خوشمزه ترین غذاها و خوراکی های سریلانکا به ذائقه ایرانیان

خوشمزه ترین غذاهای سریلانکا به ذائقه ایرانیان را در این مقاله معرفی و بررسی خواهیم کرد. سریلانکایی ها از ادویه جات و ترشی جات زیادی استفاده می کنند که کاملا مناسب ذائقه ایرانی ها است. متنوع ترین تنقلات سرخ شده و خوشمزه را می توانید در سریلانکا تست کنید.

 

غذاید خوشمزه سریلانکا

 

کاری ماهی و برنج مخلوط

کاری و برنج یکی از غذاهای محبوب و رایج سریلانکا است. اگر کاری ماهی با برنج مخلوط سفارش دهید. یک بشقاب برنج به همراه مقداری سبزیجات و کاری انتخابی ماهی برای شما می آورند. قیمت بشقاب کاری ماهی و برنج مخلوط حدود 1.09 دلار است.

کاری ماهی شیرین و ترش  اسپایسی

در سریلانکا غذاهای مختلف اسپایسی و تند وجود دارد. ماهی شیرین و ترش را به صورت سرخ شده در یک سس شیرین و ترش قرار می دهند. سپس آن را با پیاز قرمز و فلفل کمی سرخ می کنند. ماهی شیرین و ترش اسپایسی همراه با برنج سرخ شده و نان پاراتا سرو می شود.

کاری ماهی چیلی

کاری ماهی چیلی در سریلانکا غذایی سنگین با کمی ترکیب ادویه است. کاری ماهی سریلانکا بسیار معطر و غذایی کاملا روغنی است. کاری ماهی چیلی را به همراه سس فوق العاده ای در یک بشقاب بزرگ سرو می کنند.

 

خوشمزه ترین خوراکی های سریلانکا

 

کاری دال سریلانکا

کاری دال یکی از رایج ترین غذاهای سریلانکا است. دال شبیه به عدس قرمز رنگ است که به ترکیب زیبایی از ادویه ها پخته می شود. بعد از پختن دال به غذا شیر نارگیل اضافه می کنند. با استفاده از شیر غلظت خورش بالا می رود. اگر کاری دال سفارش دهید آن را با برنج و نان برای شما سرو می کنند.

گوتوکولا سامبول

یکی از خوشمزه ترین غذاهای گیاهی سریلانکا گوتوکولا سامبول است. گوتوکولا در سریلانکا به معنی اشاره به پنی ورت آسیایی است. گوتوکولا نوعی سبزی است که در سراسر جنوب شرقی آسیا رشد می کند. گوتوکولا در واقع یک نوع سالاد سریلانکایی است. برای پختن این غذا باید گوتوکولا را بسیار ریز خرد کرد. سپس نارگیل را رنده کرده و پیاز قرمز و چند ادویه اضافی برای تکمیل شدن چاشنی به ان اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

 کاری جک فروت

کاری جک فروت یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از گردشگران سریلانکا است. جک فروت نیز یک میوه استوایی است که آن را به تکه های کوچک برش می دهند تا بتوانند کاری جک فروت را آماده کنند. برای بهتر شدن طعم پولوس به کاری جک فروت ادویه های مختلفی اضافه خواهند کرد. تکه های جک فروت درغذا بسیار لطیف هستند.

 

خوشمزه ترین غذاها و خوراکی های سریلانکا

 

کاری چغندر

کاری چغندر یکی از دیگر غذ اهای سریلانکا است که طعم بسیار فوق العاده ای دارد.  برای آماده کردن کاری چغندر، ابتدا چغندر ها را به صورت جداگانه می پزند. سپس زمانی که چغندر ها کاملا نرم شدند برگ کاری را کاملا خرد کرده و به همراه ادویه جات به خصوص دارچین آن را مدتی روی شعله قرار می دهند.

کوتوی گیاهی

کوتو یا کوتو روتی یکی از محبوب ترین غذاهای خوشمزه سریلانکا است. درون کوتوی گیاهی تیکه های خرد شده گودامبا روتی سریلانکا وجود دارد. در روند پخت کوتوی گیاهی گوشت را سرخ کرده و ادویه جات را به آن اضافه می کنند. در آخر کوتو را با سس کاری سرو می کنند.

