیطی خشک شد.

 

قزاقستان

 

بررسی آب و هوای قزاقستان

قزاقستان آب و هوای قاره ای است. بنابراین در تابستان ها بسیار گرم و در زمستان ها بسیار سرد است. میانگین دمای قزاقستان بین 4 درجه سانتی گراد و -19 درجه سانتی گراد است. همچنین باید بدانید که دمای هوا در زمستان تا -45 درجه سانتی گراد و در تابستان +86 درجه نیز می تواند افزایش یابد.

آشنایی با زبان مردم قزاقستان

قزاقستان یک کشور دو زبانه است. مردم بومی قزاقستان به زبان بومی صحبت می کنند. اما زبان دولتی این کشور روسی نیز می باشد. بنابراین قزاقستان در تجارت، دولت و ارتباطات نیز از زبان روسی استفاده می کنند.

بررسی نحوه اخذ ویزای توریستی قزاقستان

ویزای توریستی با استفاده از دو روش اخذ می شود.

  • روش اول: اخذ ویزای حضوری

اخذ ویزا به روش حضوری را می توان با مراجعه به آژانس های خارجی، پست های کنسولی و نمایندگان ویژه مجاز جمهوری قزاقستان دریافت کرد.

روش دوم: اخذ ویزای الکترونیکی 

برای صدور ویزای الکترونیکی نیاز به وزارت امور داخلی و کمیته امنیت ملی خدمات صدور ویزای الکترونیکی است. شهروندان نیز می توانند با استفاده از لیست زیر برای اخذ ویزای الکترونیکی درخواست دهند.

  • تجاری b1,b2,b3
  • توریستی b12
  • درمان پزشکی c12

 

سفر به قزاقستان

 

هزینه اجاره اتوموبیل شخصی در قزاقستان

گردشگران در طول مدت زمان سفر خود به قزاقستان نیازمند خدماتی مانند: خدمات بانکی، درمانی و ارتباطی هستند. در ادامه لیستی از هزینه های خدمات برای مسافران نیز برای شما جمع آوری کرده ایم.

لیستی از اجاره اتوموبیل قزاقستان:

  • دو نفر سرنشین : (30 تا 50 دلار در روز)
  • پنج نفر سرنشین: برای ماشین های شاسی بلند 70 تا 120 دلار در روز

نکته: برای استفاده از حمل و نقل عمومی در قزاقستان می توان از مترو، تاکسی، اتوبوس برقی و دوچرخه نیز استفاده کرد.

معرفی خدمات بانکی برای گردشگران در قزاقستان

برای دریافت خدمات از بانک ها گردشگران می توانند با در دست داشتن پاسپورت به برخی از بانک های معروف قزاقستان نیز اشاره کنند.

  • ای تی اف بانک
  • بانک مرکز اعتبار
  • بانک کاسو نوا
  • بانک کاسپی

 

سفر به کشور قزاقستان

 

وضعیت خدمات درمانی برای گردشگران در قزاقستان

در کشور قزاقستان بیمارستان ها مجهز و پیشرفته هستند. بنابراین اگر گردشگران دچار مشکل شوند به راحتی می توانند از بیمارستان های قزاقستان استفاده کنند.

نکته: اگر گردشگران بیمه مسافرتی داشته باشند بخش عمده ای از هزینه های درمان توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

معرفی سیم کارت های قزاقستان

در جهت برقراری ارتباط در قزاقستان می توانید از سیم کارت های قزاقستان مانند: kcell، beeline،  Tele2 نیز استفاده کرد. البته باید بدانید که سیم کارت های ایرانی نیز در قزاقستان کار می کنند اما نیازمند حالت رومینگ می باشند. اما حالت رومینگ  سیم کارت های داخلی هزینه های بسیار بالایی را به همراه دارند. بنابراین خرید سیم کارت قزاقستانی برای گردشگران بهتر خواهد بود.

معرفی جاذبه های گردشگری و اماکن معروف قزاقستان

بدون دخالت انسان ها لاله ها در طبیعت قزاقستان به سرعت رشد می کنند. بنابراین مناطق وسیعی از قزاقستان را گل لاله پوشش داده است. جالب است بدانید که در قزاقستان 40 نوع گل لاله وجود دارد. همچنین لاله های شرنگ و گریگ که از زیبا ترین لاله ها به حساب می آیند در قزاقستان به صورت طبیعی رشد کرده اند.

تنوع غذایی بالا در قزاقستان

قزاقستان دارای بیشترین تنوع غذایی با طعم های متنوع است. متنوع بودن غذاهای لذیذ قزاقستان به دلیل وجود 135ملیت متفاوت است که در این کشور زندگی می کنند. در ادامه به معرفی چند نمونه از نام غذاهای لذیذ قزاقستان اشاره خواهیم کرد.

لیستی از غذاهای معروف قزاقستان:

  • بشبارمک
  • باور ساق
  • کازی
  • آیریمشیک

آشنایی با راه های سفر به کشور قزاقستان

گردشگران ایرانی  بیشتر از روش سفر هوایی به مدت 10 ساعت برای سفر به قزاقستان نیز استفاده می کنند. اگر از طریق سفر هوایی به کشور قزاقستان  می روید دو توقف در مسیر برای شما وجود دارد. برای سفر به قزاقستان باید از شهر مرزی سرخس نیز وارد کشور ترکمنستان  و سپس از ازبکستان و قرقیزستان  عبور کرد.

معرفی هتل های قزاقستان

کشور قزاقستان دارای هتل های زیادی است که گردگشران می توانند به آن ها مراجعه کنند. در ادامه  لیستی از این هتل ها را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

لیستی از هتل های قزاقستان:

  • تل Lion Hotel: یک میلیون و چهارصد هزارتومان
  • هتل Pana Boutique Hotel: سه میلیون و ششصد هزارتومان
  • هتل Keruen: یک میلیون و سیصد هزارتومان
  • هتل Royal Petrol Hotel: یک میلیون و هشتصد هزارتومان
  • هتل Hotel Sirdaria: یک میلیون و سیصد هزارتومان