کوتو تخم مرغ

کوتو تخم مرغ یکی از انواع غذاهای کوتو است که با استفاده از تخم مرغ درست می شود. ترکیب تخم مرغ با سبزیجات (کلم، تره، پیاز)   طعمی خوب را ایجاد می کند. گودامبا روتی با تخم مرغ ترکیب شود تا غذایی خوشمزه تر ایجاد کند.  با سفارش کوتو تخم مرغ مقداری پروتئین دریافت خواهید کرد.

کوتو پنیر

 برای پخت کوتو به ترکیبی از پنیر و شیر نیاز است.  در واقع این غذا چیزی شبیه به خوراک پنیر و شیر می ماند.

 

خوشمزه ترین غذاها ی سریلانکا

 

ماهی شور سرخ شده

ماهی های این غذا بسیار کوچک هستند که با نمک  ترکیب شده و سپس آن ها را سرخ می کنند. برای بهتر شدن طعم ماهی شور سرخ شده به آن سس مخصوص فلفلی اضافه می شود.

برنج و مرغ سرخ شده

یکی از لذیذترین غذاهای سریلانکا برنج و مرغ سرخ شده است. برنج سرخ شده طعم غذاهای سریلانکایی را دارد و یکی از اصلی ترین و خوشمزه ترین غذاهای سریلانکا به حساب می آید. در نهایت مرغ و برنج سرخ شده را در حالت ترکیبی برای شما سرو می کنند.

بادمجان برنجال (وامباتو موجو)

بادمجان برنجال سریلانکا یکی از غذاهای لذیذ است که از خوردن آن سیر نخواهید شد. بیشتر این غذا را درکنار غذاهای دیگربه عنوان مکمل استفاده می کنند. برای پخت بادمجان برنجال مواد غذایی بادمجان، نمک، روغن، سس سویا، شکر را تا حد مرگ می پزند. شکر این غذا شروع به کاراملی شدن می کند و بقیه مواد تا حد بسیاری نرم و لذیذ خواهند شد.

 

خوشمزه ترین غذاها  سریلانکا

 

چیلی کبرا

چیلی کبرا غذای تندی است که طرفداران بسیاری دارد و یک غذای کاملا سریلانکایی به حساب نمی آید. در خوردن غذای چیلی کبرا باید احتیاط کنید چرا که فلفل های چیلی بسیار تند هستند.

الا باتو

برای تهیه الاباتو باید از بادمجان تایلندی استفاده شود. بادمجان های کوچک به اندازه توپ های گلف که با استفاده از کاری سبز بسیار لذید خواهند شد. جالب است بدانید که کاری سبز نیز از تایلند خریداری می شود.

کاری ماهی مرکب

کاری ماهی مرکب را بیشتر می توان در جافنا پیدا کرد. ماهی مرکب قبل از سرخ شدن با فلفل وپیاز و سس گوجه فرنگی پر از ادویه به قطعات کوچک تری تقسیم می شود.

 

 خوراکی های سریلانکا

 

کاری میگو آب نباتی

برای درست کردن کاری میگو آب نباتی به میگوهای سیاه نیاز است. میگوهای سیاه از جافنا تهیه می شوند. کاری میگو آب نباتی تشکیل شده از میگو  های سیاه که در ادویه ها غرق شده اند.

لونو میریس

لونو  میریس تشکیل شده از پیاز کوبیده شده  و سس چیلی سریلانکا که بسیار خوشمزه است.  لونو میریس ترکیبی از فلفل قرمز، پیاز، نمک و چند تکه از ماهی مالدیو است.

روتی پروتئین

روتی پروتئین یک غذای رایج سریلانکایی نیست. اما در سریلانکا آن را سرو می کنند. افراد بعد از خوردن روتی پروتئین آن را جز خوشمزه ترین غذاهای سریلانکا سرو خواهند کرد. طعم روتی پروتئین شامل گوشت و تخم مرغ می شود.

کشور

  • سریلانکا